Human Anatomy from a Child's Perspective

Celem projektu było nabywanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych części ciała, wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z ludzkim organizmem, rozbudzanie zainteresowania funkcjami i działaniem układów w ciele człowieka, kształtowanie postawy prozdrowotnej, nabywanie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach zadaniowych, tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie, rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym.

Koordynatorki:
Elżbieta Gil, Dorota Januszewska, Ewelina Wielgus    
Przedszkole „Wesołe Jabłuszko” w Samborcu

Kraje partnerskie:
Turcja, Litwa Grecja, Łotwa, Chorwacja

Obszary tematyczne:
wychowanie przedszkolne, edukacja ekologiczna, biologia, przyroda

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

 

Każdy uczestnik miał na początku za zadanie przedstawianie siebie, szkoły oraz uczniów. Kolejnym krokiem było przygotowanie do bezpiecznego i efektywnego korzystania z zasobów Sieci poprzez udział w Dniu Bezpiecznego Internetu.

Główne prace, nad konkretnymi układami i funkcjami ciała człowieka, zostały rozdzielona na konkretne miesiące, a towarzyszące im zadania wspierane były różnymi i angażującymi aktywnościami, takimi jak: prace plastyczne i techniczne, kolorowanki, piosenki, gry interaktywne, kodowanie. Na ich bazie powstał końcowy produkt projektu – wspólny, interaktywny lapbook prezentujący organizm ludzki Zróbmy to razem, gdzie efektem końcowym było zespołowe tworzenie ciała człowieka wraz ze wszystkimi układami wewnętrznymi i organami

Partnerzy aktywnie brali udział także w tworzeniu historyjek obrazkowych. Napisali także opowiadanie Johnny i jego kłopoty zdrowotne i stworzyli gry interaktywne, ebooki Human anatomy, w których przedstawione są etapy realizacji zaplanowanych działań. Wspólnie rysowali na żywo podczas spotkania Poznajemy nasze pięć zmysłów, a z każdego spotkania powstawała prezentacja w programie Canva. 

W salach stworzono kąciki związane z ciałem człowieka i jego anatomią wzbogacane wraz z postępem projektu o książki, puzzle, gry, plansze edukacyjne itp.

Dzieci rozwinęły kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej poprzez poznawanie kultur innych krajów, rozumienie sposobów kreatywnego wyrażania i komunikowania pomysłów i znaczeń w różnych kulturach, za pomocą różnych rodzajów sztuki i innych form kulturalnych.

Podstawową formą aktywności podczas realizacji projektu była zabawa. Dzieci w wieku przedszkolnym bardzo interesują się ciekawostkami dotyczącymi swojego ciała i rozwoju, chętnie słuchają ciekawostek i interesujących faktów, dlatego też stwarzane były sytuacje, sprzyjające takiej działalności dziecka.

Koordynatorki projektu