01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z narzędziami do tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, podczas którego uczestnicy będą mieli możliwość nabycia umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych. Uczestnicy poznają zastosowanie narzędzi, z pomocą których wykonają zadania w ramach pracy w kursie, tj. programu PowerPoint, aplikacji Wordwall, Quizlet oraz krzyzowki.edu.pl/generator.php.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie tworzenia prostych prezentacji multimedialnych, tworzenia folderów, posiadanie konta pocztowego oraz umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- poznanie przykładowych narzędzi Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
- nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
W ramach kursu uczestnicy będą poznawać narzędzia do tworzenia ciekawych materiałów dydaktycznych, tj. program PowerPoint oraz aplikacje: Wordwall, Quizlet oraz krzyzowki.edu.pl/generator.php. Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać zarówno na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów.
W module 1 uczestnicy zapoznają się z instrukcją tworzenia quizu w programie PowerPoint oraz otrzymają dostęp do przykładowego quizu wykonanego w programie. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
W module 2 zaprezentowany zostanie serwis Wordwall. W ramach realizacji kursu uczestnicy poznają sposób tworzenia ćwiczeń za pośrednictwem następujących szablonów dostępnych w serwisie: połącz w pary, sortowanie grup, znajdź parę, znajdź słowo, test, krzyżówka, prawda czy fałsz oraz uzyskają dostęp do przykładowych ćwiczeń wykonanych w Wordwall. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2. W
module 3 zaprezentowany zostanie serwis https://www.krzyzowki.edu.pl/generator.php pozwalający na generowanie krzyżówek w języku polskim lub angielskim. Uczestnicy uzyskają dostęp do przykładowego ćwiczenia wykonanego z użyciem generatora oraz obowiązkowo wykonają zadanie 3.
W module 4 uczestnicy zapoznają się z instrukcją tworzenia zestawu do nauki w aplikacji Quizlet oraz otrzymają dostęp do przykładowego zestawu. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4.
Moduł 5 – uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne. Osoby, które wykonają wszystkie zadania modułowe zgodnie z wytycznymi sylabusa do kursu i uzyskają wymaganą liczbę punktów, będą mogły pobrać certyfikat ukończenia kursu.
Treści szkoleniowe
- Tworzenie quizu w programie PowerPoint
- Instrukcja tworzenia quizu w programie PowerPoint
- Przykładowy quiz w programie PowerPoint
- Zadanie 1
- Aplikacja Wordwall
- Wordwall – rejestracja
- Ćwiczenie połącz w pary – instrukcja
- Sortowanie grup – instrukcja tworzenia ćwiczenia
- Znajdź parę – instrukcja tworzenia ćwiczenia
- Tworzenie ćwiczenia typu znajdź słowo
- Tworzenie ćwiczenia typu test – instrukcja
- Tworzenie krzyżówki w Wordwall
- Ćwiczenie prawda czy fałsz – instrukcja
- Przykłady interaktywnych ćwiczeń w aplikacji Wordwall – linki
- Link do serwisu Wordwall
- Zadanie 2
- Generator www.krzyzowki.edu.pl/generator.php
- Generator www.krzyzowki.edu.pl/generator.php – instrukcja
- Przykład krzyżówki utworzonej w generatorze
- Link do serwisu
- Zadanie 3
- Aplikacja Quizlet
- Instrukcja tworzenia zestawu do nauki w aplikacji Quizlet
- Przykładowy zestaw do nauki stworzony w aplikacji Quizlet
- Link do serwisu Quizlet
- Zadanie 4
- Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna nr 1
- Ankieta ewaluacyjna nr 2
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
12.02.2019
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - związane z programowaniem
08.04.2024
Tydzień ze Scratchem - część 3