Tydzień ze Sway i witrynami Google

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe

Adresaci szkolenia

Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli wszystkich przedmiotów zarejestrowanych w programie eTwinning, którzy są zainteresowani publikacją stron internetowych bez nauki programowania.

Wymagania wstępne

Od uczestników szkolenia wymagane jest sprawne posługiwanie się Internetem i posiadanie konta pocztowego Gmail. Wymagane jest, aby każdy uczestnik był zarejestrowany na platformie eTwinning Live.

Opis kursu

Podczas kursu przybliżone zostaną dwie aplikacje Sway oraz Witryny Google, umożliwiające tworzenie witryn internetowych na podstawie szablonów. Tworzenie takich witryn nie wymaga znajomości kodu. Użytkownik wskazuje obiekty, takie jak grafika, film, pole tekstowe itp. i pozycjonuje je na stronie witryny. Witryny są w pełni responsywne, przygotowane do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych. Udział w kursie pozwoli na poznanie i przećwiczenie działania podstawowych narzędzi aplikacji Sway oraz Witryny Google, a także na utworzenie prostej autorskiej strony internetowej.

Treści kursu zostały podzielone na moduły z zawartością merytoryczną.

W module 1 uczestnicy poznają Sway – darmową aplikację wchodzącą w skład oprogramowania w chmurze firmy Microsoft, która umożliwia tworzenie witryn internetowych na podstawie gotowych szablonów. Tworzenie witryny nie wymaga od użytkownika znajomości kodu. Autor skupia się głównie na treści, wskazuje obiekty, takie jak grafika, film, pole tekstowe i pozycjonuje je na stronie witryny. Pliki tworzone za pomocą tego narzędzia przechowywane są na dysku w chmurze.

W module 2 uczestnicy dowiedzą się, jak utworzyć stronę internetową w Witrynach Google – darmowej aplikacji wchodzącej w skład oprogramowania oferowanego w chmurze Google, umożliwiającą tworzenie witryn na podstawie gotowych szablonów. Przygotowana witryna jest publikowana bezpośrednio na serwerze Google. Witryny tworzone za pomocą tego narzędzia są w pełni responsywne, to znaczy przygotowane do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych. 

W module 3 uczestnicy porównają oba poznane narzędzia i określą, które z narzędzi jest według nich lepsze.

W module 4 Podsumowanie uczestnicy znajdą informację o zaliczeniu kursu, wypełnią dwie ankiety ewaluacyjne oraz pobiorą certyfikaty ukończenia kursu.

Treści szkoleniowe

  1. Tworzenie stron internetowych w Sway
  • Przykłady stron wykonanych w Sway
  • Zakładanie konta w usłudze Office 365
  • Tworzenie witryny w Sway – pierwsze kroki
  • Dodawanie zawartości witryny – tekst
  • Dodawanie zawartości witryny – zdjęcia
  • Dodawanie zawartości witryny – galeria zdjęć
  • Dodawanie zawartości witryny – filmy
  • Dodawanie zawartości witryny – pliki
  • Dodawanie zawartości witryny – obiekty embed
  • Dodawanie zawartości witryny – pliki audio i nagrania
  • Zapis i publikowanie witryny
  • Zadanie 1
  1. Tworzenie stron internetowych w Witrynach Google
  • Przykładowe strony wykonane w Witrynach Google
  • Rozpoczęcie pracy – uruchomienie programu
  • Nagłówek strony
  • Wstawianie i edycja tekstu
  • Wstawianie i edycja grafiki
  • Zmiana układu. Dodawanie przycisków i separatorów
  • Dodawanie filmów z YouTube
  • Dodawanie linków, zasobów z Dysku Google i dysku lokalnego
  • Podstrony witryny i menu
  • Zapisywanie dokumentu
  • Publikowanie strony
  • Zadanie 2
  1. Witryny Google czy Sway?
  • Które narzędzie przypadło Ci bardziej do gustu? (Głosowanie)
  • Twoje porównanie poznanych kreatorów stron (Forum)

Zasady organizacyjne

Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem http://kursy.etwinning.pl.

Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55.  Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.

Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie, zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania.

Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w dwóch częściach. 

Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu i nie skontaktuje się w tym czasie z prowadzącym, podając powody opóźnienia, może zostać z niego usunięty przez prowadzącego.

Autorem kursu jest pani Bożena Boryczka. Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.

Certyfikaty ukończenia kursu będą przygotowane na platformie Moodle w module Podsumowanie i każdy z uczestników, który spełni powyższe warunki zaliczenia, będzie mógł je samodzielnie pobrać i wydrukować w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.

Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl