01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z Planem Daltońskim
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy chcą zapoznać się z Planem Daltońskim. Plan Daltoński jest podejściem pedagogicznym, które koncentruje się na indywidualnych potrzebach uczniów i promuje aktywne, samodzielne uczenie się. Opiera się na czterech kluczowych filarach: współpracy, samodzielności, odpowiedzialności i refleksji.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie pobierania programów, umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania Planu Daltońskiego w pracy dydaktycznej
- nabycie umiejętności tworzenia instrukcji w Planie Daltońskim
- nabycie umiejętności tworzenia materiałów edukacyjnych
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
Podczas tygodniowego kursu Tydzień z Planem Daltońskim uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z jego elementami kluczowymi - filarami: współpraca, samodzielność, odpowiedzialność i refleksja. Dowiedzą się również jak można zorganizować przestrzeń edukacyjną oraz jakich pomocy należy użyć, by zmaksymalizować pożądane efekty rozwoju uczniów. Uczestnicy poznają rolę i znaczenie instrukcji w Planie Daltońskim, spróbują sami zapisać taką instrukcję. Przyjrzą się motywacji wewnętrznej i zewnętrznej uczniów, poznają strategie jej rozwoju. Pod koniec kursu uczestnicy zostaną poproszeni o podzielenie się zasobami przydatnymi w poznawaniu i implementacji Planu Daltońskiego. Dzięki temu powstanie wirtualny zasobnik materiałów.
Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów.
- W module 1 uczestnicy kursu poznają Filary Planu Daltońskiego. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
- W module 2 uczestnicy przekonają się, że warto zastanowić się nad organizacją edukacyjnej przestrzeni. Dowiedzą się jakich pomocy dydaktycznych używają nauczyciele praktycy Planu Daltońskiego. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2.
- W module 3 uczestnicy kursu przyjrzą się motywacji wewnętrznej i zewnętrznej uczniów. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 3.
- W module 4 uczestnicy kursu zapoznają się z rolą instrukcji Planie Daltońskim. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4.
- Moduł Podsumowanie – uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne.
Udział w kursie pozwoli uczestnikom wpłynąć na efektywność pracy z uczniami, rozwiną umiejętności praktyczne dot. motywowania uczniów, planowania i organizacji przestrzeni edukacyjnej, tworzenia instrukcji, zwiększą też efektywność nauczania.
Treści szkoleniowe
- Filary Planu Daltońskiego
-
- Współpraca
- Samodzielność
- Odpowiedzialność
- Refleksja
- zadanie 1
- Organizacja edukacyjnej przestrzeni i pomoce dydaktyczne
-
- Projektowanie przestrzeni sprzyjającej współpracy i samodzielności
- Pomoce dydaktyczne wspierające Plan Daltoński
- zadanie 2
- Motywacja uczniów
- Różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną
- Strategie rozwijania motywacji wewnętrznej uczniów
- zadanie 3
- Instrukcja w Planie Daltońskim
- Rola i znaczenie instrukcji w Planie Daltońskim
- Tworzenie efektywnych instrukcji
- zadanie 4
Podsumowanie
-
- ankieta ewaluacyjna nr 1
- ankieta ewaluacyjna nr 2
- certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Wszystkie treści szkoleniowe zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9.00.
Na zapoznanie się z materiałami przygotowanymi w modułach 1, 2, 3 i 4 oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do kolejnego poniedziałku do godziny 23.55. Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym udostępnione będą ankiety ewaluacyjne oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorką kursu jest Malwina Kordus
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
15.07.2024
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.04.2024
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów