13.05.2024
Ciekawe projekty
Comp@ss
Ten projekt to wspólna podróż - uczestnicy, prowadzeni przez Comp@ss, wyruszyli w 4 kierunkach: na północ (N), wschód (E), południe (S) i zachód (W). W 10 międzynarodowych zespołach podróżowali, rozmawiali, odkrywali i rozwijali kluczowe kompetencje ucząc się w ciekawy i kreatywny sposób.
Koordynatorki:
Katarzyna Siwczak i Małgorzata Herok - IV Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernik w Rybniku
Kraje partnerskie:
Czechy, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Turcja, Węgry, Włochy
Obszary tematyczne:
sztuka, geografia, biologia, matematyka, informatyka, języki obce, historia, WOS
Języki:
angielski
Strona projektu:
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2024
- The Certificate of Excellence in Coding Literacy - EU Code Week 4 All - 2022 Challenge
Uczniowie sami decydowali, w zależności od swoich talentów i zainteresowań, do którego międzynarodowego zespołu dołączyć. Wybierali spośród grup własnego pomysłu: Podróżnicy/Eksploratorzy, Wolontariusze/Humaniści, Artyści, Naukowcy/Eksperci IT, Ekolodzy, Muzycy, Sanitariusze, Dziennikarze, Architekci i Terapeuci/Pozytywnie Myślący. Każdy zespół, koordynowany przez innego nauczyciela, wyruszył e w-podróż w wybranym kierunku współpracując nad różnymi zadaniami. Działania wymagały zarówno pracy indywidualnej (wyszukiwanie informacji, tworzenie wyzwań i podejmowanie ich, komentowanie, wyrażanie opinii, nagrywanie życzeń noworocznych), współpracy w parach/ grupach narodowych (np. projektowanie logo, ilustracji, podcastów), jak i międzynarodowej współpracy grupowej. Kierunki związane były z określonymi pojęciami:
- South - Sustainability - zrównoważony rozwój/społeczeństwo/ SID,
- East - emocje,
- North - nature/ netizenship
- West - W - wellbeing - dobrostan, w tym dobre samopoczucie młodych ludzi w odniesieniu do Internetu i cyfrowego świata.
Comp@ss był powtarzającym się motywem w projekcie - nie tylko jako narzędzie wskazujące kierunki, ale także jako wskaźnik emocjonalny i moralny.
Po interpretacji poematu „Kompas” A. Gorman i poznaniu tematycznie podobnych narodowych utworów, partnerzy stworzyli swoje własne wiersze. Na Code Week przygotowali wielojęzyczną Comp@ss Rose za pomocą Microbit, a uczniowie stworzyli wyzwania Comp@ss dla swoich rówieśników. Z SID2023 stworzyli kompas do mądrego korzystania z Internetu. Projekt zakończyli pożegnalnymi filmikami, które zostały zaprezentowane na Comp@ss Summer Camp.
Najważniejsze rezultaty:
- Comp@ss LIVE SESSIONS
- Comp@ss Diary
- North: Collaborative Reading and Code Week Comp@ss
- East: Our Poetic Comp@ss
- West: Well-being International Survey
- South: Our Comp@ss Sites
- Farewell Comp@ss: Our Summer Camp
- Timeline and Site and partners' perspectives
W trakcie trwania projektu rozwijaliśmy kompetencje cyfrowe na różne sposoby: na początku projektu uczniowie zostali wprowadzeni w netykietę, omówiliśmy kwestie praw autorskich. Podczas wspólnego świętowania SID 2023 poszerzyliśmy wiedzę na temat praw autorskich, własności intelektualnej, dozwolonego użytku i licencji CC podczas grania w gry; skupiliśmy się na kwestii cyfrowego dobrostanu, czytając artykuły na ten temat, przeprowadzając ankietę Tech and Wellbeing Survey i interpretując jej wyniki, w ten sposób uświadamiając naszym uczniom, że ich osobisty dobrostan zależy również od odpowiedzialnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Jako nauczyciele również wiele zyskaliśmy dzięki temu projektowi - współpraca z nauczycielami z innych krajów przy projektach eTwinning to najlepszy sposób na rozwój .
Koordynatorki
02.04.2024
Szkoła ponadpodstawowa
-
Szkoła ponadpodstawowa
-
Szkoła ponadpodstawowa
13.05.2024
Used but Not Useless
-
Szkoła podstawowa
13.05.2024
Let’s podcast!
-
Szkoła ponadpodstawowa
19.03.2024
Aus der Vergangenheit lernen und gemeinsam Brücken in die Zukunft bauen
-
Szkoła ponadpodstawowa
16.05.2023
The Fellowship of Maths
-
Szkoła ponadpodstawowa
15.05.2023
Space Escape Room