01.12.2022
Scenariusze - Transformacja cyfrowa
Scenariusze zajęć wykorzystujące kreatywnie TIK w procesie edukacyjnym.
01.12.2022
Scenariusze zajęć wykorzystujące kreatywnie TIK w procesie edukacyjnym.
15.05.2023
Scenariusze zajęć wykorzystujące kreatywnie TIK w procesie edukacyjnym - nauczanie języków.
22.08.2023
Scenariusze zajęć wykorzystujące kreatywnie TIK w procesie edukacyjnym.
11.12.2023
Scenariusze zajęć wykorzystujące kreatywnie TIK w procesie edukacyjnym.
16.01.2024
Tematem roku 2024 jest dobrostan. Aby promować działania na jego rzecz w szkołach organizujemy szereg działań wspierających nauczycieli w dbaniu o wellbeing. Inauguracją tej kampanii były Warsztaty Doskonalenia Zawodowego - Dobrostan w szkole.
21.05.2024
26.08.2024
Scenariusze działań opartych na międzyszkolnej współpracy wykorzystujące kreatywnie TIK.
03.12.2024
Dlaczego słowo? Bo to początek, podstawa każdego języka, pierwszy krok do komunikacji, wyrażania emocji, przekazywania informacji, poezji…
Ten projekt powstał, aby je poznawać, odkrywać ich znaczenie, bawić się nimi i zrozumieć ich moc. Partnerzy osiągnęli to poprzez wspólne tworzenie opowieści, gier, słowników i godziny rozmów!
Projekt dotyczył szeroko rozumianej ochrony środowiska, z naciskiem na rolę pszczół i bioróżnorodności w przyrodzie. Jego celem było podniesienie świadomości ekologicznej uczniów oraz rozwijanie ich postaw proekologicznych poprzez różnorodne działania edukacyjne, manualne i artystyczne, takich jak kampania społeczna, sadzenie drzew, robienie ekologicznych mydeł, tworzenie gier i oczywiście bliższe poznanie pszczół!
Celem projektu było nabywanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych części ciała, wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z ludzkim organizmem, rozbudzanie zainteresowania funkcjami i działaniem układów w ciele człowieka, kształtowanie postawy prozdrowotnej, nabywanie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach zadaniowych, tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie, rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym.
Uczniowie wspólnie pisali i ilustrowali książkę o przygodach głodnej gąsienicy na platformie Storyjumper, tworzyli gry edukacyjne, badali cykl życia motyli, rozwijając równocześnie umiejętności językowe i poszerzając swoją wiedzę na temat przyrody i ekologii.
Głównym celem działań projektowych było podniesienie świadomości na temat pogody, zagadnień z nią związanych, tak aby dzieci mogły świadomie podejść do tematu zmian klimatycznych. Poznawały i pogłębiały swoją wiedzę na temat głównych zjawisk meteorologicznych, samodzielnie poszukiwały i analizowały zdobyte informacje. Wcielając się w rolę meteorologa porównały pogodę w krajach partnerów, na bazie zdobytych wiadomości tworzyły i przedstawiały prognozę pogody. Badały zmiany pogody w swoich miastach a także ich wpływ na kondycję naszej planety.
Projekt dotyczył produkcji filmowej w szerokim tego słowa znaczeniu. Uczniowie najpierw wybrali rodzaje filmów, które ich interesują, następnie w grupach międzynarodowych stworzyli do nich scenariusze, nagrali je, przygotowali oprawę (m.in. plakaty) i zaprezentowali rówieśnikom, rodzicom i nauczycielom. Na zakończenie wzięli udział w ceremonii wręczenia nagród.
Realizując projekt uczniowie mogli uzmysłowić sobie jak ważna jest praca każdego człowieka dla wspólnego dobra. Rozpatrywali sytuacje zastępowania ludzi przez maszyny, roboty i sztuczną inteligencję. Wymyślali zawody przyszłości oraz debatowali, który zawód może być jednocześnie hobby, lub odwrotnie. Doskonalili kompetencje oparte o logiczne i krytyczne myślenie oraz wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych informacji. Rozwijali kreatywność i kompetencje językowe zarówno w zakresie języka obcego, jak też języka ojczystego, doskonalili sprawność samodzielnego korzystania z nowoczesnych technologii w bezpiecznej szkolnej sieci Internet
W dzisiejszych czasach wielu ludzi żyje z dala od środowiska naturalnego, przed ekranami, wśród czterech ścian, w betonowych budynkach. Nie słysząc śpiewu ptaków, oddychając zanieczyszczonym powietrzem bardzo często dużo czasu spędzając przed ekranem komputera, telefonu czy innych urządzeń elektronicznych. Ten projekt miał za zadanie pokazać jakie korzyści są z obcowania ze środowiskiem naturalnym a także zaszczepić wśród uczniów czerpanie radości z tego, że jesteśmy częścią natury.
W sercu Londynu grupa nastolatków z 4 krajów Europy rozpoczyna niezwykłą podróż, której celem jest nie tylko odkrycie tajemnic miasta, ale także nawiązanie międzynarodowych przyjaźni i rozwój różnorodnych umiejętności. Wszystko zaczyna się od spotkania z tajemniczym, ulicznym artystą, profesorem Orionem, który inspiruje uczniów do wspólnego działania. Profesor wprowadza ich w fascynujący świat zagadek, historii i sztuki, stając się nieformalnym przewodnikiem i symbolem ich wirtualnej wyprawy. Tak rozpoczyna się niezwykłą projektowa przygoda…
Pomysł na projekt pojawił się podczas przebywania z dziećmi, które zadają mnóstwo pytań dotyczących świata, pytają często "dlaczego?", szukają alternatywnych pomysłów/rozwiązań. Polegał na połączeniu literatury dziecięcej z metodą STEAM oraz metodą projektu badawczego.
Każda kultura jest wyjątkowa i każda ma również swój własny kolor, dynamikę i cechy charakterystyczne, a ten projekt miał na celu zjednoczenie wszystkich tych barw w ramach jednej kulturowej tęczy. Poprzez zróżnicowane i interdyscyplinarne aktywności partnerzy poznawali swoje kraje, tworzyli włączającą atmosferę i angażującą przestrzeń dla swoich podopiecznych.
Głównym celem było poprawienie znajomości języka angielskiego uczniów, przełamanie bariery językowej oraz skupienie się na płynności i mówieniu, a także pokazanie im, jak mogą wykorzystywać podcasty w samodzielnej nauce, dodatkowo motywując ich do dalszego rozwoju opierając się na ich indywidualnych zainteresowaniach, pasjach i hobby.
Projekt skupiał się na promowaniu osobistego i społecznego dobrostanu wśród młodzieży z pięciu europejskich krajów. Jego celem było zwiększenie świadomości na temat zdrowia psychicznego, zarządzania emocjami i poczucia spełnienia w życiu, a także rozwój kluczowych kompetencji XXI wieku, takich jak komunikacja, współpraca, krytyczne myślenie i kreatywność. Był to projekt, który nie tylko wzmacniał kompetencje uczniów w zakresie zdrowia emocjonalnego, ale także inspirował ich do tworzenia lepszego środowiska szkolnego i społecznego poprzez wzajemne wsparcie, empatię i zaangażowanie.
Projekt wpisuje się w treści edukacji prozdrowotnej - uświadamianie młodzieży jak ważne jest dbanie o zdrowie, swoją świadomość i identyfikację. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się także wartości europejskie i edukacja obywatelska - przybliżanie uczniom kluczowych wartości: godność i prawa człowieka, wolność, demokracja, prawo głosu i wyboru, równouprawnienie, równość, tolerancja, sprawiedliwość, solidarność oraz budujące właściwe postawy obywatelskie.
Projekt miał na celu stworzenie uniwersalnej gry planszowej, dostępnej zarówno w wersji cyfrowej, jak i analogowej. W wyniku współpracy 8 szkół powstał produkt, który można z powodzeniem wprowadzić na lekcje języka niemieckiego na różnych etapach nauki – od prostszych do bardziej zaawansowanych tematów.
Projekt przybliża uczniom wiedzę o klęskach żywiołowych poprzez pryzmat mitologii greckiej. Podążając za Hefajstosem, bogiem ognia i kowalstwa, wyruszają w podróż wokół Pacyficznego Pierścienia Ognia - strefy o długości 40 000 km w kształcie podkowy, gdzie znajduje się 755 aktywnych wulkanów i występuje częsta aktywność sejsmiczna.
Dzieci z Grecji i Polski wyruszają w rejs dookoła Afryki, odwiedzając 8 krajów. W ośmiu międzynarodowych grupach opracowują prezentację państw i prowadzą dziennik pokładowy. Ich przygoda niespodziewanie zostaje zakłócona przez huragan, który uszkadza statek i zmusza ich do szukania schronienia na tajemniczej wyspie. Aby ustalić swoje położenie, otrzymują współrzędne ujawniające nazwę wyspy (Sokotra), która jest niesamowitym miejscem na mapie świata, słynącym z niezwykłych drzew, roślin oraz zwierząt. Podczas eksploracji wyspy rozbitkowie prowadzą dialog na temat tego, co napotykają, zapisując go w książeczce i ilustrując zdjęciami wykonanymi przy pomocy AI. W pewnym momencie (Escape Room) natrafiają na jaskinię z magiczne lustrem, które do nich szepcze. W jego odbiciu odkrywają 2 dżiny. Dzieci zgłębiają ich sekrety, tworząc z nich fascynującą opowieść. W końcu dżiny proszą o uwolnienie, obiecując spełnić ich życzenia, w tym zapewnić im bezpieczny powrót do domu.
Scenariusze zajęć z zakresu wellbeing do wykorzystania na lekcjach, podczas wyjazdów integracyjnych oraz w projektach.
Opis najlepszych projektów eTwinning nagrodzonych w 2024 roku.
Opis projektów eTwinning nagrodzonych w konkursie 2023 roku.
Publikacja dla członków eTwinning.
Information on the eTwinning in the field of Initial Vocational Education and Training (IVET).
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Zbiór najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2021.
Publikacja jest podsumowaniem piętnastolecia programu eTwinning.
Publikacja skierowana do osób, które chcą pogłębić wiedzę na temat ewaluacji projektów w programie eTwinning.
Publikacja dotycząca rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
Publikacja prezentuje kilkanaście najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2020.
Publikacja przedstawia najbardziej ambitne projekty programu eTwinning w dziedzinie kształcenia zawodowego.
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
17.04.2025
eTwinning to przede wszystkim zaangażowana społeczności edukatorów. Spotkać możecie ich nie tylko w projektach, czy podczas rozmaitych szkoleń.
Dołączcie do wybranych (lub wszystkich) Grup na platformie, poznajcie ich spojrzenie na edukację, skorzystajcie z ich doświadczenia i materiałów, którymi się tam dzielą, nawiążcie nowe znajomości i znajdźcie przestrzeń do zaprezentowania własnych osiągnięć i wypracowanych rezultatów.
Grupy prowadzone są przez aktywnych zawodowo eTwinnerów, praktykujących nauczycieli i dedykowane są przeróżnym zagadnieniom, metodom oraz poziomom edukacyjnym.
18.10.2024
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
Wrażliwi na (dez)informację - edukacja obywatelska z eTwinning
05.09.2024
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
26.08.2024
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
12.08.2024
Dołącz do grupy na platformie eTwinning:
08.08.2024
13.04.2022
Wszyscy mówią o pokoju, ale nikt nie wychowuje do pokoju. Ludzie kształcą do rywalizacji i to jest początek każdej wojny. Kiedy edukujemy do współpracy i solidarności ze sobą, tego dnia będziemy wychowywać na rzecz pokoju.
Maria Montessori
08.04.2022
Co roku pedagodzy z całego świata ubiegają się o „Nauczycielskiego Nobla” i nagrodę miliona dolarów. W 2021 roku wśród najlepszych znalazła się trójka Polaków – eTwinnerów!
AUTOR: Alina Gierak
06.06.2016
Małgorzata Garkowska i Beata Lenartowicz Praca w grupie, kreatywność, odpowiedzialność za współpracę, wszechstronny rozwój… To stałe elementy projektów eTwinning.
03.12.2015
rzy wyjątkowe nauczycielki bibliotekarki, doświadczone eTwinnerki, laureatki wielu nagród, Krajowych i Europejskich Odznak Jakości: Urszula Kuta ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Węgierskiej Górki, Teresa Prokowska ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu i Aneta Szadziewska z Gimnazjum nr 3 w Lublinie przekonają o tym każdego, kto jeszcze ma wątpliwości
24.10.2022
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest jedyną uczelnią w Polsce, która uczestniczy w programie eTwinning, by kształcić przyszłych nauczycieli biologii i przyrody. Wspólne projekty prowadzi z podstawówką.
AUTOR: Maciej Dobrowolski