01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z Deck.Toys - edukacyjny pokój zagadek
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać aplikację DeckToys do tworzenia materiałów edukacyjnych. Podczas kursu uczestnicy będą mieli możliwość poznania funkcje i możliwości aplikacji DeckToys, pozwalające na tworzenie dynamicznych i interaktywnych lekcji. Kurs wprowadzi uczestników w świat współpracy z sztuczną inteligencją w kontekście edukacji. Uczestnicy nauczą się tworzyć materiały edukacyjne, które nie tylko przekazują wiedzę, ale również angażują uczniów. Dowiedzą się jak przygotowywać edukacyjne pokoje zagadek we współpracy z AI.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie uruchamiania programów,
- także umiejętność sprawnego posługiwania się Internetem,
- warunkiem koniecznym jest posiadanie adresu mailowego, który jest przypisany do:
- platformy Office 365 (Teams) – konto Microsoft lub
- usługi Google Workspace for Education (dawniej GSuite)
- umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową.
Cel kursu
Celem kursu jest przedstawienie możliwości wykorzystania platformy Deck.Toys podczas lekcji oraz w projektach edukacyjnych, a także:
- zapoznanie uczestników z zaawansowanymi funkcjami i możliwościami aplikacji DeckToys;
- nauczenie uczestników, jak skutecznie integrować sztuczną inteligencję w procesie tworzenia materiałów edukacyjnych;
- zapewnienie uczestnikom praktycznych umiejętności projektowania edukacyjnych pokoi zagadek;
- zachęcanie do dzielenia się pomysłami i doświadczeniami pomiędzy uczestnikami kursu w celu budowania inspirującej społeczności edukatorów korzystających z DeckToys.
Kurs składa się z 6 modułów:
Treści kursu są podzielone na 6 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny poparty przykładami oraz siedem obowiązkowych zadań do wykonania. W przypadku napotkania trudności, uczestnik jest zobowiązany do zwrócenia się o pomoc do prowadzącego kurs lub innych uczestników. Jeśli uczestnik zdecyduje się na powtarzanie kursu w kolejnej edycji, kurs musi zostać powtórzony od początku.
Moduł 1 Na dobry początek - wprowadzenie do aplikacji.
- Odkrywamy aplikację Deck.Toys
- Podróż po escape roomie - na dobry na początek
- Zakładanie konta
- Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
Moduł 2 Spacerkiem po zasobach Deck.Toys – prezentacja ćwiczeń.
- Zasoby DeckToys
- Zasoby społeczności DeckToys
- Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2
Moduł 3 Aktywności - narzędzia do tworzenia ćwiczeń.
- Zestaw do nauki (słowniczek pojęć)
- Materiał filmowy „ Tworzenie słownika pojęć z AI”
- Aktywności w grze edukacyjnej
- Rodzaje aktywności
- Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadania 3a i 3b.
Moduł 4 Nauczanie języków z Deck.Toys.
- Deck.Toys na lekcjach języka obcego.
- Pomysły na edukacyjne pokoje zagadek przygotowane przez AI.
- Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4
Moduł 5 Escape room - pokoje edukacyjne z Deck.Toys.
- Escape room – cyfrowy pokój zagadek.
- Tworzenie haseł.
- Przygotowanie edukacyjnego pokoju zagadek.
- Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadania 5a i 5b
Moduł 6 Deck.Toys w projektach eTwinning
- Deck.Toys w projektach eTwinning
- Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 6.
Zasady pracy
Podczas kursu uczestnicy będą mieli możliwość aktywnego włączenia się w społeczność entuzjastów programu eTwinning.
-
Regulamin, harmonogram i zasady oceniania:Kurs „Tydzień z Deck.Toys” trwa tydzień (poniedziałek-poniedziałek) i składa się z 6 modułów.
-
Moduły kursu dotyczą aplikacji Deck.Toys.
-
Uczestnik jest zobowiązany do wykonania wszystkich zadań w każdym z sześciu modułów kursu.
-
Moduły składają się z części instruktażowej oraz zadaniowej.
-
Terminy uruchamiania poszczególnych modułów: wszystkie moduły są dostępne dla uczestnika przez cały okres trwania kursu tak, aby miał on możliwość pracy w dogodnym dla siebie czasie. Kurs otwierany jest w poniedziałek o godz.9.00.
-
Zadania są oceniane przez trenera kursu w sposób punktowy
-
W sytuacjach losowych (problemy zdrowotne, nagły wyjazd) uczestnik jest zobowiązany poinformować prowadzącego o przyczynie powstania zaległości, a także jak najszybciej wykonać zaległe zadania. Każdy uczestnik kursu ma prawo dzielić się swoją wiedzą z innymi.
-
Wszelkie pytania dotyczące poszczególnych modułów oraz innych zagadnień należy umieszczać w “Forum pomocy” lub zadawać trenerowi poprzez wysłanie wiadomości.
-
Materiały opracowane przez trenera (w tym instrukcje i przykłady) podlegają ogólnie przyjętym zasadom poszanowania praw autorskich.
-
Na kursie obowiązują zasady ogólnie przyjętej netykiety.
Autorka kursu: Małgorzata Woźniak
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.04.2024
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI