01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień ze sztuczną inteligencją na lekcjach informatyki w klasach 1-3
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w pracy uczniami chcą wykorzystywać aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym, umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie pobierania programów, umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania elementów AI w pracy dydaktycznej z uczniem na lekcjach informatyki
- poznanie aplikacji do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
- nabycie umiejętności tworzenia materiałów edukacyjnych na urządzenia interaktywne
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
Podczas tygodniowego kursu Tydzień ze sztuczną inteligencją na lekcjach informatyki uczestnicy szkolenia zostaną wprowadzeni w świat sztucznej inteligencji – prostych aplikacji, które uatrakcyjnią zajęcia lekcyjne.
Podczas kursu kreatywny sposób wykorzystamy sztuczną inteligencję w programie Animated Drawing. Program ten przekształca zwyczajne dwuwymiarowe (2D) rysunki w żywe animacje. Program stale uczy się z kolejnych nowych rysunków, aby ruchy postaci były jeszcze dokładniejsze. Działa również na tabletach. Program stworzony przez Meta Demo Lab.
Podczas drugiego i trzeciego modułu kursu uczestnicy poznają zastosowanie programu Scratch i syntezatora mowy oraz rozpoznawania twarzy. Ostatni moduł poświęcony będzie na zapoznanie się ze stroną Machine learning for kids. To darmowe narzędzie wprowadza do nauki maszynowej, dostarczając praktycznych doświadczeń w zakresie wykorzystania uczenia się maszynowego z wykorzystaniem programu Scratch.
Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów.
- W module 1 „Animacja obrazów” kursu poznają program Animated Drawing, program do przekształcania rysunków 2D w ożywione animacje oraz poznają różne programy, aplikacje do zabaw z rysunkiem. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
- W module 2 i 3 „Scratch i zabawy z syntezatorem mowy" oraz "Scratch i rozpoznawanie twarzy” uczestnicy kursu w programie Scratch LAB oraz Scratch 3.0 poznają proste programy do zabaw z AI. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2 i 3.
- W module 4 „Uczenie maszynowe” uczestnicy zapoznają się ze stroną Machine Learning for kids, zalogują i stworzą z użyciem Scratch i ML filtr wideo zmieniający twarz w kreskówkę oraz kameleona, który będzie zmieniał swój kolor na zielony, czerwony lub niebieski w zależności od tego, jakiego koloru przedmioty będą znajdowały się w jego tle. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4.
- Moduł 5 „Podsumowanie” – uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne.
Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach lekcyjnych edukacji informatycznej w klasach 1-3, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści szkoleniowe
1. Animated Drawing i rysowanie z AI
2. Scratch Lab i rozpoznawanie twarzy
3. Scratch i zabawy z syntezatorem mowy
4. Machine Learning for kids
5. Podsumowanie
Autorka kursu: Paulina Kurowska-Loryńska
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 5 dni pracy (10 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Wszystkie treści szkoleniowe zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9.00.
Na zapoznanie się z materiałami przygotowanymi w modułach 1, 2 i 3 oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do kolejnego poniedziałku do godziny 23.55. Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym udostępnione będą ankiety ewaluacyjne oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Zasady oceniania
Warunkiem zaliczenia szkolenia i uzyskania certyfikatu będzie wykonanie przez uczestnika wszystkich obowiązkowych zadań, w ramach, których uzyska nie mniej niż 9 punktów (75%).
Osoby, które wykonają wszystkie zadania modułowe zgodnie z wytycznymi sylabusa do kursu i uzyskają wymaganą liczbę punktów będą mogły z poziomu sekcji „Podsumowanie” wygenerować certyfikat ukończenia kursu.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Autorką kursu jest Małgorzata Woźniak Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia. Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione. Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
08.05.2023
Kursy internetowe - pozostałe, Kursy internetowe - związane z programowaniem
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3