01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z grami edukacyjnymi w projekcie (Minecraft Education Edition)
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci kursu
Kurs przeznaczony jest dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy planują wykorzystać gry komputerowe w nauczaniu oraz w realizacji projektów eTwinning.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane jest posiadanie konta w usłudze Office 365 Education oraz urządzenia z systemem Windows 10 lub macOS. Wymagane jest, aby każdy uczestnik zarejestrował się na platformie eTwinning Live.
Opis kursu
Minecraft: Education Edition to platforma edukacyjna pozwalająca na prowadzenie zajęć w świecie Minecrafta. Zapewnia dostęp do setek ustandaryzowanych konspektów lekcji i programów nauczania STEM, funkcji do użytku w klasie, samouczków dotyczących obsługi gry oraz inspirujących wyzwań konstruktorskich. Jest to doskonałe narzędzie do pracy w grupie, które pozwoli rozwinąć pomysłowość, kreatywność, umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Kursanci nauczą się poruszać w świecie Minecrafta, zarządzać grą i klasą, korzystać z gotowych scenariuszy lekcji oraz tworzyć własne, wykorzystywać narzędzia oceny i informacji zwrotnej.
Kursantom zostanie udostępniona przestrzeń do planowania i wykorzystania Minecraft: Education Edition w procesie tworzenia działań w projekcie i wskazanie dobrych praktyk eTwinning.
Cele kursu
- zapoznanie uczestników z możliwością wykorzystania Minecraft: Education Edition w procesie edukacyjnym
- opanowanie przez uczestników poruszania się w świecie Minecrafta i wykorzystania ekwipunku i inwentarza
- wykorzystanie funkcji gry do dokumentowania pracy i oceny formatywnej
- tworzenie wyzwań konstruktorskich
Treści szkoleniowe
Moduł 0
- nauczanie oparte o gry komputerowe – teoria
Moduł 1
- pobieranie i instalacja aplikacji Minecraft: Education Edition
- konfiguracja gry
- zmiana skórek postaci gracza
- poruszanie się w świecie Minecrafta
- korzystanie z ekwipunku i inwentarza
- wykorzystanie samouczków
- 1 obowiązkowe zadanie
Moduł 2
- zarządzanie światami
- pobieranie, importowanie i eksportowanie światów
- konfiguracja ustawień klasy
- 1 obowiązkowe zadanie
Moduł 3
- wykorzystanie funkcji gry, takich jak aparat, książka i pióro oraz tablice do dokumentowania pracy uczniów oraz do oceny kształtującej, kontroli nauczycielskiej i współpracy w klasie
- 1 obowiązkowe zadanie
Moduł 4
- wykorzystanie wyzwań konstruktorskich w klasie
- 1 obowiązkowe zadanie
Moduł 5
- wykorzystanie funkcji gry wieloosobowej
Moduł 6
- wykorzystanie gier w projektach eTwinning
- przykłady dobrych praktyk
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe.
Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na forum pomocy. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie co najmniej 1-2 godziny prywatnego czasu i pracować systematycznie.
Wszystkie treści kursu zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9.00. Na zapoznanie się z przygotowanymi materiałami oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do dnia zakończenia kursu (poniedziałek) do godziny 23.55.
Najpóźniej w ostatnim dniu kursu zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym udostępnione są ankiety ewaluacyjne.
Kurs jest bezpłatny.
Autorką kursu jest Katarzyna Zawiła-Dudzik.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
03.12.2020
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3