02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z projektem Erasmus+ KA2
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą rozpocząć działalność projektową w zakresie programu Erasmus Plus i odpowiednio przygotować się do złożenia wniosku i zaplanowania wykorzystania platformy eTwinning w zaplanowanych działaniach projektowych.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową i umiejętność pracy na platformie e-learningowej. Kursanci będą poznawać możliwości, jakie daje zaangażowanie się w realizację programu Erasmus Plus, sposoby wykorzystania platformy eTwinning do realizacji celów projektu, szukania potencjalnych partnerów, sposobu upowszechniania i ewaluacji. Trener zaproponuje szereg różnorodnych zadań, których wykonanie będzie poparte przykładami, które mają doprowadzić do efektywnego zaplanowania przyszłego projektu, działań i ewaluacji. Stworzy również przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na stworzenie projektu Erasmus Plus i wykorzystanie platformy eTwinning. Podczas tygodnia uczestnicy kursu będą mieli możliwość kontaktu z trenerem za pomocą platformy, a także dostępnego czatu. Materiały stworzone przez trenera na potrzeby kursu będą dostosowane do każdej grupy użytkowników Internetu (zarówno doświadczonej, jak i nie). Działania zaproponowane podczas szkolenia uwzględniają odbiorcę, który ma nowe potrzeby edukacyjne i jest gotowy do wykorzystania w swojej pracy nowych możliwości jakie daje Internet i działania projektowe.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy szkolenia zidentyfikują potrzeby szkoły i uczniów tak, aby wyraźnie określić cele przyszłego projektu Erasmus Plus KA2. Zaplanują działania projektowe, zastanowią się nad planowanymi mobilnościami i budżetem, zapoznają się z możliwościami eTwinning Live tak, aby umiejętnie poszukać przyszłych partnerów do projektu, organizować swoją pracę z wykorzystaniem dostępnych narzędzi, prezentować rezultaty i ewaluować działania. Podczas trwania kursu uczestnicy stworzą przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na stworzenie swojego autorskiego projektu Erasmus Plus KA2 z wykorzystaniem platformy eTwinning. Będą mieli możliwość podnoszenia kwalifikacji i wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy nauczyciela.
Cele kursu
- poznanie zasad aplikowania w programie Erasmus Plus;
- podniesienie poziomu kompetencji w zakresie ICT i narzędzi informatycznych wykorzystywanych w działaniach projektowych;
- wypracowanie pomysłu, działań i celów przyszłego projektu Erasmus Plus KA2;
- wykorzystanie platformy eTwinning do szukania partnerów, działań projektowych, upowszechniania rezultatów i ewaluacji projektu;
- umiejętne organizowanie samokształcenia;
- sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Treści szkoleniowe
Treści kursu są podzielone na 7 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny w postaci dokumentów tekstowych, a także 6 zadań – obowiązkowych do wykonania. W trakcie całego kursu uczestnicy będą pracowali nad przygotowaniem różnego rodzaju materiałów wspierających przyszłe aplikowanie w programie Erasmus Plus i umiejętne wykorzystanie platformy eTwinning w realizacji projektu Erasmus Plus KA2. Kurs będzie zorganizowany w bloki tematyczne, dzięki którym podczas kolejnych dni kursanci będą mieli możliwość stopniowo poznać możliwości realizacji projektów Erasmus Plus, a także wspierającej roli Programu eTwinning obecnego na każdym etapie trwania projektu Erasmus Plus KA2.
- Erasmus Plus – CEL i PRIORYTETY
- Zasady aplikowania w programie Erasmus Plus KA2
- Cele i priorytety
- Wymaganie dokumenty
- Budżet
- Wsparcie środowiska lokalnego i organu prowadzącego
- Mobility Tool
- Prześledzenie przykładowych realizowanych projektów Erasmus Plus KA2 w województwie uczestnika szkolenia (Erasmus+ Project Results Platform) - zadanie 1
- Planowanie projektu – IDENTYFIKACJA POTRZEB
- Określenie potrzeb szkoły i uczniów
- Tematyka projektu i jego cele
- Szkolny zespół projektowy
- Koordynator i jego działania
- Jakość działań i mobilności
- Stworzenie zarysu własnego projektu - zadanie 2
- Szukanie partnerów – PLATFORMA eTwinning
- Szukanie potencjalnych partnerów za pomocą forum eTwinning, tworzenie własnych ogłoszeń
- Współpraca z partnerami, planowanie mobilności
- Przygotowanie do mobilności
- Redagowanie ogłoszeń o chęci podjęcia współpracy; stworzenie regulaminu uczestnictwa w mobilnościach – zadanie 3
- Działania – WYKORZYSTANIE TWIN SPACE
- Poznanie możliwości eTwinning Live i TwinSpace w realizacji projektu Erasmus Plus
- Rejestracja projektu lub poszczególnych działań
- Włączenie i zaangażowanie uczniów
- Stworzenie analizy zastosowania narzędzi w swoim projekcie – zadanie 4
- Ewaluacja działań – METODY
- Poznanie rodzajów i metod ewaluacji
- Cele ewaluacji
- Pomysły na wykorzystanie narzędzi TwinSpace w ewaluacji poszczególnych działań i projektu – zadanie 5
- Upowszechnianie rezultatów działań – TRWAŁOŚĆ
- Narzędzia TwinSpace służące upowszechnianiu i promocji działań.
- Rezultaty twarde i miękkie
- Produkty
- Pomysły na upowszechnianie rezultatów – zadanie 6
- Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna
- Zaliczenie kursu
Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. W module 2 i 4 otrzymują dodatkowe wsparcie w postaci czatu, na którym mogą uzyskać pomoc koleżeńską dotyczącą problemów związanych treściowo z zadaniami w modułach. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Zadania są otwierane systematycznie, każdy dzień – nowe zadanie. Wskazane jest, aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Autorem kursu jest pani Katarzyna Sopolińska.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
25.01.2018
Kursy internetowe, Kursy internetowe - dotyczące synergii Erasmus+ i eTwinning
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji