Mission4stars

To opowieść o małym Księżycu, który, po ogromnej eksplozji asteroidy, ląduje na planecie Ziemia. Został wysłany na specjalną misję mającą na celu znalezienie i odbudowanie 12 gwiazd symbolizujących Unię Europejską, które zaginęły podczas przerażającej detonacji. To jedyny sposób na uratowanie partnerstwa międzyludzkiego. Na szczęście znajduje 2 przewodniki, które kierują go do kilku baz w dwóch różnych krajach, gdzie młodzi mieszkańcy starają się mu pomóc odnaleźć zguby.

Koordynatorka:
Irena Głowińska - Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Gębicach

Kraj partnerski:
Hiszpania - Katalonia

Obszary tematyczne:
informatyka, geografia, biologia, matematyka, chemia, historia, wychowanie fizyczne, sztuka, język polski, języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:

Nagrody i wyróżnienia:

Historia małego Księżyca Polcat, któremu pomagają zbudować nową galaktykę dała uczniom możliwość zastosowania wiedzy w praktyce. Wspólnie odkrywali wiele ciekawych faktów na temat UE i brali udział w różnych zadaniach. Integrując się rozwiązywali problemy, współpracowali, wymieniali się doświadczeniami przedstawiając wizję bezpiecznej przyszłości. Razem zbierali 12 gwiazdek symbolizujących najważniejsze wartości: Europa, Przyjaźń, Historia, Prawda, Integracja, Kompromis, Porozumienie, Edukacja, Pomoc, Pokój, Postęp i Sukces.Każda z dwunastu baz zakończyła się wspólnym produktem, wszystkie stanowią integrację twórczości uczniów obu krajów, m.in.,: przewodniki europejskie w bazie 1, ebook (Storyjumper) w bazie 3, wideokonferencja w bazie 6, Traktat (Linoit), twinboardy i Genially w bazie 7, zalety i wady systemów edukacyjnych (Jamboree) w bazie 8, list do Prezydenta Organizacji Narodów Zjednoczonych w Bazie 10.

Projekt rozpoczął się od ćwiczenia polegającego na „przełamaniu lodów”, pokazującego wspólne cechy uczestników. Wychowankowie poszukiwali Kapsuły Czasu z ukrytą wiadomością i odkrywali nazwę projektu za pomocą szyfru Cezara. Projektowanie logo, budowanie własnych profili i prezentowanie talentów pomogło im rozwinąć umiejętności artystyczne, komunikacyjne i społeczne.

Wspólnie stworzyli quiz, wydali ulotkę, zainicjowali i przeprowadzili akcje charytatywne. Uczyli się od siebie nawzajem, tworząc i prezentując materiały na TwinSpace. Cały proces nauki był bardzo interaktywny, inspirujący, a użycie atrakcyjnych, nowatorskich metod i technik sprawiło, że uczniowie zaangażowali się nawet w tak trudne dla nich tematy jak wojna, bieda, przemoc czy prześladowania mniejszości narodowych.

 

Wymiana doświadczeń oraz wspólne tworzenie oryginalnych prac przy użyciu nowoczesnych narzędzi ICT nauczyły dzieci samodyscypliny, planowania, zarządzania czasem oraz wzmocniły poczucie wspólnej odpowiedzialności . Pomogło to uczniom poczuć, że rozwiązują problemy w świecie rzeczywistym, wzmocniło znaczenie pracy zespołowej i podniosło świadomość na temat integracji europejskiej.

Projekt Mission4stars otworzył uczniom szereg możliwości nie tylko poszerzania swoich kompetencji i wiedzy z różnych przedmiotów, ale także rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego. Pracowali w grupach międzynarodowych, poznawali inne zachowania kulturowe i nawiązywali więź ze swoimi partnerami z Katalonii. Praca odbywała się w przyjaznej atmosferze, w dowolnym czasie i przestrzeni, dzięki czemu uczniowie radzili sobie doskonale z nowymi wyzwaniami, a różnorodność zadań i TIK aktywizowały ich do działania.

Koordynatorka