01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z komunikacją w projektach
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs „Tydzień z komunikacją w projektach” skierowany jest do nauczycieli zarejestrowanych w programie eTwinning, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania różnych sposobów komunikowania się w pracy projektowej.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego (wskazane konto gmail), a także umiejętność sprawnego posługiwania się Internetem. Niezbędne jest posiadanie komputera wyposażonego w słuchawki z mikrofonem i kamerę internetową.
Opis kursu
Uczestnicy kursu poznają rodzaje komunikacji w Internecie i przykładowe narzędzia, które można z powodzeniem wykorzystać w pracy z uczniami. Poznają także znaczenie planu komunikacji w projekcie i dowiedzą się, jakie działania można podjąć, aby komunikację w projekcie uczynić bardziej efektywną.
Treści merytoryczne kursu zostały podzielone na 4 moduły.
W module 1 uczestnicy zapoznają się z rodzajami komunikacji w Internecie. Dowiedzą się, jakie są cechy komunikacji synchronicznej i asynchronicznej oraz różnice występujące miedzy nimi. Poznają zasady netykiety, oglądając materiał filmowy. Wykonają jedno zadanie.
W module 2 uczestnicy zastanowią się, jakie są cele i rola komunikacji w projekcie, co to znaczy dobra komunikacja. Poznają znaczenie planu komunikacji w projekcie. Dowiedzą się, jakie działania można podjąć, aby komunikację w projekcie uczynić bardziej efektywną. Wypełnią krótką ankietę i wykonają jedno zadanie.
W module 3 uczestnicy poznają komunikację synchroniczną. Przyjrzą się bliżej możliwościom komunikatora Skype. Założą w nim konto, zainstalują program i podejmą próbę rozmowy z innymi uczestnikami kursu. Zastanowią się też nad możliwościami zastosowania tego narzędzia w projektach eTwinning. Wykonają dwa zadania.
Moduł 4 to czas na poznanie przykładowych narzędzi komunikacji asynchronicznej. Uczestnicy przyjrzą się bliżej możliwości wykorzystania blogów w komunikacji. Poznają Blogger – proste narzędzie umożliwiające tworzenie własnych blogów i przygotują swój pierwszy blog. Wykonają dwa zadania.
Na zakończenie kursu uczestnicy wypełnią ankietę ewaluacyjną, udostępnioną pod koniec kursu w module „Podsumowanie”.
Cele kursu
- zapoznanie się z korzyściami i ograniczeniami wykorzystywania poszczególnych narzędzi komunikacji w pracy projektowej,
- uświadomienie znaczenia planu komunikacji w projekcie i zaznajomienie się z elementami takiego planu,
- poznanie znaczenia komunikacji w dynamice pracy grupowej nad projektem,
- kształcenie nawyku przestrzegania prawa autorskiego i stosowania się do netykiety,
- umiejętne organizowanie samokształcenia i sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Treści szkoleniowe
Treści kursu są podzielone na 4 moduły, w których znajduje się materiał teoretyczny, obowiązkowa ankieta oraz 6 obowiązkowych zadań do wykonania.
- Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna
- Komunikacja synchroniczna
- Komunikacja asynchroniczna
- Porównanie komunikacji synchronicznej i asynchronicznej
- Zasady netykiety
- Zadanie 1
- Komunikacja w pracy projektowej
- Komunikacja – ankieta na dobry początek
- Mobilna edukacja – film na YouTube – Propozycja na nietypową komunikację?
- Wróbel Beata, Rola komunikacji w zarządzaniu projektami
- Kilka wskazówek do rozważenia podczas pracy projektowej
- Cele komunikacji w projekcie
- Plan komunikacji w projekcie
- Dynamika grupy
- Jak członkowie zespołu mogą poprawić komunikację w projekcie?
- Zadanie 2
- Narzędzia komunikacji synchronicznej
- Skype w klasie – artykuł
- Wideokonferencja przez Skype’a – filmy instruktażowe
- Skype – rejestracja, instalacja, ustawienia konta
- Wykorzystanie Skype’a do komunikacji – instrukcja
- Zadanie 3
- Zadanie 4
- Narzędzia komunikacji asynchronicznej
- Poczta elektroniczna – artykuł z Wikipedii
- Co to jest wiki?
- Blogi w edukacji – film na YouTube
- Przykładowe blogi edukacyjne
- Jak tworzyć blogi edukacyjne? – praktyczne wskazówki
- Blogger – krótki przewodnik po podstawowych funkcjach
- Tworzenie blogów w Bloggerze – filmy instruktażowe
- Przewodnik wprowadzający do Bloggera
- Zadanie 5
- Zadanie 6
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum Pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Uczestnicy powinni pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami, ponieważ treści szkoleniowe zostaną udostępnione w trzech częściach.
Autorem kursu jest pan Adam Stępiński.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
30.08.2016
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3