22.04.2024
Ciekawe projekty
Mr STEM and the 4 Seasons
Poprzez zabawę, kreatywnie wykorzystując TIK, przedszkolaki pod opieką Mr STEM-a brały udział w licznych eksperymentach, obserwowały pogodę, poznawały podstawy robotyki, rozwijały kompetencje społeczne i językowe.
Koordynatorka:
Renata Płonka - Publiczne Przedszkole nr 18 w Jastrzębiu-Zdroju
Kraje partnerskie:
Turcja, Włochy, Grecja, Słowacja
Obszary tematyczne:
edukacja przedszkolna, przyroda, języki obce
Języki:
angielski
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/95091/home
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2023
Projekt wykorzystał wrodzoną ciekawość i wewnętrzną motywację przedszkolaków do odkrywania otaczającego ich świata. Struktura projektu była w pełni zgodna z podejściem STEM do edukacji przedszkolnej. Oparty na zabawie charakter działań wzmocnił aktywność dzieci, a interdyscyplinarne podejście w połączeniu z wykorzystaniem różnych narzędzi, metodologii i narzędzi dydaktycznych, przyczyniło się do ogólnego rozwoju dzieci, wzmacniając zarówno ich zdolności poznawcze, jak i różne umiejętności .
Ważnym elementem działań partnerów było pielęgnowanie ducha pracy zespołowej oraz rozwijanie cennych umiejętności, takich jak podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie, podejście algorytmiczne i kształtowania zdolności metapoznawcznych. Jednocześnie projekt podkreślał potrzebę przyjmowania postaw i zachowań sprzyjających ochronie środowiska.
W ramach wspólnej pracy partnerzy, m.in:
- stworzyli wieże balansowe, które porównali tworząc wykresy wysokości,
- planowali jak spakować walizkę, aby móc podróżować do partnerskich krajów,
- głosowali na swoje ulubione jesienne owoce i rejestrowali statystyki,
- grali we wspólne gry z elementami kodowania wypełniając wzorce i zapisując współrzędne,
- zredagowali grecki mit Persefony i przedstawili go na różne sposoby,
- stworzyli online obrazy grupowe na dzień i na noc, podkreślające odbicie słońca i księżyca w wodzie,
- opracowali instrukcje, jak ulepić bałwana i kwiatek z wykorzystaniem tangramu,
- monitorowali, rejestrowali i porównywali dane pogodowe z konkretnego tygodnia w miastach wszystkich partnerów, identyfikując podobieństwa i różnice,
- tworzyli wspólną książkę w związku z erupcją wulkanu Etny nad miastem włoskich partnerów,
- tworzyli magazyn z ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi,
- wymienili wiadomości wspólnym zaszyfrowanym alfabetem i zorganizowały misje ekologiczne z robotami klasowymi,
- na koniec zaproponowali nową wizję świata przy zastosowaniu ekologicznych rozwiązań.
Realizacja projektu przyczyniła się do naszego rozwoju zawodowego, stworzyła okazję zastosowania nowoczesnych wizji uczenia się, doskonalenia praktyki dydaktycznej i pracy edukacyjnej. Dzieciom dało możliwość poczucia się równymi członkami zespołu, eksperymentowania, zabawy z odkrywaniem i budowaniem wiedzy. Dzieci rozwinęły umiejętności niezbędne do bycia obywatelami przyszłego świata, którzy dzięki zrozumieniu dzisiejszych technologii stają się pionierami przyszłości.
Koordynatorka
11.04.2023
Edukacja przedszkolna
-
Edukacja przedszkolna
-
Edukacja przedszkolna
09.04.2024
The sense of Rainbow colours
-
Edukacja przedszkolna
08.04.2024
Empathy Turtles For me, for You and Nature
-
Edukacja przedszkolna
17.05.2023
Vegstigators - vegetable investigators
-
Edukacja przedszkolna
22.03.2023
Green Wonder
-
Edukacja przedszkolna
05.05.2022
rESCue possible