Pets and Pots

Uczniowie w 12 międzynarodowych grupach poznawali życie roślin i zwierząt, które można spotkać w ogrodzie.  Pisząc wspólnie opowiadania, przygotowując prezentacje i tworząc gry rozwijali kompetencje językowe, techniczne i społeczne.

Koordynatorki:
Barbara Głuszcz, Agnieszka Bączyk i Dorota Zimacka
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Zambrowie

Kraje partnerskie:
Grecja i Hiszpania

Obszary tematyczne:
sztuka, informatyka, przyroda, języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/189704/home

Nagrody i wyróżnienia:

 

Projekt od początku angażował uczniów w proces zdobywania wiedzy. Dzięki wprowadzającej zabawie z kodami QR umieszczonymi na terenie szkoły samodzielnie odkryli tytuł i tematykę planowanych działań. Następnie z uwagą obejrzeli zwiastun projektu przygotowany przez nauczycieli. O pochodzeniu partnerów biorących udział w projekcie dowiedzieli się w czasie tajemniczych wideokonferencji (zadaniem ich uczestników było odgadnięcie państw i miast szkół partnerskich) oraz z dokumentu Google z pytaniami przygotowanymi dla partnerów. Następnie uczniowie podzieleni zostali na 12 grup międzynarodowych - swoich mentorów zespoły poznały za pomocą kolejnej gry.

Uczniowie pracowali czasami indywidualnie, np. odpowiadając na pytanie czym jest dla nich Internet, tworząc logo, malując krety, pisząc życzenia świąteczne, jak również w grupach narodowych (prezentacja "How green are we?", film o szkole, pytania do quizu o szkole, słowa piosenki), ale przede wszystkim współpracowali z członkami swoich międzynarodowych zespołów, np. wybierając nazwę grupy, ustalając zasady netykiety, przygotowując opowiadania zebrane w ebooku (Our Christmas Stories), plakaty (zebranie informacji o życiu kreta, prezentacja wybranych roślin i zwierząt spotykanych w ogrodzie), gry o zwierzętach i roślinach ogrodowych oraz prezentacje (o życiu kreta oraz zwierzętach i roślinach ogrodowych).

Projekt został w pełni zintegrowany z programem nauczania języka angielskiego. Partnerzy pracowali także na lekcjach biologii, jak i po szkole w ramach klubu eTwinning. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności językowe w czasie wideokonferencji poprzez zadawanie pytań dotyczących ich miast i krajów, zainteresowań, rodziny, a także przygotowując film o swojej placówce. Powtórzyli też czasowniki modalne niezbędne do tworzenia zasad netykiety. Utrwalili słownictwo świąteczne pisząc słowa wspólnej piosenki i tworząc 12 historii bożonarodzeniowych z kretem w roli głównej (każda międzynarodowa grupa jedno). Wzbogacili zakres słownictwa związanego z przyrodą opisując życie kretów, a także „świat” rośliny lub zwierzęcia swojej grupy. Uczniowie doskonalili również umiejętności pisania, redagując posty na Twinboards, wyrażając swoje poglądy na Forum na temat działań projektowych.

Dzieci poszerzyły także swoją wiedzę przyrodniczą. Nauczyły się rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt spotykanych w ogrodzie, poznały zasady sadzenia i siania roślin oraz ich pielęgnowania.

Współpraca z zagranicznymi rówieśnikami była dla uczniów ciekawym doświadczeniem. Z entuzjazmem oczekiwali kolejnych spotkań online i nie byli już tak onieśmieleni na początku naszych wideokonferencji, jak było to w roku poprzednim. Rozmowy na żywo dostarczały im zawsze wielu przeżyć i radości. Co miesiąc z niecierpliwością wyglądali pojawienia się na TwinSpace nowych aktywności. Z chęcią, systematycznie przez cały rok szkolny pozostawali w szkole po lekcjach i pracowali nad zadaniami w ramach klubu eTwinning. 100% wyraziło też chęć udziału w kolejnym projekcie eTwinning.

Projekt przyczynił się również do promocji szkoły w mieście i poprawienia jej wizerunku w oczach rodziców i władz samorządowych.

Koordynatorki