02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z TIK na zajęciach z wychowawcą
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla wychowawców, którzy chcą wzbogacić swoje lekcje o elementy technologii informacyjno-komunikacyjnej, takie jak aplikacje do tworzenia interaktywnych ankiet, które można wykorzystać jako narzędzie dostosowania poruszanych treści do rzeczywistych potrzeb uczniów (Mentimeter, Klaxoon, Slido), narzędzia ułatwiające podział na grupy (RandomNamePicker, Avatar Maker) i ewaluację lekcji wychowawczej (AnswerGarden). Wychowawcy będą mogli także wzbogacić swój warsztat o platformy umożliwiające uczniom zaprezentowanie się (Padlet), aplikacje do tworzenia pozytywnej chmury słów (WordArt), aplikacje do tworzenia gier, zabaw i quizów (LearningApps, Kahoot, Quizizz). Omówiony zostanie także projekt eTwinning jako narzędzie integracji klasy i elementy gamifikacyjne poprzez zastosowanie Bamboozle i Wordwall. Kurs odnosi się także do takich elementów jak przygotowanie przez uczniów komiksów w aplikacji ToonyTool, generowanie aktualnych memów w Canvie i zagadnienie tworzenia fake newsów. Będzie można także poznać platformy umożliwiające wprowadzenie filmu na lekcje z wychowawcą oraz narzędzi umożliwiających tworzenie własnych video (EdPuzzle).
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się Internetem. Każdy uczestnik powinien być zarejestrowany na platformie eTwinning i znać jej funkcjonalności w podstawowym zakresie, bo kurs odwołuje się częściowo do treści dostępnych na TwinSpace.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy poznają konkretne sposoby i narzędzia do wdrożenia technologii informacyjno-komunikacyjnej w praktykę lekcji wychowawczej. Poznają także funkcjonalności konkretnych aplikacji, które mogą podczas tych zajęć wykorzystać. Aplikacje zostały wymienione w punkcie „Adresaci szkolenia”.
W module 1 uczestnicy dowiedzą się, jak ustalić i ewaluować tematykę zajęć z wychowawcą w porozumieniu z uczniami i przy wykorzystaniu takich aplikacji jak Klaxoon, Mentimeter, Slido, Vocaroo i Answergarden. Poznają także sposoby wykorzystania na zajęciach z wychowawcą Random Name Picker i Avatar Maker. Wykonają obowiązkowe Zadanie 1.
W module 2 uczestnicy poznają podstawowe funkcjonalności Padleta i możliwości wykorzystania tej aplikacji podczas pracy wychowawczej z klasą. Dowiedzą się także, jak tworzyć pozytywne chmury słów przy pomocy WordArt, w jaki sposób gry dydaktyczne stworzone w aplikacji LearningApps pozwalają lepiej poznać się uczniom i jakie wartości integrujące mają quizy w Kahoot i Quizizz. Wykonają obowiązkowe Zadanie 2.
W module 3 uczestnicy będą mieli okazję poznać korzyści płynące z włączenia projektu eTwinning w pracę wychowawczą z klasą. Poznają także sposoby zastosowania takich aplikacji jak JigsawPlanet i Fodey oraz Bamboozle i WordWall. Wykonają obowiązkowe Zadanie 3.
W module 4 uczestnicy poznają sposoby na kreatywne wykorzystanie tego, co porusza uczniów, przy zastosowaniu Canvy, aplikacji do tworzenia komiksów ToonyTool i generatora fake newsów (Classtools). Wykonają obowiązkowe Zadanie 4.
W module 5 uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się filmowi jako narzędziu pracy wychowawczej, poznać platformy, gdzie można czerpać filmowe inspiracje, poznać narzędzia do tworzenia własnych video (EdPuzzle) oraz poznać teoretyczne podstawy storytegllingu i proste narzędzie zachęcające uczniów do mówienia (StoryDice). Wykonają obowiązkowo zadanie 5.
Na zakończenie uczestnicy wypełnią ankietę ewaluacyjną, udostępnioną pod koniec kursu w module 5.
Cele kursu
- Poznanie praktycznych narzędzi umożliwiających włączenie uczniów w proces współtworzenia tematyki godzin wychowawczych.
- Poznanie sposobów ewaluacji godzin wychowawczych przy wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej.
- Wprowadzenie elementów edukacji filmowej do zajęć z wychowawcą.
- Tworzenie przyjaznego i zintegrowanego środowiska klasowego poprzez tworzenie wspólnych platform do współdzielenia treści.
- Wprowadzenie elementy gamifikacji do klasy poprzez stosowanie metod aktywizujących.
- Kształcenie nawyku korzystania z zasobów i platform, które stanowią codzienność uczniów, do organizacji procesu kształcenia.
- Pokazanie różnorodności dostępnych na rynku narzędzi do tworzenia grafiki użytkowej przydatnej podczas lekcji z wychowawcą.
- Umiejętne organizowanie samokształcenia,
- Sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Treści szkoleniowe
Treści merytoryczne kursu są podzielone na 5 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny oraz 5 obowiązkowych zadań do wykonania.
- Tematyka godzin wychowawczych z TIK
- O czym rozmawiać na zajęciach z wychowawcą? (Klaxoon, Mentimeter czy Slidoo).
- Sprawny podział na grupy (Classtools/Random Name Picker i AvatarMaker).
- Czego dowiedziałeś się na dzisiejszej godzinie wychowawczej? Wykorzystanie aplikacji Answergarden i Vocaroo.
- Chcemy wiedzieć o sobie więcej, by się zintegrować
- Nie tylko suche „Jestem Zosia”, czyli chcemy wiedzieć więcej o sobie – wykorzystanie Padleta oraz szablonów do tworzenia zabawnych profili.
- Cieszę się, że cię znam – WordArt (chmury wspierających słów).
- Milionerzy w naszej klasie, czyli o wykorzystaniu LearningApps na godzinie wychowawczej.
- Sprawdźmy, co o sobie wiemy, przy okazji się integrując – Kahoot i Quizziz zawsze mile widziane.
- Projekt eTwinning jako metoda budowania relacji
- Realizacja projektu eTwinning jako sposób na integrację klasy.
- Projekt eTwinning szansą na poznanie się lepiej… poprzez zabawę (JigsawPlanet, Fodey).
- Gamifikacja godziny wychowawczej, czyli jak się z sensem bawić (Bamboozle, WordWall).
- Jak mówić o tym, co nas porusza?
- To mnie porusza. Canva jako generator memów i narzędzie tworzenia klasowego kolażu.
- Tworzymy komiksy profilaktyczne (ToonyTool).
- Fake news generator – jak mówić o fake news na godzinie wychowawczej
- Film jako element opowieści na godzinie wychowawczej.
- Wykorzystanie filmu na zajęciach z wychowawcą. Gdzie szukać inspiracji?
- Nie tylko MovieMaker, czyli EdPuzzle.
- (Digital) storytelling – dlaczego warto zachęcać uczniów do tworzenia własnych opowieści? (StoryDice)
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem http://moodle.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzone jest poprzez formularz na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe.
Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie, zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Z uwagi na to, iż podczas kursu omawiana jest jedna platforma, a każdy z uczestników ma własny styl i tempo pracy, wszystkie treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w poniedziałek do godziny 9.00. Na zapoznanie się z przygotowanymi materiałami oraz wykonanie wszystkich obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do następnego poniedziałku do godziny 23.55.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorka kursu: Lilla Poncyliusz-Guranowska.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
09.11.2021
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji