01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z LearningApps.org
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli, którzy chcą poznać LearningApps.org – bezpłatną platformę do tworzenia różnych ćwiczeń, prostych gier dydaktycznych i innych pomocy do wykorzystania w procesie dydaktycznym.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową. Przy wykorzystaniu różnego rodzaju multimediów, wskazane jest wyposażenie komputera w słuchawki i mikrofon. Mile widziane jest posiadanie przez uczestnika własnej strony WWW lub bloga, na których można osadzić wykonane interaktywne ćwiczenia. Nie jest to jednak warunek konieczny udziału w szkoleniu.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy poznają LearningApps – bezpłatną platformę do tworzenia różnych ćwiczeń interaktywnych i prostych gier dydaktycznych, umożliwiającą założenie wirtualnej klasy i pracę z uczniami na platformie.
W module 1 uczestnicy założą konto na platformie LearningApps, poznają jej najważniejsze funkcje. Nauczą się wyszukiwania ciekawych aplikacji i dodawania ich do własnych zbiorów. Dowiedzą się też, jak udostępniać, publikować wykonane aplikacje i zapisywać je do odtwarzania w trybie offline. Wykonają obowiązkowe Zadanie 1.
W module 2 uczestnicy zajmą się tworzeniem ćwiczeń w szablonach z kategorii „Wybór” i „Przyporządkowanie”: Milioner, Test jednokrotnego wyboru, Grupowanie i Odsłoń obrazek. Poznają przykłady ćwiczeń wykonanych w opisywanych szablonach. Wykonają obowiązkowe Zadanie 2.
W module 3 uczestnicy poznają wybrane szablony z kategorii „Sekwencja” i „Wpisywanie”. Nauczą się, jak tworzyć własne ćwiczenia w szablonach: Oś liczbowa, Zadanie z lukami i Krzyżówka. Wykonają obowiązkowe Zadanie 3.
Moduł 4 poświęcony jest tworzeniu gier w przykładowych szablonach Quiz kilkuosobowy i Ustal kolejność z kategorii „Kilku graczy”. Wykonają obowiązkowe Zadanie 4.
W module 5 uczestnicy poznamy pracę w wirtualnej klasie. Założą klasę, dodadzą do niej uczniów, udostępnią im przygotowane przez siebie ćwiczenia. Zastanowią się także nad możliwościami wykorzystania tej formy pracy z uczniami. Wykonają obowiązkowe Zadanie 5.
Na zakończenie uczestnicy wypełnią ankietę ewaluacyjną, udostępnioną pod koniec kursu w module „Podsumowanie”.
Cele kursu
- przygotowanie nauczycieli do sprawnego posługiwania się narzędziami oferowanymi przez platformę LearningApp,
- opanowanie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych aplikacji – ćwiczeń,
- nabycie umiejętności pracy z uczniami w wirtualnej klasie,
- nabycie umiejętności publikowania i udostępniania uczniom przygotowanych ćwiczeń na platformie LearningApps, za pomocą linku, kodu embed i QR kodu,
- opanowanie umiejętności zapisywania aplikacji w postaci pliku na wybranym nośniku i wykorzystywania jej w trybie offline,
- umiejętne organizowanie samokształcenia,
- sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Treści szkoleniowe
Treści merytoryczne kursu są podzielone na 5 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny, a także 5 obowiązkowych zadań do wykonania.
1. Zakładanie konta i pierwsze kroki w LearningApps
- Rejestracja i ustawienia konta w LearningApps
- Pierwsze kroki w LearningApps
- Porządkowanie zbiorów w menu Moje aplikacje
- Udostępnianie, publikowanie i zapisywanie aplikacji do pliku
- Zadanie 1
- Przykłady ćwiczeń wykonanych w szablonach prezentowanych w tym module
- Od czego zacząć?
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Milioner”
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Test jednokrotnego wyboru”
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Grupowanie”
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Odsłoń obrazek”
- Zadanie 2
- Przykłady ćwiczeń wykonanych w szablonach prezentowanych w tym module
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Oś liczbowa”
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Zadanie z lukami”
- Tworzenie ćwiczenia w szablonie „Krzyżówka”
- Zadanie 3
- Przykłady ćwiczeń wykonanych w szablonach prezentowanych w tym module
- Tworzenie gry dydaktycznej w szablonie „Quiz kilkuosobowy”
- Tworzenie gry dydaktycznej w szablonie „Ustal kolejność”
- Zadanie 4
- Dodawanie klas i zakładanie kont dla uczniów, zarządzanie klasami
- Udostępnianie aplikacji uczniom w klasach
- Zadanie 5
- Podziel się pomysłem
Kurs obejmuje7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Wskazana jest systematyczna praca na platformie, bowiem treści szkoleniowe będą odsłonięte w trzech częściach.
Autorem kursu jest pan Marek Fularz.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
30.08.2016
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3