13.05.2024
Ciekawe projekty
Necessary Skills and Instruments for Supply Chain Management
Podstawowe aktywności spedytora to pośrednictwo pomiędzy firmami, które wysyłają i odbierają towary a firmami przewozowymi, stąd konieczność sprawnego i skutecznego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów biznesowych w efekcie czego powstaje osobista sieć kontaktów stanowiąca o wartości pracownika na rynku. Celem projektu było wdrożenie uczniów do prawidłowego i zgodnego z aktualnymi trendami posługiwania się swoimi przyszłymi, podstawowymi narzędziami pracy.
Koordynatorzy:
Ludmiła Mieńszykowa-Dessus i Krzysztof Wszelaki – Technikum nr 25 im. Stanisława Staszica (Zespół Szkół nr 10 im. Stanisława Staszica w Warszawie)
Kraje partnerskie:
Austria
Obszary tematyczne:
przedmioty zawodowe, sztuka, geografia, informatyka, języki obce, język polski
Języki:
angielski
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/126506/home
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2022
W ramach projektu uczniowie odtwarzali minicykl pracy spedytora:
- Kontakt z klientem poprzez:
- rozmowy telefoniczne;
- korespondencję mailową;
- spotkania biznesowe połączone z prezentacjami firmy.
- Organizacja przewozu ładunku z Austrii do Polski (znalezienie firmy przewozowej, omówienie frachtu za przewóz, sporządzenie dokumentacji)
- Utworzenie działającej online bazy danych umożliwiającej dodawanie i wyszukiwanie kontrahentów (klientów oraz firm przewozowych).
- Zdobycie doświadczenia zawodowego poprzez współpracę ze szkołami z innych państw i szkół.
Całość projektu odbyła się na 11 jednostkach lekcyjnych:
- Przełamanie lodów
- Boże Narodzenie
- Komunikacja niewerbalna:
- rozmowy telefoniczne
- prezentacja firmy
- 4. Biznes międzynarodowy:
- zamówienia przez stronę internetową;
- spotkanie ze specjalistą ds. sprzedaży;
- zamówienia przez e-mail;
- podsumowanie.
- Podstawowe narzędzia tworzenia międzynarodowego łańcucha dostaw:
- utworzenie strony internetowej z bazą danych online przez uczniów profilu informatycznego;
- uzupełnianie bazy danych przez spedytorów
- Podsumowanie projektu.
Blok dot. rozmów z wykorzystaniem mowy niewerbalnej w kontakcie z klientami odbywał się głównie w międzynarodowych grupach ćwiczeniowych. Podczas rozmów telefonicznych zgadywano jakie dodatkowe czynności wykonuje dana osoba – wskazując jak bardzo przeszkadza to w efektywnej komunikacji. Prezentacje wykonywane były wcześniej przez uczniów, a następnie wspólnie omawiane. Na koniec każdego spotkania następowała prezentacja nauczycielska zawierająca najistotniejsze informacje z danego tematu.
Podczas spotkania ze specjalistą z dużej międzynarodowej firmy spedycyjnej uczniowie poznali najnowsze trendy w temacie kontaktów z klientem. Blok dot. realizacji usługi odbył się w oparciu o austriacką Training Company, poprzez którą uczniowie dokonywali zakupów oraz organizowali transport z Austrii do Polski kontaktując się z realnymi firmami transportowymi w celu ustalenia stawki za przewóz; uczniowie z Austrii wystawiali stosowne dokumenty na zakupiony towar. Opracowano też wymogi odnośnie projektowanej bazy danych klientów.
III etap projektu to wykonanie responsywnej strony internetowej z bazą danych umożliwiającą dodawanie i wyszukiwanie rekordów poprzez zapytania online. Strona oparta została na technologii PHP i MySQL. Uczniowie dodali w sumie ok. 500 rekordów do bazy zawierających również kontakty do osób decyzyjnych w kwestii obsługi przesyłek.
Największą atrakcją i wyzwaniem dla uczniów było sprawdzenie swoich umiejętności językowych i zawodowych w środowisku zbliżonym do realnych warunków pracy. Dodatkowo udział w projekcie międzynarodowym uczniowie mogą wpisać w swoje CV jako formę praktyki oraz pochwalić się bazą rzeczywistych kontrahentów, która jest niezbędnym narzędziem w pracy spedytora. Zaś uczniowie z klasy informatycznej mogą przedstawić pracodawcy wyniki swojej pracy w postaci bazy, która jest obecnie wykorzystywana w świecie biznesu.
Uczniowie poznali na czym polega praca spedytora w transporcie międzynarodowym, co pomoże im podjąć świadomie decyzję co do swojej przyszłości w tym zawodzie. Zyskali sporą wiedzę o realnym funkcjonowaniu rynku w dziale sprzedaży oraz organizacji transportu.
Koordynatorzy
28.04.2022
Edukacja techniczna i branżowa, Szkoła ponadpodstawowa
TAGI: projekt, laureat, NPeTw 2022, Necessary skills
-
Szkoła ponadpodstawowa
-
Szkoła ponadpodstawowa
13.05.2024
Used but Not Useless
-
Szkoła podstawowa
13.05.2024
Let’s podcast!
-
Szkoła ponadpodstawowa
02.04.2024
Comp@ss
-
Szkoła ponadpodstawowa
19.03.2024
Aus der Vergangenheit lernen und gemeinsam Brücken in die Zukunft bauen
-
Szkoła ponadpodstawowa
16.05.2023
The Fellowship of Maths