02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z GIMPEM
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli wszystkich przedmiotów zarejestrowanych w programie eTwinning, którzy chcą poznać podstawowe możliwości darmowego programu graficznego GIMP (wersja 2.10) i nabyć umiejętności praktycznego wykorzystania możliwości programu z projektach eTwinning oraz codziennej pracy z grafiką.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem i internetem. Wymagane jest, aby każdy uczestnik był zarejestrowany na platformie eTwinning Live.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy poznają wybrane możliwości programu GIMP. Jest to darmowa aplikacja, którą z powodzeniem można wykorzystywać zarówno do tworzenia prostych rysunków, zaawansowanej obróbki fotografii, jak i do tworzenia grafik na potrzeby Internetu. Podobnie jak Photoshop, program GIMP został wyposażony w szereg narzędzi (np. pędzel, zaznaczenie, gumka, wypełnienie, różdżka, powiększanie, klonowanie, wstawianie tekstu, skalowanie itp.) pozwalających wykonać podstawowe i bardziej zaawansowane operacje na grafice, a w efekcie tworzyć atrakcyjne grafiki.
Treści kursu zostały podzielone na 4 moduły z zawartością merytoryczną.
W module 1 uczestnicy pobiorą i zainstalują program GIMP, poznają jego interfejs i nauczą się dostosowania interfejsu i okien do własnych potrzeb. Dowiedzą się, jak otwierać i zapisywać pliki, w jaki sposób wykorzystać narzędzia zaznaczania i przekształcania do modyfikacji obrazu, jak zapisać i wyeksportować projekt. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
W module 2 uczestnicy poznają podstawowe narzędzia do rysowania prostych kształtów, linii, a także możliwość wykorzystania malowania symetrycznego. Zostaną też wprowadzeni w bardzo ważne zagadnienie pracy na warstwach. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
Moduł 3 to praca z filtrami – narzędziami pozwalającymi na modyfikację i przekształcanie fotografii w niepowtarzalne obrazy. Uczestnicy dowiedzą się też, jak dodawać i edytować kolory. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
W module 4 uczestnicy poznają możliwości programu GIMP w zakresie wprowadzania tekstów i ich edycji: podstawowe opcje pozwalające na wpisanie zwykłego tekstu, ale też i inne możliwości programu, np. pisanie po okręgu, pisanie w pionie, dodawanie obramowania do tekstu czy tworzenie tekstu z obrazów. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
Treści szkoleniowe
- Pierwsze kroki z GIMPEM
- Instalacja programu GIMP
- Dostosowanie okien i interfejsu (instrukcja filmowa)
- Otwieranie plików w programie GIMP
- Przybornik – narzędzia zaznaczania
- Przybornik – narzędzia przekształcania
- Zapis i eksport projektu
- Zadanie 1
- Proste rysowanie, praca na warstwach
- Tworzenie nowego obrazu
- Przybornik – narzędzia rysowania
- Malowanie symetryczne
- Malowanie symetryczne (instrukcja filmowa)
- Rysowanie kształtów
- Rysowanie kształtów (instrukcja filmowa)
- Podstawy pracy z warstwami
- Jak pracować z warstwami (instrukcja filmowa)
- Zadanie 2
- Filtry i kolory
- Wprowadzenie do filtrów
- Filtry rozmycia
- Usuwanie efektu czerwonych oczu
- Filtry zniekształcenia (instrukcja filmowa)
- Światło i cień
- Szumy
- Filtry artystyczne
- Dekoracja
- Kolory
- Zadanie 3
- Tworzenie i edycja tekstu
- Wprowadzanie i edycja tekstu (instrukcja filmowa)
- Tworzenie tekstu na okręgu z wykorzystaniem ścieżki
- Wprowadzanie tekstu pionowego
- Tekst z obramowaniem
- Tekst z obrazu
- Zadanie 4
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem http://moodle.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w niedzielę o godzinie 10.00. Obejmuje 7 dni pracy (10 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum Modułu 1”, „Forum Modułu 2”, „Forum Modułu 3”, „Forum Modułu 4” i „Forum Modułu 5”. Wszystkie ważne informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1,5-3 godziny prywatnego czasu. Wskazana jest systematyczna praca na platformie, bowiem treści szkoleniowe będą odsłonięte w dwóch częściach: w poniedziałek około 9:00 moduł 1 i moduł 2 we środę około 10:00 moduł 3, moduł 4 i moduł 5 w poniedziałek o 19.00 powinno odbyć się wydarzenie on-line na platformie LiveEtwinning.
Przed wysłaniem pliku zadania na platformę wskazane jest kilkukrotnego jego wykonanie na swoich zasobach w celu nabrania wprawy w posługiwaniu się narzędziami programu.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym udostępniona jest ankieta ewaluacyjna oraz informacja zwrotna o zaliczeniu kursu, widoczna także w dzienniku „Oceny”.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
30.08.2016
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji