01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z GeoGebrą
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs adresowany jest do nauczycieli przedmiotów ścisłych zarejestrowanych w programie eTwinning, którzy chcą uatrakcyjnić zajęcia dydaktyczne oraz prowadzone projekty i wykorzystywać program GeoGebra – dynamiczne oprogramowanie matematyczne przydatne na wszystkich poziomach edukacji. W jednym, łatwym w użyciu pakiecie łączy geometrię, algebrę, arkusz kalkulacyjny, wykresy, statystykę i analizę matematyczną.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową i umiejętność pracy na platformie e-learningowej.
Opis kursu
Podczas kursu omówione zostaną wybrane narzędzia GeoGebry służące do dynamicznej wizualizacji zagadnień matematycznych, od instalacji programu i rejestracji w społeczności wspierającej wykorzystywanie aplikacji, poprzez tworzenie, współdzielenie i eksport prostych projektów na platformę GeoGebraTube do wprowadzenia funkcji matematycznych i wykorzystania narzędzi CAS.
Moduł 1 jest wprowadzeniem do programu i społeczności użytkowników GeoGebra. Uczestnicy pobiorą i zainstalują program, poznają budowę okna programu i zastosowanie poszczególnych widoków. Zapoznają się też ze społecznością użytkowników GeoGebry – GeoGebraTube. Wykonają obowiązkowe Zadanie 1.
W module 2 uczestnicy poznają pasek narzędzi aplikacji GeoGebra, dowiedzą się, co to jest dynamiczna karta pracy i jak ją przygotować. Podzielą się przygotowanym własnym materiałem z członkami społeczności GeoGebraTube. Wykonają obowiązkowe Zadanie 2. Zadanie dodatkowe jest przeznaczone dla osób chętnych i nie podlega ocenianiu.
W module 3 uczestnicy zapoznają się z Widokiem Algebry w aplikacji GeoGebra, poznają funkcje pola „Wprowadź” i dowiedzą się, jak tworzyć wykresy funkcji. Wypracowanymi materiałami podzielą się z członkami społeczności GeoGebraTube. Wykonają obowiązkowe Zadanie 3. Zadanie dodatkowe jest przeznaczone dla osób chętnych i nie podlega ocenianiu.
Moduł 4 to czas na zapoznanie się z Widokiem Arkusza w aplikacji GeoGebra. Uczestnicy porównają arkusz w aplikacji do znanych im arkuszy kalkulacyjnych. Dowiedzą się też, jak tworzyć wykresy funkcji w programie. Wykonają obowiązkowe Zadanie 4.
W module 5 uczestnicy poznają CAS i różne polecenia w Widoku CAS. Rozwiążą także układ równań. Wykonają obowiązkowe Zadanie 5 i Zadanie 6.
Moduł 6 kursu przeznaczony jest na poznanie możliwości GeoGebry w zakresie interakcji z użytkownikiem i przygotowanie zadania interaktywnego. Wykonają obowiązkowe Zadanie 7.
Na zakończenie uczestnicy wypełnią ankietę ewaluacyjną, udostępnioną pod koniec kursu w module 7.
Cele kursu
- poznanie podstawowych narzędzi GeoGebry
- nabycie umiejętności tworzenia w programie GeoGebra pomocy dydaktycznych
- nabycie umiejętności zapisywania i modyfikowania efektów swojej pracy
- poznanie korzyści z uczestnictwa w społeczności użytkowników GeoGebra
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Treści szkoleniowe
Treści merytoryczne kursu są podzielone na 6 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny, a także 7 obowiązkowych zadań do wykonania.
1. Pierwsze kroki
- Instalacja
- Społeczność użytkowników – GeoGebraTube
- Pierwsze kroki
- Zadanie 1
2. Pasek narzędzi
- Pasek narzędzi
- Przykład A
- Dynamiczna karta pracy
- Zadanie 2
- Zadanie dla chętnych
3. Widok Algebry i pole „Wprowadź”
- Pole „Wprowadź”
- Przykład B
- Zadanie 3
- Zadanie dla chętnych
4. Widok Arkusza
- Arkusz
- Przykład C
- Zadanie 4
5. Widok CAS
- Widok CAS
- Przykład D
- Zadanie 5
- Zadanie 6
6. Interakcja
- Narzędzia użytkownika
- Przykład E
- Zadanie 7
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami, ponieważ treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w dwóch częściach.
Autorką kursu jest pani Paulina Kuźmo-Biwan.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
30.08.2016
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3