01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać bezpłatny program do tworzenia materiałów edukacyjnych na urządzenia interaktywne.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie pobierania programów, umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych oraz telefonu lub tabletu. Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej
- poznanie aplikacji do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
- nabycie umiejętności tworzenia materiałów edukacyjnych na urządzenia interaktywne
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
Podczas tygodniowego kursu uczestnicy szkolenia poznają aplikacje, w których wykorzystane są elementy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Uczestnicy poznają narzędzia i aplikacje przydatne podczas zajęć z uczniami aby wzbogacić ich wiedzę lub uatrakcyjnić lekcję oraz do wykorzystania w projekcie edukacyjnym. Pozwala to w pełni wykorzystać ich możliwości w różnych działaniach edukacyjnych oraz wykorzystać dostępne dla nauczyciela i ucznia urządzenia.
Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów:
- W module 1 kursu poznają Quiver, prostą aplikację na smartfony i tablety. Dzięki niej można skanować i „ożywiać” kolorowanki. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
- W module 2 „Artsteps” uczestnicy poznają aplikację Artsteps i przygotują swoją własną wystawę w 3D. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2a i2b.
- W module 3 „Kostka Merge” uczestnicy kursu wykonają interaktywną kostkę, która umożliwi oglądanie różnych obiektów w rozszerzonej rzeczywistości. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 3a i 3b.
- W module 4 „ Google Arts&Culture” uczestnicy kursu poznają wyjątkową galerię sztuki i źródło wiedzy o sztuce. Zorganizują dla swoich uczniów wirtualne wycieczki oraz wykorzystają aplikacje mobilne do wirtualnych zabaw ze sztuką Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4a i dla chętnych zadanie 4b.
- Moduł Podsumowanie – uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne.
Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności posługiwania się programami i aplikacjami, które umożliwiają obejrzenie rzeczywistych przedmiotów w niezwykłych wygenerowanych cyfrowo obrazach. Można je z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści szkoleniowe
- „Quiver”
- pobranie aplikacji
- instrukcja korzystania z aplikacji
- zadanie 1
- „ARTSTEPS”
- pobranie i użycie aplikacji Muselfie
- zadanie 2a
- założenie konta w programie Artsteps
- organizacja pracy z programem
- przygotowania wirtualnej wystawy.
- zadanie 2b
- Kostka Merge
- samodzielne przygotowanie kostki z szablonu
- zadanie 3a
- pobranie aplikacji na urządzenie mobilne
- założenie konta
- omówienie aplikacji dostępnych w programie
- przygotowanie materiałów z wybranymi interakcjami
- zadanie 3b
4. Google Arts&Culture
- zapoznanie z zasobami strony
- pobranie aplikacji na telefon lub tablet
- przygotowanie materiału z wykorzystaniem nakładki z aplikacji
- zadanie 4a
- zorganizowanie wirtualnej wycieczki dla swoich uczniów
- zadanie 4b – dla chętnych
Podsumowanie
- ankieta ewaluacyjna nr 1
- ankieta ewaluacyjna nr 2
- certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Wszystkie treści szkoleniowe zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9.00.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach: Moduły 1 i 2 zostaną odsłonięte w poniedziałek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do czwartku, do godz. 23.55. Moduły 3 i 4 zostaną odsłonięte w czwartek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do poniedziałku, do godz. 23.55. Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym udostępnione będą ankiety ewaluacyjne oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorką kursu jest Beata Wójcik
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
23.03.2023
Kursy internetowe, Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.04.2024
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI