Tydzień na projekt

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe

Adresaci szkolenia

Kurs „Tydzień na projekt” jest kursem dla nauczycieli, którzy chcą rozpocząć projekt „od zaraz”, ponieważ lubią się uczyć w praktyce i korzystać z doświadczeń innych.

Wymagania wstępne

Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową.

Opis kursu

Podczas kursu uczestnicy dowiedzą się, co to jest eTwinning, jak nawiązać współpracę ze szkołami partnerskimi, jak zaplanować, przygotować i zarejestrować projekt. Poznają także przykłady dobrych praktyk i zostaną wprowadzeni w podstawowe funkcjonalności platformy TwinSpace.Poznają także przykłady dobrych praktyk

W module 1 uczestnicy dowiedzą się, czym jest eTwinning i dlaczego warto do niego dołączyć. Zastanowią się także, jakie są cechy nowoczesnego nauczyciela i zarejestrują się w programie. Wezmą udział w głosowaniu „Kto to jest nowoczesny nauczyciel” i wykonają obowiązkowe Zadanie 1.

Moduł 2 to czas na obejrzenie przykładów różnych projektów i zastanowienie się nad tematyką własnego projektu. Uczestnicy poznają kompetencje kluczowe, które mogą być kształcone podczas projektów eTwinning, a także podstawową wiedzę na temat grywalizacji. Wykonają obowiązkowe Zadanie 2.

W module 3 uczestnicy poznają podstawowe informacje na temat tworzenia projektów i wykonają obowiązkowe Zadanie 3.

W module 4 uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób szukać partnerów do współpracy. Wykonają obowiązkowe Zadanie 4.

Moduł 5 to czas na rejestrację projektu. Uczestnicy wykonają obowiązkowe Zadanie 5.

Na zakończenie uczestnicy wypełnią ankietę ewaluacyjną, udostępnioną pod koniec kursu w module 6.

Cele kursu

  • poznanie podstawowych założeń i zasad uczestnictwa w programie eTwinning,
  • dokonanie rejestracji w programie,
  • nabycie umiejętności przygotowania projektu i jego rejestracji,
  • sprawne wyszukiwanie partnerów i projektów eTwinning,
  • umiejętne organizowanie samokształcenia,
  • sprawne korzystanie z platformy Moodle.

Treści szkoleniowe

Treści kursu są podzielone na 5 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny, a także 5 obowiązkowych i ocenianych zadań do wykonani

1.      Wybierz eTwinning

  • Czym jest eTwinning?
  • Dlaczego warto dołączyć do eTwinningu
  • Jak się zarejestrować?
  • Zarejestruj się
  • Kto to jest nowoczesny nauczyciel – głosowanie
  • Nowoczesny nauczyciel – cyfrowi uczniowie
  • Zadanie 1

2.      Poznaj innych – wybierz własną drogę

  • Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie
  • Kilka słów o grywalizacji
  • Przykłady projektów
  • Zadanie 2

3.      Opis projektu – ważna rzecz

  • Kilka słów o projektach
  • Opis projektu do rejestracji – formularz
  • Zadanie 3

4.      Aktywne poszukiwania

  • Jak znaleźć partnera do projektu eTwinning
  • Jak korzystać z narzędzi do szukania partnerów
  • Porady początkującego eTwinnera
  • Skontaktuj się, wyszukaj, zaproś
  • Zadanie 4

5.      Rejestracja projektu

  • Rejestracja projektu
  • Co dalej?

Zasady organizacyjne

Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem http://moodle.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzone jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe.

Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23:55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.

Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Z uwagi na to, iż każdy ma indywidualne tempo i styl nauki, uczestnicy otrzymują od razu dostęp do wszystkich części kursu. Powinni jednak pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.

Wszystkie treści szkoleniowe zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9.00.Na zapoznanie się z materiałami przygotowanymi w modułach 1, 2 i 3 oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do czwartku do godziny 23.55.

Na zapoznanie się z materiałami przygotowanymi materiałami w modułach 4, 5 wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do poniedziałku do godziny 23.55.

Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.

Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie” z ankietą ewaluacyjną oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.

Zasady oceniania i zaliczenia kursu

W kursie zaplanowano 5 obowiązkowych zadań do wykonania, za które można otrzymać łącznie 5 punktów. Ponieważ stopień trudności zaplanowanych zadań nie jest wysoki, warunkiem zaliczenia kursu jest wykonanie wszystkich obowiązkowych zadań. Każdy uczestnik jest także zobowiązany do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej.

Osoby, które wykonają wszystkie zadania modułowe zgodnie z wytycznymi sylabusa do kursu i uzyskają wymaganą liczbę punktów będą mogły z poziomu sekcji „Podsumowanie” wygenerować certyfikat ukończenia kursu.

Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.

Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.

Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl