EUROPEAN WOMEN IN SCIENCE

Celem projektu było zaprezentowanie sylwetek słynnych kobiet-naukowców, ich wkładu w naukę, rozwój społeczeństwa oraz realizacja prostych doświadczeń.

Koordynatorka:
Magdalena Czop-Niewolik– Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 14 w Gliwicach - Szkoła Podstawowa nr 14

Kraje partnerskie:
Hiszpania, Włochy, Turcja, Grecja

Obszary tematyczne:
fizyka/astronomia, języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/124447/home

Nagrody i wyróżnienia:

 

Europan women in science powstał, aby uczniowie poznali bliżej słynne lekarki, astronautki, naukowczynie, znaleźli w ich pracy inspiracja dla siebie, a także poznali lepiej realia i tradycje krajów z których pochodzą – partnerskich krajów w projekcie.

Aby kontynuować działania słynnych bohaterek uczniowie przeprowadzali różnorodne eksperymenty. Wymieniali się nimi z partnerskimi placówkami, testowali pomysły kolegów. Działania te zaowocowały powstaniem Experiments’book - young scientists in action. e-Book zawiera instrukcje, opisy i zdjęcia wszystkich wykonanych przez uczniów doświadczeń w poszczególnych krajach. Stanowi nie tylko dokumentację, ale także podręcznik dla kolejnych grup uczniów, którzy chcieliby spróbować swoich sił w świecie eksperymentów naukowych.

Na bazie informacji o bohaterkach projektu powstała druga wspólna e-publikacja: opowiadanie o fikcyjnej naukowczyni Noeli i jej pracy w poszukiwaniu leku na Covid. Każda część opowiadania stanowiąca kolejne perypetie bohaterki została opracowana przez dzieci z poszczególnych krajów i zawiera elementy legend i folkloru z danego regionu. Uczniowie mieli w ten sposób możliwość zaprezentować kulturę i tradycje swoich krajów i poznać bliżej swoich projektowych partnerów.

W czasie trwania projektu wykorzystano również rożnego rodzaju gry, które angażowały uczniów i utrwalały ich wiedzę. Miały również miejsce wideokoferencje z naukowczynią Ingrid Mateo Manrique oraz spotkanie online wszystkich uczestników.

Na co dzień pracuję w świetlicy szkolnej co pozwala na dużą różnorodność w wyborze tematów działań projektowych. Plan pracy w świetlicy opiera się na programie klas I-III m.in.: doradztwa zawodowego, gdzie uczniowie poznają różne zawody, co zrealizowaliśmy poprzez tematykę projektu. Podjęte działania rozbudziły w uczniach ciekawość świata, pomogły przełamać bariery językowe, rozwinęły umiejętność posługiwania się poprawną polszczyzną oraz kompetencje informatyczne i społeczne.

Koordynatorka