01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli, którzy są zarejestrowanymi użytkownikami programu eTwinning. Kurs adresowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy chcą rozwinąć i usprawnić swój warsztat pracy dydaktycznej przy wykorzystaniu narzędzi sztucznej inteligencji (AI). Kurs jest dedykowany nauczycielom wszystkich przedmiotów na każdym poziomie edukacyjnym.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- posiadanie konta pocztowego gmail,
- umiejętność sprawnego korzystania z przeglądarki internetowej,
- umiejętność wykonywania zrzutów ekranu,
- umiejętność obsługi komputera w zakresie pobierania plików i zarządzania plikami.
Opis kursu
Kurs obejmuje następujące bloki tematyczne:
- MODUŁ 1 (poniedziałek) – KWADRANS Z TE(K)STEM – poznanie aplikacji do generowania pytań otwartych i zamkniętych na podstawie materiału tekstowego i materiału wideo. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 1.
- MODUŁ 2 (wtorek) – KWADRANS Z OBRAZEM – tworzenie i edycja wizualnych materiałów dydaktycznych. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 2.
- MODUŁ 3 (środa) – KWADRANS Z NARRACJĄ – tworzenie opowiadań edukacyjnych, tłumaczenie tekstów na dowolny język. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 3.
- MODUŁ 4 (czwartek) – KWADRANS Z KONCEPTUALIZACJĄ – organizowanie sesji brainstormingowych i współpracy online. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 4.
- MODUŁ 5 (piątek) – KWADRANS Z FILMEM – proste przetwarzanie tekstów w atrakcyjne wizualnie filmy dydaktyczne. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 5.
- MODUŁ 6 (sobota) – KWADRANS Z SŁUCHANIEM – poznanie platformy do syntezy mowy i do tworzenia plików audio. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 6.
- MODUŁ 7 (niedziela) – KWADRANS Z INDYWIDUALIZACJĄ – poznanie aplikacji generującej karty pracy i adaptowanie poziomu trudności zdań do indywidualnych potrzeb uczniów. Uczestnicy wykonają obowiązkowo zadanie 7.
- MODUŁ PODSUMOWANIE (niedziela-poniedziałek) – refleksje końcowe, ankiety ewaluacyjne, informacja zwrotna o kursie.
- Podsumowanie – uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne.
Cele kursu
Celem kursu jest wprowadzenie nowoczesnych technologii do procesu nauczania. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie wykorzystywać wybrane narzędzia AI do tworzenia innowacyjnych i angażujących materiałów dydaktycznych
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik będzie znał narzędzia AI, które przyczyniają się do zwiększenia efektywności przygotowywanych materiałów, a tym samym – prowadzonych zajęć. Uczestnik dowie się, w jaki sposób wykorzystywać aplikacje AI do personalizacji nauczania. Zdobędzie kompetencje cyfrowe niezbędne w nowoczesnym świecie edukacji. Odkryje nowe sposoby na wzbogacenie swoich lekcji i projektów.
Treści szkoleniowe
W kursie przedstawiono następujące narzędzia i aplikacje:
- Adobe Firefly
- QuestionWell
- Quillbot
- ElevenLabs
- MagicPadlet
- Diffit
- DataNumen
- Lumen5
Uczestnicy, na podstawie przeczytanych instrukcji i przykładów, wykonują zadania przewidziane w kursie. Zadanie oceniane są punktowo. Do ukończenia kursu i uzyskania certyfikatu wymagane jest wykonanie wszystkich zadań i uzyskanie co najmniej 75% maksymalnej sumy punktów przewidzianej w kursie (15 z 20 punktów).
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum uczestników kursu”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Zadania są otwierane systematycznie, jeden moduł każdego dnia. Wskazane jest, aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Autorką kursu jest Paulina Kuźmo-Biwan.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
19.03.2024
Kursy internetowe, Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.04.2024
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI