10.11.2022
Wartości wspólnego życia
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Beata Wójcik
10.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Beata Wójcik
21.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Paulina Kurowska-Loryńska
22.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autor: Tomasz Ordza
23.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Zyta Czechowska
12.12.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Agnieszka Besser-Krysiak
19.12.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Dominika Wilk
10.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Regina Smolin-Makuch
18.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Anna Krzyżanowska
23.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Zyta Czechowska
Projekt realizowany w synergii z Erasmus+ idealnie łączy możliwości obu programów zapewniając uczniom spotkania stacjonarne, sprzęt do pracowni oraz nieograniczoną możliwość efektywnej współpracy online. W jej wyniku powstała gra edukacyjna z formie interaktywnych quizów obejmujących tematyką szereg różnorodnych przedmiotów.
Uczestnicy projektu wspólnie szukali sposobów na zahamowanie zmian klimatycznych poprzez zmianę swoich nawyków i codziennych działań.
Projekt i jego działania podporządkowane były poznawaniu środowiska przyrodniczego poprzez samodzielne doświadczanie, poszukiwanie, odkrywanie i dochodzenie do wniosków. W ramach tych działań powstały piękne prace plastyczne, chmury wyrazowe, gry na temat roślin i ich pielęgnacji, księga roślin, wspólny kanał na YouTube, zielnik, ogrody i wiele innych.
Inspirational Network for the Sustainable Planet & Inclusive and Renewed Education - I.N.S.P.I.R.E. został założony jako odpowiedź na zalecenia dotyczące edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska. Uczniowie uświadomili sobie, że nasza planeta musi natychmiast zostać uzdrowiona i chroniona, a przyszłość ludzkości i naszej planety leży w naszych rękach, w rękach dzisiejszego młodego pokolenia.
Działania projektowe skoncentrowane były głównie na tradycjach kulinarnych krajów partnerskich, ich zwyczajach i kulturze. Ich celem było włączenie w międzynarodową współpracę osób z niepełnosprawnościami, integracja i wyrównanie szans edukacyjnych. W efekcie współpracy powstały, m.in.: przepisy na międzynarodowe potrawy w postaci książki i filmów instruktażowych, wspólne gry.
Tematem przewodnim była waluta euro. Projekt, oparty na osi chronologicznej: wczoraj - dziś - jutro, sięgnął do bezpośrednich doświadczeń mieszkańców krajów posługujących się walutą euro na co dzień (Luksemburg, Włochy) oraz potencjalnych szans i oczekiwań mieszkańców kraju, które z euro korzystają sporadycznie (Polska).
Poprzez zabawę, kreatywnie wykorzystując TIK, przedszkolaki pod opieką Mr STEM-a brały udział w licznych eksperymentach, obserwowały pogodę, poznawały podstawy robotyki, rozwijały kompetencje społeczne i językowe.
Partnerzy poznawali wspólnie dzieła wybitnych artystów inspirowane przyrodą, tworzyli własne prace wzorowane na twórczości m.in. Gustava Klimta, Salvadora Dali, Claude’a Monet i wielu innych, rozwijając swoje zainteresowania i kompetencje. Wszystkie działania oparte były na współpracy, a w ich efekcie powstały liczne wspólne materiały, np. e-booki, galeria sztuki, czy wielojęzyczny słownik.
Uczniowie w 12 międzynarodowych grupach poznawali życie roślin i zwierząt, które można spotkać w ogrodzie. Pisząc wspólnie opowiadania, przygotowując prezentacje i tworząc gry rozwijali kompetencje językowe, techniczne i społeczne.
Partnerzy stworzyli międzynarodową agencję rozrywkową o nazwie „Stars & Creativity Entertaining Agency”. TwinSpace stało się ich wirtualnym biurem, stroną internetową i agencją medialną reklamującą ich usługi. Kreatywnie odkrywali swoje talenty wprowadzając uczniów w świat sztuki, różnorodności, bogactwa kultury europejskiej w poszanowaniu środowiska naturalnego, tolerancji i różnorodności. Projekt realizowany był w synergii z Erasmus+.
Opis projektów eTwinning nagrodzonych w konkursie 2023 roku.
Publikacja dla członków eTwinning.
Information on the eTwinning in the field of Initial Vocational Education and Training (IVET).
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Zbiór najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2021.
Publikacja jest podsumowaniem piętnastolecia programu eTwinning.
Publikacja skierowana do osób, które chcą pogłębić wiedzę na temat ewaluacji projektów w programie eTwinning.
Publikacja dotycząca rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
Publikacja prezentuje kilkanaście najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2020.
Publikacja przedstawia najbardziej ambitne projekty programu eTwinning w dziedzinie kształcenia zawodowego.
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
27.09.2023
26.09.2023
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
13.09.2023
11.09.2023
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
08.09.2023
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
07.09.2023
13.04.2022
Wszyscy mówią o pokoju, ale nikt nie wychowuje do pokoju. Ludzie kształcą do rywalizacji i to jest początek każdej wojny. Kiedy edukujemy do współpracy i solidarności ze sobą, tego dnia będziemy wychowywać na rzecz pokoju.
Maria Montessori
08.04.2022
Co roku pedagodzy z całego świata ubiegają się o „Nauczycielskiego Nobla” i nagrodę miliona dolarów. W 2021 roku wśród najlepszych znalazła się trójka Polaków – eTwinnerów!
AUTOR: Alina Gierak
06.06.2016
Małgorzata Garkowska i Beata Lenartowicz Praca w grupie, kreatywność, odpowiedzialność za współpracę, wszechstronny rozwój… To stałe elementy projektów eTwinning.
03.12.2015
rzy wyjątkowe nauczycielki bibliotekarki, doświadczone eTwinnerki, laureatki wielu nagród, Krajowych i Europejskich Odznak Jakości: Urszula Kuta ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Węgierskiej Górki, Teresa Prokowska ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu i Aneta Szadziewska z Gimnazjum nr 3 w Lublinie przekonają o tym każdego, kto jeszcze ma wątpliwości
24.10.2022
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest jedyną uczelnią w Polsce, która uczestniczy w programie eTwinning, by kształcić przyszłych nauczycieli biologii i przyrody. Wspólne projekty prowadzi z podstawówką.
AUTOR: Maciej Dobrowolski