01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą rozwijać u uczniów krytyczne myślenie wykorzystując przy tym sztuczną inteligencję.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem, posiadanie konta e-mail, umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy będą mogli przybliżyć sobie zasady pracy z uczniami przy doskonaleniu umiejętności krytycznego myślenia. Poznają także przykłady dobrych praktyk oraz dowiedzą się jak narzędzia sztucznej inteligencji (np. Chat GPT) mogą być wykorzystywane w funkcji asystenta nauczyciela.
Uczestnicy poznają przykłady stosowania krytycznego myślenia na różnych przedmiotach szkolnych oraz w pracy projektowej. Przybliżą sobie sposoby dobierania narzędzi sztucznej inteligencji do konkretnych zadań oraz poznają kilka narzędzi do tworzenia obrazów, filmów, quizów, scenariuszy lekcji, itd.
Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych materiałów dydaktycznych, które rozwijały będą krytyczne myślenie uczniów i które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści kursu zostały podzielone na 3 moduły.
- Moduł 1 to kompendium wiedzy o mechanizmach rozwijania krytycznego myślenia i wykorzystaniu ChatGPT w procesie tworzenia zadań i materiałów. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadania 1 i 2.
- W module 2 uczestnicy zdobędą wiedzę na temat praktyki szkolnej ze stosowania krytycznego myślenia na różnych przedmiotach i poziomach edukacyjnych. Dowiedzą się również, jak efektywnie wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji w funkcji asystenta nauczyciela. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 3.
- W module trzecim uczestnicy zdobędą umiejętność tworzenia zadań i materiałów z wykorzystaniem kilku przykładowych narzędzi sztucznej inteligencji ( grafiki, prezentacje, konspekty, filmy itd.). Dowiedzą się również jak efektywnie wykorzystać te narzędzia w kontekście edukacyjnym. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadania 4 i 5.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania krytycznego myślenia w pracy szkolnej z uczniem i podczas zajęć projektowych,
- nabycie umiejętności stosowania różnych narzędzi sztucznej inteligencji przy rozwijaniu krytycznego myślenia uczniów,
- wdrożenie dobrych praktyk w tematyce kursu do pracy zawodowej nauczyciela,
- zaznajomienie się ze sposobem pracy z narzędziami sztucznej inteligencji jako asystentami nauczyciela,
- umiejętne organizowanie samokształcenia,
- sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Treści szkoleniowe
1. Krytyczne myślenie i ChatGPT
- Czym jest krytyczne myślenie?
- Umiejętności krytycznego myślenia, sposób myślenia i dobre praktyki
- Jak ćwiczyć krytyczne myślenie na lekcjach?
- Sztuczna inteligencja w praktyce. Jak korzystać z ChatGPT?
- Zadanie 1
- Zadanie 2
2. Krytyczne myślenie i praktyka szkolna
- Geneza myślenia krytycznego
- Przykłady stosowania krytycznego myślenia na różnych przedmiotach i w pracy projektowej
- Stories that Move - rozwijanie krytycznego myślenia
- Wykorzystanie ChatGPT jako asystenta nauczyciela
- Zadanie 3
3. Przykładowe narzędzia sztucznej inteligencji i ich wykorzystanie przy tworzeniu zadań rozwijających krytyczne myślenie
- Narzędzia do tworzenia tekstów i obrazów
- Narzędzia do tworzenia awatarów i filmów rysunkowych
- Tworzenie muzyki i wideo
- Chatboty
- Prezentacje, plany lekcji, raporty
- Quizy i gry
- Zadanie 4
- Zadanie 5
4. Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna nr 1
- Ankieta ewaluacyjna nr 2
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach:
Moduły 1 - w poniedziałek do godz. 9.00. Na zapoznanie się z materiałami i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do środy, do godz. 23.55.
Moduły 2 - w środę do godz. 9.00. Na zapoznanie się z materiałami i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do piątku, do godz. 23.55.
Moduł 3 - w piątek do godz. 9.00. Na zapoznanie się z materiałami i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do poniedziałku, do godz. 23.55.
Podsumowanie zostanie odsłonięte najpóźniej w ostatnim dniu kursu, w którym udostępniona zostanie ankieta ewaluacyjna oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorem kursu jest Adam Stępiński
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
08.04.2024
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów