13.05.2024
Ciekawe projekty
3d printed Board Game #STEM3
Uczniowie z Grecji i Polski wspólnie stworzyli grę planszową opartą na wiedzy o krajach partnerskich. Jej elementy (np. kostki do gry) zostały zaprojektowane w programie Tinkercad i innych podobnych narzędziach internetowych, a następnie wydrukowane przez uczniów i nauczycieli na drukarce 3D. Na zakończenie szkoły przesłały sobie wydrukowane elementy tak, aby każda szkoła miała pełną grę planszową.
Koordynatorka:
Anna Wojciechowska - Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Trzebielu
Kraj partnerski:
Grecja
Obszary tematyczne:
informatyka, język i literatura, technologia, języki obce
Języki:
angielski
Strona projektu:
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2024
Partnerzy postawili na innowacyjne rozwiązania i kreatywne podejście do realizacji zadań projektowych. Uczniowie współpracowali w działaniach interdyscyplinarnych w myśl edukacji STEAM (uczenie się oparte na dociekaniu, uczenie się przez działanie, odkrywanie, doświadczenie i rozwiązywanie problemów). Mieli możliwość wyrażania i omawiania swoich pomysłów, podczas gdy rolą nauczyciela było koordynowanie i konsultowanie.
Działania:
- Poznawanie się (tworzenie avatarów w Pixton)
- Wymyślanie tytułu/nazwy gry
- Projektowanie logo gry
- Wymyślanie pytań i odpowiedzi do gry
- Tworzenie obrazków do gry
- Zaprojektowanie w programie Tinkercad i innych podobnych narzędziach internetowych elementów gry planszowej (np. kostki do gry)
- Wydrukowanie elementów gry planszowej przez uczniów i nauczycieli na drukarce 3D.
- Przesłanie sobie wydrukowanych elementów, aby każda szkoła miała ukończoną grę planszową.
Wszyscy uczniowie zaangażowani w projekt byli pozytywnie nastawieni do efektów i twierdzą, że zdobyli bardzo przydatne umiejętności potrzebne w przyszłości. Podkreślali także, że interesują się drukiem 3D i większość z nich jest gotowa dowiedzieć się więcej na ten temat. Ten element był dla nich najciekawszy w projekcie. Dużo radości zapewniło także poznawania partnerskiego kraju oraz partnerskiej szkoły i uczniów.
Koordynatorka