The Cloud Spotters and the Secrets of the Clouds

To bardzo ciekawy projekt, który niezwykle zachęcał dzieci do działania, tworzenia i eksperymentowania. Dzieci nie tylko uczyły się podstawowych wiadomości o chmurach, poszukiwały części wspólnych podczas burzy mózgów, dokonywały wyciągania wniosków, ale też śpiewały, rysowały, angażowały się w nowe znajomości rozwijając szereg kluczowych kompetencji.

Koordynatorka:
Renata Płonka
Publiczne Przedszkole nr 18 w Jastrzębiu-Zdroju

Kraje partnerskie:
Włochy, Chorwacja, Grecja, Portugalia, Turcja

Obszary tematyczne:
wychowanie przedszkolne, przyroda, języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

 

Dzieci poznały zasady świata przyrody poprzez eksperymentowanie, obserwowanie zjawisk,  podejmowały samodzielną aktywność poznawczą, w tym zabawy projektowe, wykorzystały wiele ciekawych narzędzi TIK, gry i zabawy online. Mogły także wykazać się zdolnościami plastycznymi tworząc deszczowe chmury za pomocą plasteliny, jak i poczuć się artystami malując obrazy zainspirowane twórczością Rene Magritte.

Najważniejsze aktywności:

  • Our collaborative logo - prezentacja rysunków dzieci ubranych w kolorach flag krajów partnerskich
  • Clouds Mindstorm – wizualizacji tego co dzieci widziały patrząc na chmury
  • Venn Diagram – porównanie i omówienie opisów chmur przedstawionych przez partnerów
  • I know all about clouds e-book – zebranie najważniejszych informacji na temat
  • Cloud spotting around Europe – opisy partnerskich spotkań obserwacyjnych na świeżym powietrzu
  • Shall we form a cloud experiments presentation – opisy eksperymentów na temat chmur
  • Safer Internet Presentation – aktywności dotyczące bezpiecznego Internetu
  • Cloud photo gallery by children's families - album/zbiór zdjęć wykonanych przez rodziców i dzieci uczestniczące w projekcie
  • The cloud songs video - piosenki o chmurach w ojczystych językach
  • Cloudy sky interactive image – rysunki chmur
  • Mindfulness activity video - wspólnie słuchanie niesamowitej kompozycji instrumentalnej Manosa Hatzidakisa, słynnego greckiego kompozytora muzyki, „Kiedy nadchodzą chmury...”

Zajęcia o chmurach były doskonałym połączeniem nauki i zabawy. Dostosowanie aktywności do wieku dzieci przedszkolnych oraz ich zainteresowań sprawił, że temat stał się dla nich jeszcze bardziej fascynujący. Udział w zajęciach sprawiał, że dzieci nie nudziły się, chętniej w nich uczestniczyły, a co najważniejsze były skupione na danym temacie i czerpały satysfakcję z nauki.

Koordynatorka