01.10.2024
Lista szkoleń
Tydzień z narzędziami TIK dla matematyka kl. IV – VIII
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli matematyki chcących poszerzyć swoje umiejętności związane z organizowaniem pracy za pomocą angażujących, przyjaznych wszystkim członkom szkolnej społeczności narzędzi TIK. Narzędzia TIK przedstawione w kursie mogą służyć nauczycielowi podczas tradycyjnej pracy z uczniami w szkole, jak i pracy zdalnej.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania plikami i folderami;
- umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową;
- posiadanie konta pocztowego e-mail;
- wskazane jest, aby każdy użytkownik zarejestrował się na platformie eTwinning.
Cele kursu
- opanowanie umiejętności efektywnego planowania pracy poprzez narzędzia, które będą w tej pracy wykorzystywane;
- nabycie umiejętności prezentowania materiału lekcyjnego w atrakcyjny i angażujący odbiorcę sposób;
- budowanie umiejętności samokształcenia w oparciu o zasoby dostępne na platformie Moodle.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy poznają narzędzia, aplikacje i platformy wspierające pracę nauczyciela w obszarach dotyczących zagadnień matematycznych. Treści merytoryczne kursu zostały podzielone na 5 modułów.
- Moduł 1 poświęcony działaniu tablic interaktywnych, które można wykorzystać w pracy stacjonarnej i zdalnej.
- Moduł 2 dotyczy dwóch generatorów trimino i tarsia. Z wykorzystaniem tych narzędzi uczestnik przygotuje gry angażujące wszystkich uczniów.
- W Module 3 uczestnicy poznają kolejne narzędzie służące prezentowaniu bytów matematycznych. Tym razem z możliwością bezpośredniego udostępniania materiałów uczniom.
- W Module 4 uczestnicy zajmą się narzędziami, które wykorzystają do prezentacji bytów matematycznych – matematyka wizualnie.
- Moduł 5 poświęcony jest metodom aktywizującym: escape room oraz stacje zadaniowe. Uczestnik pozna narzędzia TIK i generatory, który wykorzysta do przygotowania własnych pokoi zagadek i stacji zadaniowych.
Treści szkoleniowe
W każdym z 5 modułów kursu znajduje się materiał teoretyczny, niezbędne instrukcje oraz w 4 obowiązkowe zadania do wykonania.
- Moduł 1
- Przewodnik – tablice online.
- Zadanie 1
- Moduł 2
- Przewodnik – opis narzędzi.
- Przykładowe gry.
- Zadanie 2
- Moduł 3
- Przewodnik – opis math.apps.
- Zadanie 3
- Moduł 4
- Przewodnik – opis narzędzi.
- Moduł 5
- Przewodnik – escape room.
- Przewodnik – stacje zadaniowe.
- Stacje zadaniowe – przykład.
- Zadanie 5
- Podsumowanie
Harmonogram kursu
- Kurs „Tydzień z narzędziami TIK dla matematyka kl. IV – VIII” trwa od poniedziałku od godz. 9:00 do następnego poniedziałku do godz. 23.55, obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i składa się z 5 modułów.
- Wszystkie treści kursu zostaną udostępnione w poniedziałek do godziny 9:00; na zapoznanie się z materiałami oraz wykonanie obowiązkowych zadań uczestnicy mają czas do dnia zakończenia kursu (następny poniedziałek), do godziny 23:55.
- Moduły składają się z części instruktażowej i zadaniowej.
- Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych i treści zadań; uczestnik powinien zarezerwować codziennie co najmniej 1-2 godziny prywatnego czasu i pracować systematycznie.
- W przedostatnim dniu kursu (niedziela) zostanie odsłonięty moduł „Podsumowanie”, w którym znajdują się ankiety ewaluacyjne.
Zasady
- Jeśli uczestnik przerwie kurs lub nie wywiąże się z wymaganych zadań i zdecyduje się na powtarzanie kursu w kolejnej edycji, kurs musi zostać powtórzony od początku w całości.
- Rolą prowadzącego nie jest pokazywanie uczestnikom zadań do późniejszego odtworzenia, lecz wspieranie ich podczas realizowania owych zadań, natomiast pomocy uczestnicy powinni poszukiwać przede wszystkim w grupie.
- Każdy uczestnik kursu ma prawo dzielić się swoją wiedzą z innymi.
- Uczestnik jest zobowiązany do wykonania zadań w każdym z 4 modułów kursu.
- W przypadku napotkania trudności, uczestnik jest zobowiązany do zwrócenia się o pomoc do prowadzącego kurs lub innych uczestników kursu.
- Prowadzący kurs może w trakcie kursu utworzyć wydarzenie na żywo na portalu eTwinning Live. Informacja o takim wydarzeniu pojawi się wówczas na forum, a uczestnicy będą mogli wziąć udział w wydarzeniu. Zadanie to nie będzie punktowane.
- Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r. (tekst ujednolicony Dz. U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
- Na kursie obowiązują zasady ogólnie przyjętej netykiety.
- Kurs jest bezpłatny
Autorka kursu: Agnieszka Ogiegło
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
-
Kursy internetowe - pozostałe
-
Kursy internetowe - pozostałe
15.07.2024
Tydzień z Planem Daltońskim
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z awansem zawodowym nauczyciela - część 2
-
Kursy internetowe - pozostałe
21.05.2024
Tydzień z Curipod – Interaktywne lekcje
-
Kursy internetowe - pozostałe
22.04.2024
Tydzień z generowaniem grafiki z AI
-
Kursy internetowe - pozostałe
08.04.2024
Tydzień z krytycznym myśleniem i AI