01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z newsletterem
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs Tydzień z newsletterem przeznaczony jest dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy realizują lub zamierzają realizować projekty eTwinning i chcą być aktywnymi członkami społeczności eTwinning korzystającymi z nowoczesnych rozwiązań dla edukacji. Newsletter to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych kanałów przeznaczonych do kontaktu np. z naszymi partnerami projektowymi, osobami pośrednio zainteresowanymi naszymi działaniami projektowymi. Dzięki wykorzystaniu takich narzędzi od samego początku trwania naszego projektu, możemy odpowiednio zadbać o upowszechnianie działań i rezultatów. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek, który dociera do szerokiego grona odbiorców.
Wszystkie informacje o zakresie tematycznym i organizacji kursu znajdują się w Sylabusie. Podane są w nim między innymi terminy odsłaniania poszczególnych części kursu, terminy oddawania zadań, zasady zaliczenia i otrzymania certyfikatu. Z tego powodu przed rozpoczęciem pracy bardzo prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem. Zachęcamy także do przedstawienia się na forum „Poznajmy się”.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, pobierania aplikacji.
- posiadanie konta pocztowego,
- umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową,
- umiejętność pobierania aktualizacji dla przeglądarek internetowych.
Przedstawiony program jest w języku angielskim, dzięki materiałom kursowym uczestnik kursu nie powinien mieć problemów z realizacją zadań.
Opis kursu
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają Mailchimp. Konto w wersji podstawowej jest za darmo i oferuje nam:
- wysyłkę newsletterów – darmową do 2000 subskrybentów lub do 12 000 wiadomości,
- modyfikację thank you page… – możliwość wysyłania automatycznych wiadomości do osób, które na prowadzonej przez nas stronie zadeklarują, że chcą dowiedzieć się więcej o naszej działalności,
- dodawanie gotowej listy maili.
Tworzenie samych newsletterów jest bardzo intuicyjne. Możemy:
- zdecydować, jaki rodzaj „kampanii” chcemy zorganizować,
- stworzyć różne grupy odbiorców – subskrybentów i wysyłać do nich określony newsletter,
- zmienić nazwę nadawcy, np. jeśli chcemy wysłać życzenia świąteczne, możemy zaadresować je od Świętego Mikołaja,
- podpiąć do newslettera statystyki, np. z Google Analytics,
- udostępnić newslettera na portalach społecznościowych – Facebook, Twitter,
- wybrać spośród 26 gotowych szablonów lub stworzyć swój własny wzór,
- tworzyć newsletter z dynamicznym podglądem ostatecznej wersji dodając zdjęcia, filmy, oznaczenia mediów społecznościowych,
- wybrać dzień i godzinę dostarczenia newslettera.
Cele kursu
- poznanie możliwości, jakie daje współpraca w ramach eTwinning,
- poznanie programów umożliwiających stworzenie newslettera,
- planowanie zadań z wykorzystaniem newsletterów,
- poznanie zasad przygotowania dobrego jakościowo projektu,
Podczas kursu uczestnicy będą mieli możliwość aktywnego włączenia się w społeczność entuzjastów programu eTwinning.
Regulamin kursu
- Uczestnik jest zobowiązany do wykonania każdego z 5 modułów kursu.
- Do realizacji modułu niezbędne jest wykonanie wszystkich zadań określonych jako obowiązkowe w instrukcjach do danego modułu. Jedynie pełna realizacja zadań jest podstawą do zaliczenia danego modułu przez prowadzącego.
- W przypadku napotkania trudności, kursant jest zobowiązany do zwrócenia się o pomoc do prowadzącego kurs lub innych uczestników poprzez forum pomocy.
- Na ukończenie jednego modułu przeznaczony jest jeden dzień.
- Zaległości w realizacji zadań modułowych przekraczające 3 dni skutkują usunięciem z kursu.
- Jeśli kursant zdecyduje się na powtarzanie kursu w kolejnej edycji, kurs musi zostać powtórzony od początku.
- W sytuacjach losowych (problemy zdrowotne, nagły wyjazd) prowadzący może chwilowo odstąpić od usunięcia kursanta posiadającego zaległości dłuższe niż dziewięciodniowe, jednak kursant jest zobowiązany poinformować prowadzącego o przyczynie powstania zaległości, a także jak najszybciej wykonać zaległe zadania.
- Rolą prowadzącego nie jest pokazywanie kursantom zadań do późniejszego odtworzenia, lecz wspieranie ich podczas realizowania owych zadań, natomiast pomocy kursanci powinni poszukiwać przede wszystkim w grupie.
- Każdy uczestnik kursu ma prawo dzielić się swoją wiedzą z innymi.
- Prowadzący kurs może w trakcie kursu utworzyć wydarzenie na żywo na portalu eTwinning Live. Informacja o takim wydarzeniu pojawi się wówczas na forum, a uczestnicy będą mogli wziąć udział w wydarzeniu. Zadanie to nie będzie punktowane.
- Wszystkie materiały zamieszczane w realizowanych modułach winny być wykonane samodzielnie z poszanowaniem praw autorskich.
- Na kursie obowiązują zasady ogólnie przyjętej netykiety.
- Po ukończeniu kursu uczestnik pobiera i drukuje sobie certyfikat z ostatniego modułu kursu.
- Kurs jest bezpłatny.
Autorką kursu jest pani Katarzyna Sopolińska.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
04.04.2019
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3