Movie Makers

Projekt dotyczył produkcji filmowej w szerokim tego słowa znaczeniu. Uczniowie najpierw wybrali rodzaje filmów, które ich interesują, następnie w grupach międzynarodowych stworzyli do nich scenariusze, nagrali je, przygotowali oprawę (m.in. plakaty) i zaprezentowali rówieśnikom, rodzicom i nauczycielom. Na zakończenie wzięli udział w ceremonii wręczenia nagród.

Koordynatorka:
Magdalena Brodzińska
III Liceum Ogólnokształcące im. W. Szafera w Gorzowie Wielkopolskim

Kraje partnerskie:
Hiszpania, Włochy

Obszary tematyczne:
sztuka, języki obce, informatyka, filmoznawstwo

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

 

Partnerzy rozpoczęli działania od przedstawienia uczestników i szkół, wstępnych ankiet, wybrania logo i dyskusji na temat bezpieczeństwa w sieci oraz ustalenia zasad projektu.

Na samym początku odbyła się także wideokonferencja z filmowcem, który uczył uczniów podstawowych zagadnień związanych z filmowaniem.

Kolejnym etapem był wybór z różnych propozycji scenariuszy. Uczniowie w międzynarodowych grupach wybierali gatunek filmowy i skupiali swoje działania na przygotowaniu materiału odpowiadającemu wybranej kategorii. Powstały zespoły zajmujące się horrorem, science-fiction, fantasy, filmem przygodowym, komedią, romansem, thrillerem, a nawet filmem rysunkowym! W filmach pojawiały się tematy związane z rodziną, szkołą, podróżami kosmicznymi.

Młodzież samodzielnie decydowała jakie role chce pełnić w procesie tworzenia filmu. Wybrali spośród siebie aktorów, charakteryzatorów, operatorów kamery, osoby odpowiedzialne za pomoc na planie, za rekwizyty, rysunki, itp.

Najbardziej skomplikowaną częścią było kręcenie filmów w grupach międzynarodowych. Na ogół jeden film nagrywały 2 szkoły i zdjęcia zrobione w różnych placówkach trzeba było zmontować w jeden spójny materiał.

Po nakręceniu filmów i montażu uczniowie wykonali plakat do swoich filmów i w niektórych szkołach odbyły się pokazy filmów. W polskiej placówce odbyła się również uroczysta ceremonia wręczenia nagród.

 

Był to jeden z naszych ulubionych projektów, ponieważ pozwolił uczniom na realizację tego, co ich interesuje. Wiele osób chciało być aktorami, ale jeszcze więcej zajmować się produkcją filmu. Uczniowie doskonale się bawili wcielając się w role, które sami wymyślili. Dodatkowo mogli uczyć się języka w sposób kreatywny, praktyczny, zabawny i przyjemny. Wielką frajdą było także oglądanie dzieł własnych i tych zrealizowanych przez pozostałe grupy. Wiele osób mogło rozwinąć swoje zainteresowania związanie nie tylko z aktorstwem, ale także sztuką poprzez tworzenie rekwizytów i plakatów filmowych.

Powstałe filmy to także świetne pomoce naukowe przy wprowadzaniu dramy na zajęciach językowych. Działania rówieśników inspirują pozostałych uczniów do podejmowania działań w sposób kreatywny, nie schematyczny, wychodzący poza ramy tradycyjnej lekcji.

Koordynatorka