At the Beginning, There Was a Word

Dlaczego słowo? Bo to początek, podstawa każdego języka, pierwszy krok do komunikacji, wyrażania emocji, przekazywania informacji, poezji…

Ten projekt powstał, aby je poznawać, odkrywać ich znaczenie, bawić się nimi i zrozumieć ich moc. Partnerzy osiągnęli to poprzez wspólne tworzenie opowieści, gier, słowników i godziny rozmów!

Koordynatorki:
Magda Wiernowolska, Monika Stasilonis-Bedorf, Urszula Patrzykąt
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Brodatego w Nowogrodzie Bobrzańskim

Kraje partnerskie:
Hiszpania, Turcja

Obszary tematyczne:
sztuka, języki obce, język polski, edukacja wczesnoszkolna

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

Uczestnicy pracowali w niewielkich, krajowych i międzynarodowych grupach kreatywnie wykorzystując TIK, efektywnie mieszając tradycyjne i nowoczesne metody pracy. Liczne działania online przeplatane były stacjonarnymi aktywnościami, podczas których uczniowie poznawali istotę słowa w przeróżnych formach. Wzięli udział w warsztatach teatralnych, zajęciach w teatrze lalek, odwiedzili drukarnię poznając tradycyjne sposoby „tworzenia” książek i poszli krok dalej stając się z odbiorców treści ich twórcami.

Podczas lekcji uczyli się tworzyć rozmaite formy wypowiedzi, aby następnie, w międzynarodowych grupach, stworzyć wspólne prace, takie jak pisane razem opowiadania, słownik, który pomagał porozumieć się w kluczowych kwestiach, gry online, które integrowały, dostarczały rozrywki i utrwalały zdobywane informacje. Wszystkie rezultaty ich współpracy opracowywane były z wykorzystaniem narzędzi, takich jak Canva (ilustrowanie wspólnych historii), Audacity (przekształcanie ich w audiobooki). LearningApps (tworzenie gier podsumowujących nowo nabytą wiedzę).

Liczne wideokonferencje, opracowane razem hybrydowe lekcje umożliwiły nawiązanie przyjacielskich relacji uczniom i nauczycielom dając wyjątkową okazję do wymiany doświadczeń, rozwoju zawodowego i czerpania inspiracji do dalszych działań. Ich rezultaty można obejrzeć na TwinSpace projektu.

Podczas zróżnicowanych działań uczniowie rozwinęli umiejętności pracy zespołowej, stali się bardziej odpowiedzialni dzięki współpracy, gdzie ich aktywność miała realny wpływ na wspólne rezultaty. Dzięki stałemu kontaktowi z partnerskimi szkołami nauczyli się praktycznego wykorzystania języka obcego zyskując nową motywację do jego nauki, a zróżnicowane zadania dały przestrzeń do ujawnienia się i rozwoju ich licznych talentów.

Koordynatorki