01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z appkami
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs „Tydzień z appkami” jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy i działalności projektowej chcą wykorzystywać możliwości darmowych aplikacji dostępnych w Internecie.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową i umiejętność pracy na platformie e-learningowej. Wymagana jest rejestracja w zaproponowanych aplikacjach. Kursanci będą poznawać możliwości narzędzi i sposobów wykorzystania ich w swojej pracy, korzystając z przygotowanej instrukcji trenera. Trener zaproponuje szereg różnorodnych zadań, których wykonanie będzie poparte przykładami, a które mają doprowadzić do efektywnego wykorzystania tych narzędzi w działaniach projektowych. Stworzy również przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na zastosowanie aplikacji w projektach eTwinning. Podczas tygodnia uczestnicy kursu będą mieli możliwość kontaktu z trenerem za pomocą platformy, a także dostępnego czatu. Materiały stworzone przez trenera na potrzeby kursu będą dostosowane do każdej grupy użytkowników Internetu (zarówno doświadczonej, jak i nie). Działania zaproponowane podczas szkolenia uwzględniają odbiorcę, który ma nowe potrzeby edukacyjne i jest gotowy do wykorzystania w swojej pracy nowych możliwości, jakie daje Internet.
Opis kursu
Podczas tygodniowego kursu „Tydzień z appkami” uczestnicy szkolenia zapoznają się z aplikacjami, które pozwolą partnerom projektów eTwinningowych organizować swoją pracę i prezentować jej rezultaty. Kursanci zostaną zaproszeni do zapoznania się z aplikacjami podzielonymi ze względu na Taksonomię Blooma: wiedza – remembering, rozumienie – understanding, zastosowanie – applying, analiza – analyzing, ocena – evaluating, tworzenie – creating. Zaprezentowane zostaną bezpłatne narzędzia pozwalające na podjęcie różnorodnych działań i kształcenie różnych umiejętności. Dzięki tym programom eTwinnerzy będą potrafili zaprezentować swoje działania i treści wypracowane podczas pracy nad projektem. Treści będą też lepiej przyswajane.
Podczas kursu uczestnicy stworzą przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na wykorzystanie programów w projektach eTwinningowych, także za pomocą wydarzenia na eTwinning Live. Będą mieli możliwość podnoszenia kwalifikacji i wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy nauczyciela.
Cele kursu
- poznanie funkcjonalności darmowych aplikacji zgodnie z zasadami Taksonomii Blooma
- nabycie umiejętności tworzenia, publikowania i udostępniania przygotowanych materiałów w różnych aplikacjach
- kształcenie nawyku przestrzegania prawa autorskiego
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Treści szkoleniowe
Treści kursu są podzielone na 7 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny w postaci dokumentów tekstowych i filmów wideo, a także 6 zadań – obowiązkowych do wykonania. Uczestnicy kursu będą mieli także okazję wziąć udział w wydarzeniach eTwinning Live dotyczących tematyki kursu. W trakcie całego kursu uczestnicy będą pracowali nad przygotowaniem różnego rodzaju materiałów i umiejętnego korzystania z zaproponowanych aplikacji. Wszystkie zaprezentowane narzędzia są właściwe do zastosowania w działaniach projektowych i skutecznie oddziałują na partnera projektu we współpracy i w przekazie informacji.
Kurs będzie zorganizowany w bloki tematyczne, dzięki którym podczas kolejnych dni kursanci będą mieli możliwość stopniowo poznać zalety aplikacji.
- Wiedza
Znajomość i zapamiętywanie informacji w niezmienionej formie.
- Zapoznanie się z aplikacjami Symbaloo
- Rejestracja
- eTwinning Live
- Stworzenie własnych materiałów za pomocą zaprezentowanego narzędzia – zadanie 1
- Rozumienie
Rozumienie znaczenia i intencji przekazanych w informacji – transfer treści na inny układ lub ujęcie własnymi słowami.
- Rejestracja, poznanie możliwości Canva
- Stworzenie własnego przekazu informacji w formie plakatu – zadanie 2
- Zastosowanie
Wykorzystanie wiedzy w nowych sytuacjach.
- Rejestracja w programie i poznanie jego możliwości
- Stworzenie własnej przestrzeni Scribble Maps – zadanie 3
- Analiza
Dokonanie podziału całości na elementy i ustalenie hierarchii i stosunków między elementami oraz całością.
- Rejestracja w programie i poznanie jego możliwości
- Stworzenie analizy w programie Chartgo – zadanie 4
- Ocena
Osądzenie informacji i wykorzystanie ich z założonymi celami.
- Poznanie możliwości Quizlet
- Rejestracja i stworzenie swoich materiałów – zadanie 5
- Tworzenie
Oryginalne i twórcze tworzenie całości z danych elementów w celu uzyskania nowej struktury.
- Rejestracja w programie Little Bird Tales
- Stworzenie opowiadania w programie – zadanie 6
- Wygenerowanie muzyki w programie IncrediBox
- Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna
- Zaliczenie kursu
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. W module 2 i 4 otrzymują dodatkowe wsparcie w postaci czatu, na którym mogą uzyskać pomoc koleżeńską dotyczącą problemów związanych treściowo z zadaniami w modułach. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Zadania są otwierane systematycznie, każdy dzień – nowe zadanie. Wskazane jest, aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Autorem kursu jest pani Katarzyna Sopolińska.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak: agnieszka.wozniak@frse.org.pl.
30.08.2016
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3