S.A.F.E. Supported - Aware - Feeling Well – Engaged

Projekt skupiał się na promowaniu osobistego i społecznego dobrostanu wśród młodzieży z pięciu europejskich krajów. Jego celem było zwiększenie świadomości na temat zdrowia psychicznego, zarządzania emocjami i poczucia spełnienia w życiu, a także rozwój kluczowych kompetencji XXI wieku, takich jak komunikacja, współpraca, krytyczne myślenie i kreatywność. Był to projekt, który nie tylko wzmacniał kompetencje uczniów w zakresie zdrowia emocjonalnego, ale także inspirował ich do tworzenia lepszego środowiska szkolnego i społecznego poprzez wzajemne wsparcie, empatię i zaangażowanie.

Koordynatorka:
Iwona Jodłowska
Liceum Ogólnokształcące nr XI im. Stanisława Konarskiego we Wrocławiu

Kraje partnerskie:
Hiszpania, Włochy, Grecja, Francja

Obszary tematyczne:
języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

  • Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
  • Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2025
  • Nagroda w konkursie krajowym we Włoszech w kategorii: Well-being at school

 

Najważniejsze elementy projektu:

  • Know yourself – Padlet z osobistymi prezentacjami uczniów
  • Master your emotions – AnswerGarden do wyrażania uczuć i emocji – budowanie słownictwa
  • Wall of thanks – Padlet, na którym uczniowie wyrażali swoją wdzięczność
  • Count your blessings -  Forum – przestrzeń do dzielenia się pozytywnymi aspektami życia
  • Kalendarz adwentowy – pozytywne przesłania na okres świąteczny
  • The path to wellbeing -  Twinboard – przestrzeń do dyskusji
  • Teamwork - przestrzeń współpracy Lino – wirtualna tablica do organizacji pracy 10 w międzynarodowych zespołach składających się z uczniów z pięciu krajów. Każdy zespół skupiał się na jednej z kompetencji LifeComp, np. elastyczności, zarządzaniu emocjami czy współpracy.
  • Ankieta dotycząca dobrostanu emocjonalnego
  • Plakaty i infografiki na potrzeby kampanii społecznej
  • Well-being campaign - finalna strona internetowa projektu – miejsce publikacji plakatów i infografik związanych z Kampanią świadomości na rzecz dobrostanu uczniów w szkołach.

Projekt łączył działania praktyczne z refleksją, co umożliwiło uczestnikom nie tylko rozwój umiejętności językowych i społecznych, ale także zdobycie narzędzi do poprawy własnego dobrostanu oraz wzmocnienia swojej pozycji jako świadomych obywateli Europy.

Wszystkie działania wymagały współpracy między uczniami – początkowo jako cała grupa podczas poznawania tematu, a następnie w mniejszych międzynarodowych zespołach. Produkty końcowe (infografiki, plakaty, strona internetowa) były efektem wspólnej pracy wszystkich uczestników.

Ewaluacja była prowadzono w sposób ciągły. Organizowano sesje podsumowujące z udziałem wszystkich partnerów, aby omówić efekty i wnioski z projektu.

Wypracowane materiały zwiększają świadomość na temat dobrostanu psychicznego, efektywnych technik uczenia się oraz międzynarodowej współpracy. Pomogą im także rozwijać umiejętności cyfrowe, językowe i interpersonalne.

Stworzone zasoby mogą być włączone do lekcji (wsparcie w realizacji podstawy programowej), nowych projektów edukacyjnych oraz działań wychowawczych. Mogą być używane podczas warsztatów i szkoleń dla nauczycieli w celu promowania nowoczesnych metod nauczania.

Produkty projektu wzbogacają ofertę edukacyjną i promują współpracę międzynarodową – do wykorzystania jako narzędzia do dalszego rozwijania kompetencji kluczowych wśród uczniów.

Koordynatorka