15.07.2024
Lista szkoleń
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs stanowi uzupełnienie pierwszej części i skupia się na praktycznych zadaniach związanych z realizacją wymagań w ramach aktywności w projektach eTwinning. Jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning i adresowany zarówno do tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z zawodem nauczyciela lub planują swój rozwój zawodowy, jak również dla tych, którzy już znajdują się na ścieżce awansu i realizują staż na poprzednich zasadach. Kurs dedykowany jest nauczycielom wszystkich poziomów edukacyjnych.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia oczekuje się posiadania następujących umiejętności:
- Swobodne posługiwanie się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami.
- Posiadanie aktywnego konta pocztowego.
- Umiejętność edytowania dokumentów tekstowych.
- Znajomość techniki wykonywania zrzutów ekranu.
Cele kursu
- Uczestnicy kursu poznają akty prawne regulujące awans zawodowy nauczyciela.
- Poznają rolę programu eTwinning w procesie awansu zawodowego nauczyciela, będą świadomi przepisów prawnych oraz możliwości rozwoju kompetencji cyfrowych i miękkich.
- Uczestnicy dowiedzą się, jak wpierać nauczycieli początkujących przy użyciu eTwinning, zrozumieją korzyści i wyzwania z tym związane.
- Nauczą się rozumieć kryteria oceny pracy nauczyciela mianowanego i dyplomowanego oraz integrować projekty eTwinning z tymi kryteriami.
- Poznają praktyczne zastosowanie eTwinning do przeprowadzenia lekcji otwartych w ramach realizacji projektów.
- Uczestnicy nauczą się przygotowywać projekty eTwinning jako innowację pedagogiczną.
Opis kursu
Kurs podzielony jest na 5 modułów tematycznych
MODUŁ 1 – eTwinning w procesie awansu zawodowego nauczyciela
- Omówienie przepisów i aktów prawnych regulujących awans zawodowy nauczyciela oraz sposobów, w jakie eTwinning może wspierać ten proces.
- Analiza możliwości wykorzystania eTwinning do zdobywania kompetencji związanych z awansem zawodowym, takich jak rozwój umiejętności cyfrowych, pracy zespołowej czy umiejętności miękkie.
- Praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania szkoleń i kursów w ramach programu eTwinning jako narzędzia wsparcia procesu awansu zawodowego.
MODUŁ 2 – eTwinner jako mentor nauczyciela początkującego
- Przedstawienie strategii wykorzystania eTwinning w celu wsparcia nauczyciela początkującego w trakcie awansu.
- Analiza przypadków wykorzystania eTwinning w procesie awansu na nauczyciela mianowanego, identyfikacja korzyści i wyzwań związanych z tą formą wsparcia.
MODUŁ 3 – Ocena na stopień nauczyciela mianowanego i dyplomowanego
- Omówienie kryteriów oceny pracy nauczyciela mianowanego i dyplomowanego, obejmujących zarówno kryteria obowiązkowe, jak i dodatkowe, które mogą być powiązane z pracami projektowymi realizowanymi w ramach eTwinning.
- Informacja na temat sposobów, w jakie nauczyciele mogą integrować projekty eTwinning z kryteriami oceny, aby pokazać swoje kompetencje i osiągnięcia w pracy pedagogicznej.
MODUŁ 4 – Lekcja otwarta z eTwinning
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem programu eTwinning, do przeprowadzenia obowiązkowych lekcji otwartych w ramach realizacji aktywności projektowych.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji do przygotowania lekcji.
MODUŁ 5 – Innowacja pedagogiczna z eTwinning jako możliwość prezentacji dorobku na egzaminie na nauczyciela mianowanego i rozmowie na nauczyciela dyplomowanego
- Przygotowanie opisu działalności innowacyjnej z wykorzystanie sztucznej inteligencji.
- Omówienie metodyki zgłaszania projektów eTwinning jako działalności innowacyjnej oraz przygotowania prezentacji na egzamin innowacji, co stanowi jedno z kryteriów oceny nauczyciela dyplomowanego.
- Praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania i prezentacji projektów eTwinning jako formy innowacji pedagogicznej, uwzględniające zarówno wymagania egzaminacyjne, jak i potencjał projektów do prezentacji osiągnięć nauczyciela.
W kursie znajdują się także: Moduł 0 (wprowadzenie do kursu, sylabus oraz forum pomocy) oraz moduł Podsumowanie (ankiety ewaluacyjne).
Uczestnicy, na podstawie przeczytanych instrukcji i przykładów, wykonują zadania przewidziane w kursie.
Zadanie oceniane są punktowo. Do ukończenia kursu wymagane jest wykonanie wszystkich zadań i uzyskanie co najmniej 75% maksymalnej sumy punktów.
Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera w Forum pomocy.
Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera w Forum aktualności, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Regulamin, harmonogram i zasady oceniania
- Kurs „TYDZIEŃ Z AWANSEM ZAWODOWYM NAUCZYCIELI – CZĘŚĆ II” trwa tydzień (od poniedziałku do poniedziałku) i składa się z 5 modułów.
- Uczestnik jest zobowiązany do wykonania wszystkich zadań w każdym z 5 modułów kursu. Za każde dobrze wykonane zadanie, uczestnik otrzymuje określoną liczbę punktów. W całym kursie jest 5 zadań do wykonania.
- Moduły składają się z części instruktażowej (materiały w pdf, linki, przykłady zadań, prezentacje) oraz zadaniowej.
- Zadania są oceniane przez trenera kursu w sposób punktowy.
- Do ukończenia kursu i otrzymania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 75% maksymalnej liczby punktów.
- Certyfikaty pojawią się do pobrania w ostatnim module kursu, jeśli uczestnik uzyska określoną liczbę punktu w zakładce OCENY. Uczestnik zobowiązany jest pobrać certyfikat do czasu ukończenia kursu.
- W przypadku napotkania trudności, uczestnik jest zobowiązany do zwrócenia się o pomoc do prowadzącego kurs lub innych uczestników.
- Jeśli uczestnik zdecyduje się na powtarzanie kursu w kolejnej edycji, kurs musi zostać powtórzony od początku.
- W sytuacjach losowych (problemy zdrowotne, nagły wyjazd) prowadzący może chwilowo odstąpić od usunięcia uczestnika posiadającego zaległości dłuższe niż trzydniowe, jednak uczestnik jest zobowiązany poinformować prowadzącego o przyczynie powstania zaległości, a także jak najszybciej wykonać zaległe zadania.
- Rolą prowadzącego nie jest pokazywanie uczestnikom zadań do późniejszego odtworzenia, lecz wspieranie ich podczas realizowania owych zadań, natomiast pomocy uczestnicy powinni poszukiwać przede wszystkim w grupie.
- Każdy uczestnik kursu ma prawo dzielić się swoją wiedzą z innymi.
- Wszelkie pytania dotyczące poszczególnych modułów oraz innych zagadnień należy umieszczać w Forum pomocy.
- Materiały opracowane przez trenera (w tym instrukcje i przykłady) podlegają ogólnie przyjętym zasadom poszanowania praw autorskich. Ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora jest zabronione.
- Na kursie obowiązują zasady ogólnie przyjętej netykiety.
- Kurs jest bezpłatny.
Autorką kursu jest Celina Świebocka
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.04.2024
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans