13.05.2024
Ciekawe projekty
Nature in Art
Partnerzy poznawali wspólnie dzieła wybitnych artystów inspirowane przyrodą, tworzyli własne prace wzorowane na twórczości m.in. Gustava Klimta, Salvadora Dali, Claude’a Monet i wielu innych, rozwijając swoje zainteresowania i kompetencje. Wszystkie działania oparte były na współpracy, a w ich efekcie powstały liczne wspólne materiały, np. e-booki, galeria sztuki, czy wielojęzyczny słownik.
Koordynatorka:
Elżbieta Dras - Szkoła Podstawowa nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie
Kraje partnerskie:
Gruzja, Włochy, Turcja
Obszary tematyczne:
sztuka, informatyka, przyroda, edukacja wczesnoszkolna, języki obce
Języki:
angielski
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/189045/home
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2023
Niezwykle bogaty w aktywności projekt, którego celem było zaangażowanie uczniów w proces poznawania świata wieloma zmysłami, kreatywne i efektywne rozwijanie niezbędnych kompetencji oraz nauka języka i poszerzanie horyzontów kulturalnych w formie międzynarodowej współpracy.
Podejmując zróżnicowane działania w grupach, parach czy formie pracy samodzielnej, partnerzy poznawali twórczość wybranych artystów, nowe narzędzia TIK, różne aspekty przyrody, a w wyniku ich współdziałania powstały:
- interaktywne gry i ćwiczenia sprawdzające znajomość dzieł różnych artystów,
- interaktywne puzzle,
- prezentacje o drzewach,
- sztuka Mondriana w Arkuszach Google,
- Choinka Kandinsky'ego - interaktywny obrazek w Genially,
- Galeria pejzaży zimowych - quiz w Genially,
- Statek motyli Salvadora Dali - prezentacja prac uczniów (statków motyli) w Genially,
- CodeWeek - Padlet (zakodowywanie, odkodowywanie obrazków, relacje),
- Malujemy jesień - galeria w eMaze,
- Escape Room w Genially,
- Wspólna gra w Nearpod,
- Dźwięki natury – wspólna praca w dokumentach Google,
- e-Book: Przygody motyla, który uciekł z obrazu,
- Wielojęzyczny słownik pojęć związanych z tematyką projektu,
- Wirtualna wystawa w eMaze - Słoneczniki Van Gogha,
- I wiele innych e-booków, prezentacji, interaktywnych zadań oraz prac uczniów.
Projekt był bardzo atrakcyjny, bogaty w różne ciekawe działania. Wywarł ogromny wpływ na rozwój uczniów, rodziców i innych nauczycieli z naszej szkoły. To ciekawa edukacja, gdzie nauka „toczy się sama”. Uczniowie byli bardzo aktywni, zainteresowani, podekscytowani, szczęśliwi, pracowali z uśmiechem i dużo się nauczyli. Niecierpliwie czekali na kolejne zadania. To fascynująca przygoda, przyjemność, nauka bez ocen, bez stresu – uczeń jest tu partnerem, współodpowiedzialnym za efekt końcowy projektu.
Dzieci zostały wyposażone w umiejętność pracy twórczej, poczucie własnej wartości, poczucie sprawstwa i sukcesu. Każde z nich odkryło w sobie nie jeden talent, każde było ważne - bo każde z nich wniosło to, co umiało do projektu. Wszyscy nauczyliśmy się prezentować własną pracę, dokonywać samooceny, dostrzegać wartość swojej pracy, pokonywać nieśmiałość.
Wypracowana ogromna ilość materiałów będzie przydatna w przyszłości. To dobre praktyki, które sama chętnie powtórzę z nowymi rocznikami uczniów.
Koordynatorka
24.04.2023
Edukacja wczesnoszkolna, Szkoła podstawowa