Tydzień z App Inventor

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe

Adresaci szkolenia

Kurs Tydzień z App Inventor jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy i działalności projektowej chcą pozyskać wiedzę i umiejętności pozwalające na zastosowanie kodowania w działalności projektowej.

Wymagania wstępne

Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową i umiejętność pracy na platformie e-learningowej. Wymagana jest rejestracja w zaproponowanej  aplikacji i najnowsza wersja Javy. Wszystkie narzędzia są darmowe w podstawowej wersji.

Opis kursu

App Inventor jest narzędziem zawartym w Google Labs, które pozwoli tworzyć aplikacje przy pomocy przeglądarki internetowej. Przy jego użyciu będziemy mogli podłączyć nasz telefon i przetestować program lub odpalić go w emulatorze Androida. Wszystkie  projekty stworzone przez kursantów będą przechowywane na serwerach App Inventor, więc bez problemu można przerwać pracę i w każdym momencie wrócić do punktu, w którym zakończyliśmy pracę nad projektem. App Inventor posiada trzy główne komponenty. W trakcie trwania kursu uczestnik pozna je wszystkie: App Inventor Designer,  App Inventor Blocks Editor, Emulator. Umożliwi to stworzenie własnej aplikacji na Androida.

Zaprezentowana aplikacja pozwoli rozwinąć umiejętności logicznego myślenia, pomysłowości, kreatywności i rozwiązywania problemów. Użytkownicy nauczą się dzielić swoją wiedzą i pomysłami, a także wspólnie zastanawiać się, w jaki sposób można rozwiązać pojawiające się przeszkody.

Kursantom zostanie udostępniona przestrzeń do planowania i wykorzystania poznanych programów i aplikacji w procesie tworzenia działań w projekcie eTwinning i wskazanie dobrych praktyk eTwinning.

Cele

  • Wykorzystanie możliwości technologii komunikacyjno-informatycznej do praktycznych działań projektowych.
  • Nabycie umiejętności kreatywnego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
  • Wprowadzenie  w bezpieczne środowisko programowania.
  • Rozbudzenie zainteresowania jak największej liczby osób kreatywnym rozwiązywaniem problemów poprzez naukę programowania prowadzoną w atrakcyjny sposób, np. realizując projekty eTwinning.
  • Współpraca w zespole, wymiana pomysłów i wspólne przełamywanie pojawiających się trudności.

Treści szkoleniowe 

Treści kursu są podzielone na 7 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny w postaci dokumentów tekstowych i filmów wideo, a także 6 zadań obowiązkowych do wykonania sprawdzających praktyczne wykorzystanie zaprezentowanych aplikacji. Podczas tygodnia kursanci będą mieli możliwość dogłębnego zapoznania się z App Inventor i stworzenia swojej aplikacji na telefon.

Uczestnicy kursu będą mieli także okazję wziąć udział w wydarzeniach eTwinning Live dotyczących tematyki kursu. Poznają ideę Hour of Code i Tygodnia Edukacji Informatycznej. Kurs będzie zorganizowany w bloki tematyczne, dzięki którym podczas kolejnych dni kursanci będą mieli możliwość stopniowo poznać zalety aplikacji i nauczyć się ją wykorzystywać w swojej pracy i projektach eTwinning. Uczestnicy  praktycznie utworzą skrypty. tak aby poznać wszystkie możliwości programu i wprowadzić go w swoje działania projektowe.

Podczas kursu uczestnicy stworzą przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na wykorzystanie programów w projektach eTwinningowych. Będą mieli możliwość podnoszenia kwalifikacji i wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy nauczyciela.

Kursanci będą pracować, korzystając z instrukcji trenera. Trener zaproponuje szereg zadań, których wykonanie będzie poparte przykładami, a które umożliwią poznanie możliwości programów i idei programowania. Kurs będzie zawierał instrukcje, odsyłacze do stron, artykuły, PDF, quizy, wydarzenie eTwinning Live itp. Stworzy również przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na zastosowanie narzędzi w projektach eTwinning. Podczas tygodnia uczestnicy kursu będą mieli możliwość kontaktu z trenerem za pomocą platformy a także dostępnego chatu. Materiały stworzone przez trenera na potrzeby kursu będą dostosowane do każdej grupy użytkowników Internetu (zarówno doświadczonej, jak i nie).

Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”.  Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. 

Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Zadania są otwierane systematycznie, każdy dzień – nowe zadanie. Wskazane jest, aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.

Autorem kursu jest pani Katarzyna Sopolińska.

Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.

Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.

Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl