The sense of Rainbow colours

Podstawowym celem projektu było poznanie kolorów tęczy i ich polisensoryczne doświadczanie. Pracując zespołowo partnerzy opracowali różnorodne gry i zabawy, słowniczek, wspólne opowiadanie. Do swoich aktywności wykorzystywali zarówno TIK, jak i materiały naturalne.

Koordynatorki:
Paulina Stiler i Aleksandra Armada - Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 48 w Zabrzu

Kraje partnerskie:
Armenia, Czechy, Słowacja

Obszary tematyczne:
wychowanie przedszkolne, języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

 

Prace projektowe rozpoczęły wzajemne prezentacje, przygotowanie logo i dopracowanie planu działania. Kolejne tygodnie poświęcone były konkretnym kolorom:

Tydzień Czerwony

  • Przygotowanie czerwonego ryżu do zabaw sensorycznych
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka
  • Poszukiwanie czerwonych obiektów w najbliższym otoczeniu i tworzenie z nich obrazu
  • Czerwone stroje i tworzenie figur geometrycznych

Tydzień Pomarańczowy

  • Tworzenie masy slime i umieszczenie przepisu we wspólnym przepiśniku
  • Tworzenie obrazów z dyni i liści
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka

Tydzień Żółty

  • Eksperymenty z żółtymi cukierkami
  • Próbowanie żółtego jedzenia
  • Kodowanie BeeBotów
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka

Tydzień Zielony

  • Tworzenie torebek sensorycznych
  • Eksperymenty z papierem i flamastrami
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka

Tydzień Niebieski

  • Mieszanie kolorów
  • Tworzenie chmury w słoiku
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka

Tydzień Indygo

  • Przygotowanie butelek sensorycznych
  • Zrobienie porcelanowych gwiazdek
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka

Tydzień fioletowy

  • Ćwiczenie nowej techniki malarskiej (kolorowe plamy przedstawiające potwory)
  • Przygotowanie woreczków zapachowych
  • Tworzenie kartek dla partnerów
  • Stworzenie obrazka do międzynarodowego słowniczka

Tydzień Tęczowy

  • Podsumowanie wszystkich działań
  • Przygotowanie tęczowej sałatki
  • Zajęcia z Sensoplastyki
  • Eksperymenty z tęczą
  • Tworzenie ścieżki sensorycznej w kolorach tęczy.

Wspólne rezultaty:

 

Grupy biorące udział w projekcie były zróżnicowane pod względem funkcjonowania poznawczego, dlatego każdy nauczyciel dostosowywał działania do poziomu dzieci. Zajęcia oparte były na eksperymentach, doświadczeniach i nauce poprzez zabawę. Dzieci miały możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii i nawiązania kontaktów z rówieśnikami z innych krajów.

Koordynatorki