10.11.2022
Wartości wspólnego życia
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Beata Wójcik
10.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Beata Wójcik
21.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Paulina Kurowska-Loryńska
22.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autor: Tomasz Ordza
23.11.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Zyta Czechowska
12.12.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Agnieszka Besser-Krysiak
19.12.2022
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Dominika Wilk
10.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Regina Smolin-Makuch
18.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Anna Krzyżanowska
23.01.2023
Artykuł i scenariusz zajęć na temat relacji w szkole i projekcie oraz dobrostanu.
Autorka: Zyta Czechowska
Projekt realizowany w synergii z Erasmus+ idealnie łączy możliwości obu programów zapewniając uczniom spotkania stacjonarne, sprzęt do pracowni oraz nieograniczoną możliwość efektywnej współpracy online. W jej wyniku powstała gra edukacyjna z formie interaktywnych quizów obejmujących tematyką szereg różnorodnych przedmiotów.
Uczestnicy projektu wspólnie szukali sposobów na zahamowanie zmian klimatycznych poprzez zmianę swoich nawyków i codziennych działań.
Projekt i jego działania podporządkowane były poznawaniu środowiska przyrodniczego poprzez samodzielne doświadczanie, poszukiwanie, odkrywanie i dochodzenie do wniosków. W ramach tych działań powstały piękne prace plastyczne, chmury wyrazowe, gry na temat roślin i ich pielęgnacji, księga roślin, wspólny kanał na YouTube, zielnik, ogrody i wiele innych.
Inspirational Network for the Sustainable Planet & Inclusive and Renewed Education - I.N.S.P.I.R.E. został założony jako odpowiedź na zalecenia dotyczące edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska. Uczniowie uświadomili sobie, że nasza planeta musi natychmiast zostać uzdrowiona i chroniona, a przyszłość ludzkości i naszej planety leży w naszych rękach, w rękach dzisiejszego młodego pokolenia.
Działania projektowe skoncentrowane były głównie na tradycjach kulinarnych krajów partnerskich, ich zwyczajach i kulturze. Ich celem było włączenie w międzynarodową współpracę osób z niepełnosprawnościami, integracja i wyrównanie szans edukacyjnych. W efekcie współpracy powstały, m.in.: przepisy na międzynarodowe potrawy w postaci książki i filmów instruktażowych, wspólne gry.
Tematem przewodnim była waluta euro. Projekt, oparty na osi chronologicznej: wczoraj - dziś - jutro, sięgnął do bezpośrednich doświadczeń mieszkańców krajów posługujących się walutą euro na co dzień (Luksemburg, Włochy) oraz potencjalnych szans i oczekiwań mieszkańców kraju, które z euro korzystają sporadycznie (Polska).
Poprzez zabawę, kreatywnie wykorzystując TIK, przedszkolaki pod opieką Mr STEM-a brały udział w licznych eksperymentach, obserwowały pogodę, poznawały podstawy robotyki, rozwijały kompetencje społeczne i językowe.
Partnerzy poznawali wspólnie dzieła wybitnych artystów inspirowane przyrodą, tworzyli własne prace wzorowane na twórczości m.in. Gustava Klimta, Salvadora Dali, Claude’a Monet i wielu innych, rozwijając swoje zainteresowania i kompetencje. Wszystkie działania oparte były na współpracy, a w ich efekcie powstały liczne wspólne materiały, np. e-booki, galeria sztuki, czy wielojęzyczny słownik.
Uczniowie w 12 międzynarodowych grupach poznawali życie roślin i zwierząt, które można spotkać w ogrodzie. Pisząc wspólnie opowiadania, przygotowując prezentacje i tworząc gry rozwijali kompetencje językowe, techniczne i społeczne.
Partnerzy stworzyli międzynarodową agencję rozrywkową o nazwie „Stars & Creativity Entertaining Agency”. TwinSpace stało się ich wirtualnym biurem, stroną internetową i agencją medialną reklamującą ich usługi. Kreatywnie odkrywali swoje talenty wprowadzając uczniów w świat sztuki, różnorodności, bogactwa kultury europejskiej w poszanowaniu środowiska naturalnego, tolerancji i różnorodności. Projekt realizowany był w synergii z Erasmus+.
Publikacja przedstawia najbardziej ambitne projekty programu eTwinning w dziedzinie kształcenia zawodowego.
Publikacja prezentuje kilkanaście najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2020.
Publikacja dotycząca rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
Publikacja skierowana do osób, które chcą pogłębić wiedzę na temat ewaluacji projektów w programie eTwinning.
Publikacja jest podsumowaniem piętnastolecia programu eTwinning.
Zbiór najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie Nasz projekt eTwinning 2021.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Information on the eTwinning in the field of Initial Vocational Education and Training (IVET).
Publikacja dla członków eTwinning.
Opis projektów eTwinning nagrodzonych w konkursie
2023 roku.
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
27.07.2021
20.03.2023
Dołącz do nowej odsłony grupy na platformie eTwinning:
06.03.2023
Dołącz do nowej grupy na platformie eTwinning:
31.01.2023
22.12.2022
05.12.2022
01.12.2022
30.11.2022
29.11.2022
13.04.2022
Wszyscy mówią o pokoju, ale nikt nie wychowuje do pokoju. Ludzie kształcą do rywalizacji i to jest początek każdej wojny. Kiedy edukujemy do współpracy i solidarności ze sobą, tego dnia będziemy wychowywać na rzecz pokoju.
Maria Montessori
08.04.2022
Co roku pedagodzy z całego świata ubiegają się o „Nauczycielskiego Nobla” i nagrodę miliona dolarów. W 2021 roku wśród najlepszych znalazła się trójka Polaków – eTwinnerów!
AUTOR: Alina Gierak
06.06.2016
Małgorzata Garkowska i Beata Lenartowicz Praca w grupie, kreatywność, odpowiedzialność za współpracę, wszechstronny rozwój… To stałe elementy projektów eTwinning.
03.12.2015
rzy wyjątkowe nauczycielki bibliotekarki, doświadczone eTwinnerki, laureatki wielu nagród, Krajowych i Europejskich Odznak Jakości: Urszula Kuta ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Węgierskiej Górki, Teresa Prokowska ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu i Aneta Szadziewska z Gimnazjum nr 3 w Lublinie przekonają o tym każdego, kto jeszcze ma wątpliwości
24.10.2022
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest jedyną uczelnią w Polsce, która uczestniczy w programie eTwinning, by kształcić przyszłych nauczycieli biologii i przyrody. Wspólne projekty prowadzi z podstawówką.
AUTOR: Maciej Dobrowolski