02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z Nearpod
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs kierowany jest do zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i doskonalić umiejętności w zakresie praktycznego wykorzystania platformy Nearpod. Poznane funkcje aplikacji pozwolą na wspólne przygotowanie i przeprowadzenie lekcji online w projekcie eTwinning. Sprawdzą się również podczas pracy na lekcji oraz zdalnych zajęć.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami,
- posiadanie konta pocztowego gmail.com,
- umiejętność sprawnego wyszukiwania informacji w internecie i zapisywania grafiki,
- rejestracja w programie wTwinning.
Cele kursu
- nabycie umiejętności tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych,
- nabycie umiejętności sprawnego korzystania z narzędzi platformy Nearpod,
- umiejętne organizowanie samokształcenia,
- sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy:
- poznają platformy do tworzenia interaktywnych lekcji oraz współpracy w projekcie eTwinning,
- zdobędą umiejętności korzystania z podstawowych, bezpłatnych funkcji programu Nearpod, który dzięki połączeniu z prezentacją Google oferuje szerokie możliwości pracy w projektowych grupach międzyszkolnych,
- stworzą prezentację połączoną z interaktywnymi quizami,
- nauczą się prowadzić lekcje z wykorzystaniem dodatkowych funkcji platformy,
- poznają podstawowe funkcje innych programów, które działają w podobny sposób i mogą zostać wykorzystane zamienienie.
Kurs składa się z pięciu modułów, w trakcie których uczestnicy zapoznają się z funkcjonowaniem i obsługą platformy oraz wykonają pięć obowiązkowych zadań.
Treści szkoleniowe
Treści merytoryczne kursu są podzielone na 5 modułów, które obejmują materiał teoretyczny oraz 5 obowiązkowych zadań do wykonania.
- Pierwsze kroki na platformie Nearpod
- Rejestracja w programie.
- Edycja profilu.
- Zapoznanie z platformą Nearpod i jej bezpłatnymi funkcjami.
- Wyszukiwanie i kopiowanie gotowych lekcji.
- Współpraca w projekcie – prezentacja Google i platforma Nearpod
- Tworzenie prezentacji Google.
- Udostępnianie linku do wspólnej edycji prezentacji.
- Udostępnianie linku do wyświetlania prezentacji oraz kodu do jej osadzania.
- Instrukcja wstawianie linku do edycji na stronie TwinSpace.
- Instrukcja osadzania prezentacji na stronie w TwinSpace.
- Darmowe strony z ciekawymi szablonami prezentacji.
- Tworzenie i udostępnianie lekcji na platformie Nearpod
- Przykładowe lekcje powtórzeniowe przeprowadzone podczas zdalnego nauczania.
- Przykładowe lekcje przygotowane wspólnie z partnerami projektu.
- Dodawanie interaktywnych ćwiczeń bezpośrednio w prezentacji Google.
- Integrowanie wspólnie przygotowanej prezentacji z Nearpod.
- Tworzenie interaktywnych ćwiczeń bezpośrednio na platformie Nearpod.
- Udostępnianie linku do wspólnej edycji i kopiowania lekcji w wersji dla nauczycieli.
- Udostępnianie linku lub kodu uczniom w wersji „zadanie domowe”.
- Udostępnianie linku lub kodu uczniom w wersji online.
- Tworzenie lekcji wideo oraz poznanie alternatywnych platform
- Tworzenie interaktywnych lekcji wideo na platformie Nearpod.
- Udostępnianie interaktywnych lekcji wideo.
- Tworzenie wirtualnej lekcji w Peardeck.
- Przykłady innych alternatywnych aplikacji.
- Przykładowe materiały projektowe przygotowane w prezentowanych aplikacjach.
- Dodatkowe funkcje platformy Nearpod
- Prowadzenie lekcji online.
- Raporty i wyniki.
- Integracja aplikacji z systemem wideokonferencji ZOOM.
- Wykorzystanie funkcji Microsoft Immersive Reader.
- Podsumowanie.
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem http://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników odbywa się poprzez formularz na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe.
Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, a kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na forach pomocy, umieszczonych przy każdym module. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie, zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania w wyznaczonych terminach.
Z uwagi na to, iż podczas kursu omawiana jest jedna platforma, a każdy z uczestników ma własny styl i tempo pracy, wszystkie treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w poniedziałek do godziny 9.00. Na zapoznanie się z przygotowanymi materiałami oraz wykonanie wszystkich obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do następnego poniedziałku do godziny 23.55. Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym udostępniona będzie ankieta ewaluacyjna oraz informacja zwrotna o zaliczeniu kursu i pobraniu certyfikatu.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Zasady oceniania i zaliczenia kursu
W trakcie kursu zaplanowano 5 obowiązkowych zadań do wykonania, za które można otrzymać łącznie 20 punktów. Przewidziano następującą punktację:
- Zadanie 1 – maksymalnie 3 punkty
- Zadanie 2 – maksymalnie 3 punkty
- Zadanie 3 – maksymalnie 6 punktów
- Zadanie 4 – maksymalnie 5 punktów
- Zadanie 5 – maksymalnie 3 punkty
Warunkiem zaliczenia kursu jest wykonanie wszystkich obowiązkowych zadań i zdobycie co najmniej 15 punktów (75%). Każdy uczestnik jest także zobowiązany do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej.
Autorka kursu: Celina Świebocka.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
15.09.2020
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji