02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z oceną i informacją zwrotną w nauczaniu zdalnym
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli chcących poszerzyć swoje umiejętności w zakresie udzielania uczniowi informacji zwrotnej i precyzyjnego oceniania jego postępów edukacyjnych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania plikami i folderami;
- umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową;
- posiadanie konta pocztowego e-mail;
- wskazane jest, aby każdy użytkownik zarejestrował się na platformie eTwinning.
Cele kursu
- poznanie zasad udzielania skutecznej informacji zwrotnej;
- poznanie zasad precyzyjnego, sprawiedliwego oceniania za pomocą dostępnych narzędzi TIK;
- umiejętność zastosowania powyższych zasad w praktyce, z wykorzystaniem omówionych narzędzi TIK: Formularzy Google, platformy TestPortal, LiveWorksheets, PDFescape, Vocaroo, Wordwall oraz AnswerGarden;
- kształcenie umiejętności organizowania pracy zdalnej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- budowanie umiejętności samokształcenia w oparciu o zasoby dostępne na platformie Moodle.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy poznają zasady udzielania skutecznej informacji zwrotnej oraz narzędzia TIK, które to umożliwią. Ponadto nauczą się tworzyć samosprawdzające się karty pracy i arkusze testowe, które automatycznie zbierają dane na temat uzyskanych przez uczniów wyników.
Treści merytoryczne kursu zostały podzielone na 5 modułów.
- Moduł 1 – poświęcony jest roli oceny oraz informacji zwrotnej w pracy nauczyciela i w procesie uczenia się ucznia. Uczestnicy poznają elementy składowe nowoczesnego oceniania w szkołach XXI wieku oraz dowiedzą się, jak udzielać wartościowej informacji zwrotnej. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
- Moduł 2 – dotyczy Formularzy Google i oferowanej w nich opcji Test, służącej do monitorowania faktycznych postępów uczniów. W tym module uczestnicy nauczą się również tworzyć ankiety ewaluacyjne, które umożliwiają sprawne zebranie informacji zwrotnych od uczniów. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
- Moduł 3 – uczestnicy poznają platformę TestPortal i jej wyjątkowe możliwości w zakresie szybkiego i skutecznego monitorowania postępów ucznia z wykorzystaniem technologii „Uczciwy rozwiązujący” oraz planowania z wyprzedzeniem czasu rozpoczęcia przygotowanego zadania. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
- Moduł 4 – uczestnicy zajmą się opracowaniem „samosprawdzających się” kart pracy z wykorzystaniem LiveWorksheets. Dowiedzą się również, w jaki sposób przygotować za pomocą narzędzia PDFescape karty pracy w formacie PDF, które będą w pełni edytowalne. Wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
- Moduł 5 – poświęcony jest innym przydatnym narzędziom TIK, ułatwiającym bieżące monitorowanie postępów ucznia w nauce i pozyskiwanie informacji zwrotnej: Vocaroo, Wordwall, AnswerGarden. Uczestnicy wykonają jedno obowiązkowe zadanie.
Treści szkoleniowe
W każdym z 5 modułów kursu znajduje się materiał teoretyczny, niezbędne instrukcje oraz obowiązkowe zadania do wykonania.
- Wstęp
- Moduł 1 – Rola oceny i informacji zwrotnej w szkole XXI wieku
- Elementy składowe nowoczesnego oceniania
- Wyzwania w ocenianiu na odległość
- Informacja zwrotna a odpowiedzialność za osiągane wyniki
- Zadanie 1
- Moduł 2 – Opcja Test i ankiety ewaluacyjne w Formularzach Google
- Tworzenie arkuszy testowych w opcji Test w Formularzach Google
- Dzielenie arkuszy testowych na sekcje
- Tworzenie ankiet ewaluacyjnych w Formularzach Google
- Zbieranie wyników testów i ankiet
- Zadanie 2
- Moduł 3 – Możliwości platformy TestPortal
- Porównanie możliwości platformy TestPortal i Formularzy Google
- Przedstawienie możliwości platformy TestPortal
- Budowanie własnego testu – wprowadzanie zadań
- Budowanie własnego testu – wprowadzanie zasad oceniania i technologia „Uczciwy rozwiązujący”
- Budowanie własnego testu – ustawianie parametrów czasowych
- Zbieranie wyników testów
- Zadanie 3
- Moduł 4 – Interaktywne karty pracy
- Wprowadzenie do LiveWorksheets
- Tworzenie własnych zasobów edukacyjnych w LiveWorksheets – „samosprawdzające się” karty pracy
- Monitorowanie pracy uczniów w LiveWorksheets
- Tworzenie edytowalnych kart pracy w PDFescape
- Zadanie 4
- Moduł 5 – Inne narzędzia TIK przydatne w ocenianiu i udzielaniu informacji zwrotnej
- Tworzenie plików dźwiękowych za pomocą Vocaroo
- Nauka poprzez gamifikację – Wordwall
- Szybkie zbieranie informacji zwrotnej poprzez AnswerGarden
- Zadanie 5
- Podsumowanie
Harmonogram kursu
- Kurs „Tydzień z oceną i informacją zwrotną w nauczaniu zdalnym” trwa od poniedziałku od godz. 9:00 do następnego poniedziałku do godz. 23.55, obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i składa się z 5 modułów.
- Wszystkie treści kursu zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9:00; na zapoznanie się z materiałami oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do dnia zakończenia kursu (następny poniedziałek), do godziny 23:55.
- Moduły składają się z części instruktażowej i zadaniowej.
- Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych i treści zadań; uczestnik powinien zarezerwować codziennie co najmniej 1-2 godziny prywatnego czasu i pracować systematycznie.
- Uczestnik jest zobowiązany do wykonania zadań w każdym z 5 modułów kursu.
- W przypadku napotkania trudności, uczestnik jest zobowiązany do zwrócenia się o pomoc do prowadzącego kurs lub innych uczestników kursu.
- W przedostatnim dniu kursu (niedziela) zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym znajdują się ankiety ewaluacyjne.
Zasady oceniania i zaliczenia kursu
- Zadania wykonane przez uczestników są oceniane przez trenera kursu w sposób punktowy.
- Do ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia niezbędne jest uzyskanie 75% maksymalnej liczby punktów. Maksymalna liczba punktów w tym kursie to 16, co oznacza, że uczestnik, który otrzyma 12 punktów, ukończy kurs.
- Każdy uczestnik jest zobowiązany do wypełnienia ankiet ewaluacyjnych.
- Po zaliczeniu kursu, uczestnik pobiera i drukuje sobie certyfikat z ostatniego modułu kursu (Podsumowanie).
Pozostałe zasady
- Jeśli uczestnik przerwie kurs lub nie wywiąże się z wymaganych zadań i zdecyduje się na powtarzanie kursu w kolejnej edycji, kurs musi zostać powtórzony od początku w całości.
- Rolą prowadzącego nie jest pokazywanie uczestnikom zadań do późniejszego odtworzenia, lecz wspieranie ich podczas realizowania owych zadań, natomiast pomocy uczestnicy powinni poszukiwać przede wszystkim w grupie.
- Każdy uczestnik kursu ma prawo dzielić się swoją wiedzą z innymi.
- Prowadzący kurs może w trakcie kursu utworzyć wydarzenie na żywo na portalu eTwinning Live. Informacja o takim wydarzeniu pojawi się wówczas na forum, a uczestnicy będą mogli wziąć udział w wydarzeniu. Zadanie to nie będzie punktowane.
- Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r. (tekst ujednolicony Dz. U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
- Na kursie obowiązują zasady ogólnie przyjętej netykiety.
- Kurs jest bezpłatny.
Autorką kursu jest Monika Mojsiejonek.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
06.08.2020
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji