25.03.2025
Ciekawe projekty
Little Caterpillar Feeds Beautiful Young Minds
Uczniowie wspólnie pisali i ilustrowali książkę o przygodach głodnej gąsienicy na platformie Storyjumper, tworzyli gry edukacyjne, badali cykl życia motyli, rozwijając równocześnie umiejętności językowe i poszerzając swoją wiedzę na temat przyrody i ekologii.
Koordynatorka:
Agnieszka Czekajło
Przedszkole Publiczne „Układanka” w Świętej Katarzynie
Kraje partnerskie:
Hiszpania, Włochy
Obszary tematyczne:
wychowanie przedszkolne, edukacja ekologiczna, biologia, przyroda, sztuka, języki obce, matematyka
Języki:
angielski, włoski, hiszpański
Strona projektu:
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2025
Najważniejsze działania projektowe:
- Regularne spotkania online ma platformie Zoom
- Wspólne (uczniowie) pisanie i ilustrowanie książki o przygodach głodnej gąsienicy (StoryJumper i Canva)
- Tworzenie interaktywnych gier edukacyjnych na platformie Wordwall. Gry były wykorzystywane podczas wspólnych zajęć online.
- Organizowanie zajęć artystycznych i teatralnych – partnerzy przygotowali przedstawienie oparte na książce The Very Hungry Caterpillar
- Badanie cyklu życia motyli i rozwijanie w uczniach świadomości ekologicznej oraz uważności w kwestii ochrony środowiska.
Aby jak najlepiej dopasować projekt do bieżących potrzeb uczniów i prowadzić go w maksymalnie angażujący sposób, partnerzy regularnie ewaluowali swoje działania zbierając opinię uczestników i wprowadzając niezbędne aktualizacje.
W projekcie szczególną uwagę zwrócono na współpracę międzynarodową, umożliwiając uczniom interakcję z rówieśnikami z różnych krajów, co sprzyja wymianie kulturowej i budowaniu empatii.
Dzięki zastosowaniu różnorodnych metod pedagogicznych, takich jak praca w małych grupach, niezależne badania oraz interaktywne gry edukacyjne, uczniowie zaangażowali się nie tylko w działania projektowe, ale w cały proces edukacyjny!
Integracja działań z obowiązującą podstawą programową miała na celu wzmocnienie kompetencji uczniów w różnych obszarach edukacyjnych. Projekt promował również umiejętności społeczne i obywatelskie poprzez współpracę w międzynarodowych zespołach, co z kolei sprzyjało integracji i wymianie kulturowej.
Uczestnicy projektu mogli również rozwijać swoje umiejętności językowe poprzez praktyczne zastosowanie angielskiego w kontekście twórczym. Dzięki podejściu CLIL (Content and Language Integrated Learning) uczniowie uczyli się języka obcego w sposób naturalny i kontekstowy, co zwiększało ich motywację do nauki.
Ważnym elementem atrakcyjności projektu była również możliwość zaangażowania rodzin i lokalnej społeczności poprzez organizację wydarzeń, takich jak wystawy czy przedstawienia. Te działania nie tylko integrowały społeczność przedszkolną, ale także wzbogacały doświadczenia uczestników, czyniąc projekt wartościowym, zarówno edukacyjnie, jak i społecznie.
Projekt został zaprojektowany z myślą o łatwej powtarzalności w innych placówkach edukacyjnych. Jego struktura, metody i materiały są dostosowane do potrzeb edukacyjnych przedszkolaków, co czyni go atrakcyjnym modelem do naśladowania. Wszystkie działania projektowe zostały opublikowane na stronie eTwinning, by umożliwić innym nauczycielom i uczniom korzystanie z wypracowanych materiałów. Wśród nich znajduje się scenariusz przedstawienia, który może być wykorzystywany przez uczniów w kolejnych edycjach lub podobnych projektach. Scenariusz ten nie tylko rozwija umiejętności artystyczne, ale również angażuje dzieci w proces twórczy, co sprzyja ich rozwojowi osobistemu i społecznemu.
Koordynatorka
25.03.2025
Edukacja przedszkolna
-
Edukacja przedszkolna
-
Edukacja przedszkolna
24.03.2025
Human Anatomy from a Child's Perspective
-
Edukacja przedszkolna
22.04.2024
Insects around us
-
Edukacja przedszkolna
09.04.2024
The sense of Rainbow colours
-
Edukacja przedszkolna
08.04.2024
Empathy Turtles For me, for You and Nature
-
Edukacja przedszkolna
17.05.2023
Vegstigators - vegetable investigators