Spiel mit uns!

Projekt miał na celu stworzenie uniwersalnej gry planszowej, dostępnej zarówno w wersji cyfrowej, jak i analogowej. W wyniku współpracy 8 szkół powstał produkt, który można z powodzeniem wprowadzić na lekcje języka niemieckiego na różnych etapach nauki – od prostszych do bardziej zaawansowanych tematów.

Koordynatorka:
Marzena Sosińska
Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Słubicach

Kraje partnerskie:
Turcja

Obszary tematyczne:
informatyka, sztuka, języki obce

Języki:
niemiecki

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

 

Uczestnicy projektu rozwijali najważniejsze kompetencje: komunikacyjne, społeczne i cyfrowe doskonaląc równocześnie słownictwo, podstawowe umiejętności językowe (produktywne i receptywne) i umiejętność bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu.

Współpraca w międzynarodowej grupie uczyła logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i rozwijania kreatywności, dając równocześnie możliwość spotkania rówieśników z innych krajów, poznania różnych kultur, tradycji i zbudowania postawy tolerancji i otwartości. Razem, komunikując się, testując, dyskutując i rozwiązując problemy stworzyli produkt końcowy – grę językową!

Proces jej tworzenia obejmował kilka etapów. Na początku uczniowie wspólnie wybierali temat i zbierali słownictwo związane z wybranym tematem. Następnie projektowali planszę do gry, pionki, karty z pytaniami oraz inne elementy gry. Kolejnym krokiem było tworzenie treści w języku niemieckim, takich jak pytania, zagadki i zasady gry. Gotową grę testowali grając w nią razem i udzielając sobie nawzajem feedbacku. Na koniec, wszystkie materiały były digitalizowane i udostępniane na platformie TwinSpace oraz na stronach internetowych szkół.

Projekt integrował treści nauczania z różnych dyscyplin, takich jak informatyka, muzyka, plastyka i podstawy przedsiębiorczości. Uczniowie wykorzystywali zdobytą wiedzę w praktyce, tworząc zadania interaktywne i rozwiązując je. Nauczyciel pełnił rolę mentora i osoby wspierającej.

Nadanie wszelkim wypracowanym materiałom formy elektronicznej i wizualizowanie podejmowanych działań zarówno w obrębie Twinspace, jak i na stronie internetowej szkoły, sprawiało, że projekt był nowoczesny i atrakcyjny dla uczniów, a nauczycielom umożliwiał zastosowanie nowoczesnych metod nauczania, które angażowały ich podopiecznych i rozwijały ich różnorodne umiejętności.

Koodynatorka