Nature in Art

Partnerzy poznawali wspólnie dzieła wybitnych artystów inspirowane przyrodą, tworzyli własne prace wzorowane na twórczości m.in. Gustava Klimta, Salvadora Dali, Claude’a Monet i wielu innych, rozwijając swoje zainteresowania i kompetencje. Wszystkie działania oparte były na współpracy, a w ich efekcie powstały liczne wspólne materiały, np. e-booki, galeria sztuki, czy wielojęzyczny słownik.

Koordynatorka:
Elżbieta Dras - Szkoła Podstawowa nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie

Kraje partnerskie:
Gruzja, Włochy, Turcja

Obszary tematyczne:
sztuka, informatyka, przyroda, edukacja wczesnoszkolna, języki obce

Języki:
angielski

Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/189045/home

Nagrody i wyróżnienia:

 

Niezwykle bogaty w aktywności projekt, którego celem było zaangażowanie uczniów w proces poznawania świata wieloma zmysłami, kreatywne i efektywne rozwijanie niezbędnych kompetencji oraz nauka języka i poszerzanie horyzontów kulturalnych w formie międzynarodowej współpracy.

Podejmując zróżnicowane działania w grupach, parach czy formie pracy samodzielnej, partnerzy poznawali twórczość wybranych artystów, nowe narzędzia TIK, różne aspekty przyrody, a w wyniku ich współdziałania powstały:

  • interaktywne gry i ćwiczenia sprawdzające znajomość dzieł różnych artystów,
  • interaktywne puzzle,
  • prezentacje o drzewach,
  • sztuka Mondriana w Arkuszach Google,
  • Choinka Kandinsky'ego - interaktywny obrazek w Genially,
  • Galeria pejzaży zimowych - quiz w Genially,
  • Statek motyli Salvadora Dali - prezentacja prac uczniów (statków motyli) w Genially,
  • CodeWeek - Padlet (zakodowywanie, odkodowywanie obrazków, relacje),
  • Malujemy jesień - galeria w eMaze,
  • Escape Room w Genially,
  • Wspólna gra w Nearpod,
  • Dźwięki natury – wspólna praca w dokumentach Google,
  • e-Book: Przygody motyla, który uciekł z obrazu,
  • Wielojęzyczny słownik pojęć związanych z tematyką projektu,
  • Wirtualna wystawa w eMaze - Słoneczniki Van Gogha,
  • I wiele innych e-booków, prezentacji, interaktywnych zadań oraz prac uczniów.

Projekt był bardzo atrakcyjny, bogaty w różne ciekawe działania. Wywarł ogromny wpływ na rozwój uczniów, rodziców i innych nauczycieli z naszej szkoły. To ciekawa edukacja, gdzie nauka „toczy się sama”. Uczniowie byli bardzo aktywni, zainteresowani, podekscytowani, szczęśliwi, pracowali z uśmiechem i dużo się nauczyli. Niecierpliwie czekali na kolejne zadania. To fascynująca przygoda, przyjemność, nauka bez ocen, bez stresu – uczeń jest tu partnerem, współodpowiedzialnym za efekt końcowy projektu. 

Dzieci zostały wyposażone w umiejętność pracy twórczej, poczucie własnej wartości, poczucie sprawstwa i sukcesu. Każde z nich odkryło w sobie nie jeden talent, każde było ważne - bo każde z nich wniosło to, co umiało do projektu. Wszyscy nauczyliśmy się prezentować własną pracę, dokonywać samooceny, dostrzegać wartość swojej pracy, pokonywać nieśmiałość.

Wypracowana ogromna ilość materiałów będzie przydatna w przyszłości. To dobre praktyki, które sama chętnie powtórzę z nowymi rocznikami uczniów.

Koordynatorka