13.05.2024
Ciekawe projekty
Movie Makers
Projekt dotyczył produkcji filmowej w szerokim tego słowa znaczeniu. Uczniowie najpierw wybrali rodzaje filmów, które ich interesują, następnie w grupach międzynarodowych stworzyli do nich scenariusze, nagrali je, przygotowali oprawę (m.in. plakaty) i zaprezentowali rówieśnikom, rodzicom i nauczycielom. Na zakończenie wzięli udział w ceremonii wręczenia nagród.
Koordynatorka:
Magdalena Brodzińska
III Liceum Ogólnokształcące im. W. Szafera w Gorzowie Wielkopolskim
Kraje partnerskie:
Hiszpania, Włochy
Obszary tematyczne:
sztuka, języki obce, informatyka, filmoznawstwo
Języki:
angielski
Strona projektu:
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2025
Partnerzy rozpoczęli działania od przedstawienia uczestników i szkół, wstępnych ankiet, wybrania logo i dyskusji na temat bezpieczeństwa w sieci oraz ustalenia zasad projektu.
Na samym początku odbyła się także wideokonferencja z filmowcem, który uczył uczniów podstawowych zagadnień związanych z filmowaniem.
Kolejnym etapem był wybór z różnych propozycji scenariuszy. Uczniowie w międzynarodowych grupach wybierali gatunek filmowy i skupiali swoje działania na przygotowaniu materiału odpowiadającemu wybranej kategorii. Powstały zespoły zajmujące się horrorem, science-fiction, fantasy, filmem przygodowym, komedią, romansem, thrillerem, a nawet filmem rysunkowym! W filmach pojawiały się tematy związane z rodziną, szkołą, podróżami kosmicznymi.
Młodzież samodzielnie decydowała jakie role chce pełnić w procesie tworzenia filmu. Wybrali spośród siebie aktorów, charakteryzatorów, operatorów kamery, osoby odpowiedzialne za pomoc na planie, za rekwizyty, rysunki, itp.
Najbardziej skomplikowaną częścią było kręcenie filmów w grupach międzynarodowych. Na ogół jeden film nagrywały 2 szkoły i zdjęcia zrobione w różnych placówkach trzeba było zmontować w jeden spójny materiał.
Po nakręceniu filmów i montażu uczniowie wykonali plakat do swoich filmów i w niektórych szkołach odbyły się pokazy filmów. W polskiej placówce odbyła się również uroczysta ceremonia wręczenia nagród.
Był to jeden z naszych ulubionych projektów, ponieważ pozwolił uczniom na realizację tego, co ich interesuje. Wiele osób chciało być aktorami, ale jeszcze więcej zajmować się produkcją filmu. Uczniowie doskonale się bawili wcielając się w role, które sami wymyślili. Dodatkowo mogli uczyć się języka w sposób kreatywny, praktyczny, zabawny i przyjemny. Wielką frajdą było także oglądanie dzieł własnych i tych zrealizowanych przez pozostałe grupy. Wiele osób mogło rozwinąć swoje zainteresowania związanie nie tylko z aktorstwem, ale także sztuką poprzez tworzenie rekwizytów i plakatów filmowych.
Powstałe filmy to także świetne pomoce naukowe przy wprowadzaniu dramy na zajęciach językowych. Działania rówieśników inspirują pozostałych uczniów do podejmowania działań w sposób kreatywny, nie schematyczny, wychodzący poza ramy tradycyjnej lekcji.
Koordynatorka
-
Szkoła ponadpodstawowa
-
Szkoła ponadpodstawowa
13.05.2024
Used but Not Useless
-
Szkoła podstawowa
13.05.2024
Let’s podcast!
-
Szkoła ponadpodstawowa
02.04.2024
Comp@ss
-
Szkoła ponadpodstawowa
19.03.2024
Aus der Vergangenheit lernen und gemeinsam Brücken in die Zukunft bauen
-
Szkoła ponadpodstawowa
16.05.2023
The Fellowship of Maths