Tydzień z projektem Erasmus+ KA2

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe

Adresaci szkolenia 

Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą rozpocząć działalność projektową w zakresie programu Erasmus Plus i odpowiednio przygotować się do złożenia wniosku i zaplanowania wykorzystania platformy eTwinning w zaplanowanych działaniach projektowych.

Wymagania wstępne 

Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów, posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową i umiejętność pracy na platformie e-learningowej. Kursanci będą poznawać możliwości, jakie daje zaangażowanie się w realizację programu Erasmus Plus, sposoby wykorzystania platformy eTwinning do realizacji celów projektu, szukania potencjalnych partnerów, sposobu upowszechniania i ewaluacji. Trener zaproponuje szereg różnorodnych zadań, których wykonanie będzie poparte przykładami, które mają doprowadzić do efektywnego zaplanowania przyszłego projektu, działań i ewaluacji. Stworzy również przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na stworzenie projektu Erasmus Plus i wykorzystanie platformy eTwinning.  Podczas tygodnia uczestnicy kursu będą mieli możliwość kontaktu z trenerem za pomocą platformy, a także dostępnego czatu. Materiały stworzone przez trenera na potrzeby kursu będą dostosowane do każdej grupy użytkowników Internetu (zarówno doświadczonej, jak i nie). Działania zaproponowane podczas szkolenia uwzględniają odbiorcę, który ma nowe potrzeby edukacyjne i jest gotowy do wykorzystania w swojej pracy nowych możliwości jakie daje Internet i działania projektowe.

Opis kursu 

Podczas kursu uczestnicy szkolenia zidentyfikują potrzeby szkoły i uczniów tak, aby wyraźnie określić cele przyszłego projektu Erasmus Plus KA2. Zaplanują działania projektowe, zastanowią się nad planowanymi mobilnościami i budżetem, zapoznają się z możliwościami eTwinning Live tak, aby umiejętnie poszukać przyszłych partnerów do projektu, organizować swoją pracę z wykorzystaniem dostępnych narzędzi, prezentować rezultaty i ewaluować działania. Podczas trwania kursu uczestnicy stworzą przestrzeń do wymiany doświadczeń i pomysłów na stworzenie swojego autorskiego projektu Erasmus Plus KA2 z wykorzystaniem platformy eTwinning. Będą mieli możliwość podnoszenia kwalifikacji i wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy nauczyciela.

Cele kursu

  • poznanie zasad aplikowania w programie Erasmus Plus;
  • podniesienie poziomu kompetencji w zakresie ICT i narzędzi informatycznych wykorzystywanych w działaniach projektowych;
  • wypracowanie pomysłu, działań i celów przyszłego projektu Erasmus Plus KA2;
  • wykorzystanie platformy eTwinning do szukania partnerów, działań projektowych, upowszechniania rezultatów i ewaluacji projektu;
  • umiejętne organizowanie samokształcenia;
  • sprawne korzystanie z platformy Moodle.

Treści szkoleniowe 

Treści kursu są podzielone na 7 modułów, w których znajduje się materiał teoretyczny w postaci dokumentów tekstowych, a także 6 zadań obowiązkowych do wykonania. W trakcie całego kursu uczestnicy będą pracowali nad przygotowaniem różnego rodzaju materiałów wspierających przyszłe aplikowanie w programie Erasmus Plus i umiejętne wykorzystanie platformy eTwinning w realizacji projektu Erasmus Plus KA2. Kurs będzie zorganizowany w bloki tematyczne, dzięki którym podczas kolejnych dni kursanci będą mieli możliwość stopniowo poznać możliwości realizacji projektów Erasmus Plus, a także wspierającej roli Programu eTwinning obecnego na każdym etapie trwania projektu Erasmus Plus KA2.  

  1. Erasmus Plus – CEL i PRIORYTETY
  • Zasady aplikowania w programie Erasmus Plus KA2
  • Cele i priorytety
  • Wymaganie dokumenty
  • Budżet
  • Wsparcie środowiska lokalnego i organu prowadzącego
  • Mobility Tool
  • Prześledzenie przykładowych realizowanych projektów Erasmus Plus KA2 w województwie uczestnika szkolenia (Erasmus+ Project Results Platform) - zadanie 1
  1. Planowanie projektu – IDENTYFIKACJA POTRZEB
  • Określenie potrzeb szkoły i uczniów
  • Tematyka projektu i jego cele
  • Szkolny zespół projektowy
  • Koordynator i jego działania
  • Jakość działań i mobilności
  • Stworzenie zarysu własnego projektu - zadanie 2
  1. Szukanie partnerów – PLATFORMA eTwinning
  • Szukanie potencjalnych partnerów za pomocą forum eTwinning, tworzenie własnych ogłoszeń
  • Współpraca z partnerami, planowanie mobilności
  • Przygotowanie do mobilności
  • Redagowanie ogłoszeń o chęci podjęcia współpracy; stworzenie regulaminu uczestnictwa w mobilnościach – zadanie 3
  1. Działania – WYKORZYSTANIE TWIN SPACE
  • Poznanie możliwości eTwinning Live i TwinSpace w realizacji projektu Erasmus Plus
  • Rejestracja projektu lub poszczególnych działań
  • Włączenie i zaangażowanie uczniów
  • Stworzenie analizy zastosowania narzędzi w swoim projekcie – zadanie 4
  1. Ewaluacja działań – METODY
  • Poznanie rodzajów i metod ewaluacji
  • Cele ewaluacji
  • Pomysły na wykorzystanie narzędzi TwinSpace w ewaluacji poszczególnych działań i projektu – zadanie 5
  1. Upowszechnianie rezultatów działań – TRWAŁOŚĆ
  • Narzędzia TwinSpace służące upowszechnianiu i promocji działań.
  • Rezultaty twarde i miękkie
  • Produkty
  • Pomysły na upowszechnianie rezultatów – zadanie 6
  1. Podsumowanie
  • Ankieta ewaluacyjna
  • Zaliczenie kursu

Kurs obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”.  W module 2 i 4 otrzymują dodatkowe wsparcie w postaci czatu, na którym mogą uzyskać pomoc koleżeńską dotyczącą problemów związanych treściowo z zadaniami w modułach. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać.

Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Zadania są otwierane systematycznie, każdy dzień – nowe zadanie. Wskazane jest, aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.

Autorem kursu jest pani Katarzyna Sopolińska.

Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.

Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.

Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl