26.09.2023
Lista szkoleń
Tydzień z programowaniem dla najmłodszych (Kodable i Tynker)
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy i działalności projektowej chcą pozyskać wiedzę i umiejętności pozwalające na zastosowanie kodowania oraz wykorzystać te umiejętności do nauki logicznego i kreatywnego myślenia. Aplikacje te pozwolą uczestnikom będącym do tej pory biernymi odbiorcami otaczającej ich cyfrowej rzeczywistości stać się ważnym elementem w procesie tworzenia, który rozumie i zna język kodowania. Rynek pracy uświadamia nam, że powstają zawody, o których istnieniu wcześniej nie wiedzieliśmy, a stało się tak dzięki komputerom. Zaprezentowane podczas kursu programy uczą najmłodszych, jak poprzez zabawę rozwiązywać problemy, pomysłowo podchodzić do zadań i działać w zespole, dzieląc się swoją wiedzą.
Kursantom zostanie udostępniona przestrzeń do planowania i wykorzystania poznanych programów i aplikacji w procesie tworzenia działań w projekcie eTwinning ze wskazaniem dobrych praktyk eTwinning.
Cele
- Zaprojektowanie działań projektowych zgodnie ze zmianami wynikającymi z postępu naukowo-technicznego.
- Nabycie umiejętności kreatywnego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów i wprowadzenie w bezpieczne środowisko programowania.
- Rozbudzenie zainteresowania jak największej liczby osób kreatywnym rozwiązywaniem problemów poprzez naukę programowania prowadzoną w atrakcyjny sposób, np. realizując projekty eTwinning.
- Stworzenie według własnego pomysłu historyjek w języku programowania, nabycie umiejętności poruszania nimi i kontrolowania.
- Współpraca w zespole, wymiana pomysłów i wspólne przełamywanie pojawiających się trudności.
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową i umiejętność pracy na platformie e-learningowej. Wymagana jest rejestracja w zaproponowanych aplikacjach.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy szkolenia będą mieli okazję zapoznać się z narzędziami uczącymi programowania Kodable i Tynker, które mogą być stosowane przez najmłodszą grupę uczniów realizujących projekty (przedszkole, szkoła podstawowa). Poznają pojęcia związane z informatyką: logiczny porządek zdarzeń, skrypt, polecenie itp.
Wszystkie narzędzia są darmowe w podstawowej wersji.
- Kodable – program umożliwiający naukę kodowania poprzez wprowadzenie fabuły. Gdzie gracz musi zapanować nad włochatym stworkiem i pomóc mu poruszać się w labiryncie.
- Tynker – platforma, gdzie dzieci uczą się programowania i budują gry. Mogą to robić zarówno w domu, jak i w szkole.
Zaproponowane narzędzia pozwolą partnerom wspólnie szukać rozwiązań i uczyć się od siebie nawzajem.
Treści kursu są podzielone na 7 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny w postaci dokumentów tekstowych i filmów wideo, a także 6 zadań – obowiązkowych do wykonania sprawdzających praktyczne wykorzystanie zaprezentowanych aplikacji. Każdej aplikacji zostaną poświęcone dwa moduły. Uczestnicy kursu będą mieli także okazję wziąć udział w wydarzeniach eTwinning Live dotyczących tematyki kursu. Poznają ideę Hour of Code i Tygodnia Edukacji Informatycznej. Kurs będzie zorganizowany w bloki tematyczne, dzięki którym podczas kolejnych dni kursanci będą mieli możliwość stopniowo poznać zalety aplikacji i nauczyć się ją wykorzystywać w swojej pracy i projektach eTwinning. Uczestnicy praktycznie utworzą skrypty, tak aby poznać wszystkie możliwości programu i wprowadzić go w swoje działania projektowe.
Podczas kursu uczestnicy stworzą przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na wykorzystanie programów w projektach eTwinningowych. Będą mieli możliwość podnoszenia kwalifikacji i wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy nauczyciela.
Podczas tygodnia kursanci będą mieli możliwość dogłębnego zapoznania się z trzema bezpłatnymi narzędziami, które umożliwiają naukę kodowania od najmłodszych lat. Stworzą skrypty i gry, umiejętności te w przyszłości będą mogli wykorzystać podczas swojej pracy i działań projektowych w programie eTwinning.
Kursanci będą pracować, korzystając z instrukcji trenera. Trener zaproponuje szereg zadań, których wykonanie będzie poparte przykładami, a które umożliwią poznanie możliwości programów i idei programowania. Kurs będzie zawierał instrukcje, odsyłacze do stron, artykuły, PDF, quizy, wydarzenie eTwinning Live itp. Stworzy również przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na zastosowanie narzędzi w projektach eTwinning. Podczas tygodnia uczestnicy kursu będą mieli możliwość kontaktu z trenerem za pomocą platformy, a także dostępnego czatu. Materiały stworzone przez trenera na potrzeby kursu będą dostosowane do każdej grupy użytkowników Internetu (zarówno doświadczonej, jak i nie).
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. W module 3 otrzymują dodatkowe wsparcie w postaci czatu, na którym mogą uzyskać pomoc koleżeńską dotyczącą problemów związanych treściowo z zadaniami w modułach. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Zadania są otwierane systematycznie, każdy dzień – nowe zadanie. Wskazane jest, aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Autorem kursu jest pani Katarzyna Sopolińska.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
26.09.2016
Kursy internetowe, Kursy internetowe - związane z programowaniem
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.05.2023
Tydzień ze sztuczną inteligencją na lekcjach informatyki w klasach 1-3
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji
-
Kursy internetowe
15.03.2023
Tydzień z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej oraz sztucznej inteligencji w edukacji
-
Kursy internetowe
28.02.2023
Tydzień z narzędziownikiem nauczyciela języka obcego
-
Kursy internetowe
23.02.2023
Tydzień z ocenianiem kształtującym - część 1