08.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień ze Scratchem – część 2
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs Tydzień z Scratch część II jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy i działalności projektowej chcą uzyskać wiedzę i umiejętności pozwalające na zastosowanie programowania w środowisku wizualnym Scratch.
Wymagania wstępne
Uczestnik kursu musi posiadać wiedzę i umiejętności zawarte w części pierwszej kursu – Tydzień ze Scratchem:
- Tworzenie nowego projektu, zapisywanie w przestrzeni swojego konta oraz udostępnianie linku
- Tworzenie obiektów (duszków), określanie stylu graficznego (kostiumu), określanie kierunku animacji obiektu
- Przypisywanie kodu do obiektów (duszków)
- Obsługa zdarzeń
- Stosowanie instrukcji warunkowych
- Stosowanie pętli
- Operacje matematyczne na zmiennych liczbowych
Opis kursu
Scratch jest środowiskiem programowania wizualnego. Doskonale nadaje się jako wprowadzenie do programowania. Uczeń poprzez zabawę poznaje podstawowe struktury programistyczne. Programowanie w tym środowisku odbywa się na zasadzie układania klocków programistycznych. Duża popularność tego środowiska sprawia, że w sieci Internet znaleźć można wiele gotowych rozwiązań oraz scenariuszy lekcji z uczniami.
Celem szkolenia jest wyćwiczenie wybranych konstrukcji programistycznych poprzez zastosowanie ich w praktyce. Uczestnicy szkolenia otrzymują do rozwiązania zadania, w których trzeba wykorzystać na raz wiele z poznanych w pierwszej części kursu konstrukcji.
Materiały do szkolenia zostały przygotowane w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić uczestnikom poznawanie poruszanych zagadnień. W pierwszej części znajduje się treść zadania i opis działania programu. Następnie zamieszczane są wskazówki przydatne do rozwiązania, a na końcu pełne rozwiązanie. Uczestnicy szkolenia proszeni są o korzystanie z rozwiązań tylko w sytuacji awaryjnej.
Prezentowane materiały mogą być przydatne do prowadzenia lekcji wstępu do programowania w środowisku wizualnym z uczniami, którzy poznali podstawowe struktury programistyczne w Scratch lub z uczniami szczególnie zainteresowanymi tematyką, np. w ramach koła informatycznego.
Cele
Przedstawienie sposobu tworzenia bardziej zaawansowanych projektów wykorzystujących połączenie poznanych struktur programistycznych. Utrwalenie poznanych konstrukcji programistycznych poprzez łączenie ich działań w praktyce.
Treści szkoleniowe
W trakcie szkolenia uczestnicy ćwiczą:
- Stosowanie instrukcji warunkowych oraz pętli
- Zastosowanie zmiennych oraz list
- Wykorzystanie animacji do tworzenia dynamicznych aplikacji.
Autorem kursu jest pan Dariusz Kwiecień.
W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z materiałem teoretycznym. W każdym module znajdują się zadania do wykonania. Za każde zadanie przydzielane są punkty. Zaliczenie szkolenia następuje po uzyskaniu przynajmniej 75% punktów.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
03.10.2017
Kursy internetowe, Kursy internetowe - związane z programowaniem
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
-
Kursy internetowe
02.04.2024
Tydzień z Wooclap
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji