02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z narzędziami TIK – edukacja matematyczna kl. I- III
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej chcących poszerzyć swoje umiejętności związane z organizowaniem pracy za pomocą angażujących, przyjaznych wszystkim członkom szkolnej społeczności narzędzi TIK. Narzędzia TIK przedstawione w kursie mogą służyć nauczycielowi podczas tradycyjnej pracy z uczniami w szkole, jak i pracy zdalnej.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania plikami i folderami;
- umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową;
- posiadanie konta pocztowego e-mail;
- posiadanie konta na platformie eTwinning.
Cele kursu
- opanowanie umiejętności efektywnego planowania pracy poprzez narzędzia, które będą w tej pracy wykorzystywane;
- nabycie umiejętności prezentowania materiału lekcyjnego w atrakcyjny i angażujący odbiorcę sposób;
- budowanie umiejętności samokształcenia w oparciu o zasoby dostępne na platformie Moodle.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy poznają narzędzia, aplikacje i platformy wspierające pracę nauczyciela w obszarach dotyczących zagadnień edukacji matematycznej. Treści merytoryczne kursu zostały podzielone na 5 modułów.
- Moduł 1 poświęcony działaniu tablicy interaktywnej „Whiteboard”, którą można wykorzystać w pracy stacjonarnej i zdalnej nie tylko w edukacji matematycznej.
- Moduł 2 dotyczy narzędzi, które wykorzystamy do zaprezentowania najprostszych zagadnień matematycznych – przeliczanie na konkretnych obiektach, oś liczbowa.
- W Module 3 uczestnicy poznają kolejne narzędzie służące prezentowaniu bytów matematycznych. Tym razem tematy związane z zegarami oraz geometrią.
- W Module 4 uczestnicy zajmą się narzędziami ze strony: https://www.visnos.com/demos. Tu znajdą: zegary, ułamki, minutnik, losowanie liczb, dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, tabliczkę mnożenia, wielokąty.
- Moduł 5 poświęcony jest stronie Didax, zawierającej darmowe narzędzia takie jak wagi, klocki, liczydła.
- Moduł 6 poświęcony jest narzędziom online oraz generatorom przydatnym do indywidualizacji pracy z uczniem.
Treści szkoleniowe
W każdym z 5 modułów kursu znajduje się materiał teoretyczny, niezbędne instrukcje oraz obowiązkowe zadania do wykonania.
- Moduł 1
- Przewodnik – Whiteboard.
- Przykładowe zadanie z wykorzystaniem tablicy.
- Zadanie 1.
- Moduł 2
- Przewodnik – opis narzędzi.
- Zadanie 2.
- Moduł 3
- Przewodnik – opis narzędzi, geometria.
- Przewodnik – przyrządy geometryczne.
- Zadanie 3.
- Moduł 4
- Przewodnik – opis aplikacji Visnos.
- Zadanie 4.
- Moduł 5
- Przewodnik – opis narzędzi Didax.
- Zadanie 5.
- Moduł 6
- Przewodnik – strony z generatorami i ćwiczeniami online.
- Zadanie 6.
- Sekretna mapa – przykładowa karta pracy.
- Podsumowanie
Harmonogram i zasady kursu
Kurs „Tydzień z narzędziami TIK edukacja matematyczna kl. I- III” trwa od poniedziałku od godz. 9:00 do następnego poniedziałku do godz. 23.55, obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i składa się z 5 modułów. Wszystkie treści kursu zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9:00; na zapoznanie się z materiałami oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do dnia zakończenia kursu (następny poniedziałek), do godziny 23:55.
Moduły składają się z części instruktażowej i zadaniowej. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych i treści zadań; uczestnik powinien zarezerwować codziennie co najmniej 1-2 godziny prywatnego czasu i pracować systematycznie. Uczestnik jest zobowiązany do wykonania zadań w każdym z 5 modułów kursu. W przypadku napotkania trudności uczestnik jest zobowiązany do zwrócenia się o pomoc do prowadzącego kurs lub innych uczestników kursu. W przedostatnim dniu kursu (niedziela) zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym znajdują się ankiety ewaluacyjne.
Jeśli uczestnik przerwie kurs lub nie wywiąże się z wymaganych zadań i zdecyduje się na powtarzanie kursu w kolejnej edycji, kurs musi zostać powtórzony od początku w całości. Rolą prowadzącego nie jest pokazywanie uczestnikom zadań do późniejszego odtworzenia, lecz wspieranie ich podczas realizowania owych zadań, natomiast pomocy uczestnicy powinni poszukiwać przede wszystkim w grupie. Każdy uczestnik kursu ma prawo dzielić się swoją wiedzą z innymi. Prowadzący kurs może w trakcie kursu utworzyć wydarzenie na żywo na portalu eTwinning Live. Informacja o takim wydarzeniu pojawi się wówczas na forum, a uczestnicy będą mogli wziąć udział w wydarzeniu. Zadanie to nie będzie punktowane.
Autorka kursu: Agnieszka Ogiegło.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
19.11.2021
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji