Little Caterpillar Feeds Beautiful Young Minds

Uczniowie wspólnie pisali i ilustrowali książkę o przygodach głodnej gąsienicy na platformie Storyjumper, tworzyli gry edukacyjne, badali cykl życia motyli, rozwijając równocześnie umiejętności językowe i poszerzając swoją wiedzę na temat przyrody i ekologii.

Koordynatorka:
Agnieszka Czekajło
Przedszkole Publiczne „Układanka” w Świętej Katarzynie

Kraje partnerskie:
Hiszpania, Włochy

Obszary tematyczne:
wychowanie przedszkolne, edukacja ekologiczna, biologia, przyroda, sztuka, języki obce, matematyka

Języki:
angielski, włoski, hiszpański

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

 

Najważniejsze działania projektowe:

  • Regularne spotkania online ma platformie Zoom
  • Wspólne (uczniowie) pisanie i ilustrowanie książki o przygodach głodnej gąsienicy (StoryJumper i Canva)
  • Tworzenie interaktywnych gier edukacyjnych na platformie Wordwall. Gry były wykorzystywane podczas wspólnych zajęć online.
  • Organizowanie zajęć artystycznych i teatralnych – partnerzy przygotowali przedstawienie oparte na książce The Very Hungry Caterpillar
  • Badanie cyklu życia motyli i rozwijanie w uczniach świadomości ekologicznej oraz uważności w kwestii ochrony środowiska.

Aby jak najlepiej dopasować projekt do bieżących potrzeb uczniów i prowadzić go w maksymalnie angażujący sposób, partnerzy regularnie ewaluowali swoje działania zbierając opinię uczestników i wprowadzając niezbędne aktualizacje.

W projekcie szczególną uwagę zwrócono na współpracę międzynarodową, umożliwiając uczniom interakcję z rówieśnikami z różnych krajów, co sprzyja wymianie kulturowej i budowaniu empatii.

Dzięki zastosowaniu różnorodnych metod pedagogicznych, takich jak praca w małych grupach, niezależne badania oraz interaktywne gry edukacyjne, uczniowie zaangażowali się nie tylko w działania projektowe, ale w cały proces edukacyjny!

Integracja działań z obowiązującą podstawą programową miała na celu wzmocnienie kompetencji uczniów w różnych obszarach edukacyjnych. Projekt promował również umiejętności społeczne i obywatelskie poprzez współpracę w międzynarodowych zespołach, co z kolei sprzyjało integracji i wymianie kulturowej.

Uczestnicy projektu mogli również rozwijać swoje umiejętności językowe poprzez praktyczne zastosowanie angielskiego w kontekście twórczym. Dzięki podejściu CLIL (Content and Language Integrated Learning) uczniowie uczyli się języka obcego w sposób naturalny i kontekstowy, co zwiększało ich motywację do nauki.

 

Ważnym elementem atrakcyjności projektu była również możliwość zaangażowania rodzin i lokalnej społeczności poprzez organizację wydarzeń, takich jak wystawy czy przedstawienia. Te działania nie tylko integrowały społeczność przedszkolną, ale także wzbogacały doświadczenia uczestników, czyniąc projekt wartościowym, zarówno edukacyjnie, jak i społecznie.

Projekt został zaprojektowany z myślą o łatwej powtarzalności w innych placówkach edukacyjnych. Jego struktura, metody i materiały są dostosowane do potrzeb edukacyjnych przedszkolaków, co czyni go atrakcyjnym modelem do naśladowania. Wszystkie działania projektowe zostały opublikowane na stronie eTwinning, by umożliwić innym nauczycielom i uczniom korzystanie z wypracowanych materiałów. Wśród nich znajduje się scenariusz przedstawienia, który może być wykorzystywany przez uczniów w kolejnych edycjach lub podobnych projektach. Scenariusz ten nie tylko rozwija umiejętności artystyczne, ale również angażuje dzieci w proces twórczy, co sprzyja ich rozwojowi osobistemu i społecznemu.

Koordynatorka