02.04.2024
Lista szkoleń
Tydzień z Genial.ly
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać bezpłatne narzędzia aplikacji Genial.ly do tworzenia interaktywnych prezentacji, obrazów, infografik i quizów.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie tworzenia prostych prezentacji multimedialnych, tworzenia folderów, posiadanie konta e-mail oraz umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Mimo iż prezentowana podczas kursu aplikacja jest dostępna wyłącznie w wersji anglojęzycznej, do jego realizacji nie jest wymagana znajomość języka obcego, ponieważ materiały dydaktyczne do kursu zostały opracowane w języku polskim.
Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej
- poznanie przykładowego narzędzia Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
- nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy będą poznawać narzędzia do tworzenia interaktywnych prezentacji i obrazów, infografik i quizów online dostępnych w ramach wykorzystania bezpłatnych narzędzi aplikacji Genial.ly. Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści szkoleniowe
- Interaktywne prezentacje
- Zakładanie konta w aplikacji Genial.ly
- Tworzenie interaktywnej prezentacji w aplikacji Genial.ly
- Dodawanie animacji i interaktywnych elementów do prezentacji
- Zapisywanie, publikowanie i udostępnianie prezentacji
- Linki do przykładowych prezentacji
- Zadanie 1
- Interaktywne quizy
- Tworzenie quizu typu prawda/fałsz
- Wstawianie slajdów i przejść w quizie typu prawda/fałsz – film
- Przykład quizu typu prawda/fałsz
- Tworzenie quizu typu Where is ....? Gdzie jest ....?
- Wstawianie slajdów i przejść w quizie typu Gdzie jest...? – film
- Przykład quizu typu Gdzie jest...?
- Tworzenie quizu w szablonie podstawowym
- Wstawianie slajdów i przejść w quizie – szablon podstawowy – film
- Przykład quizu – szablon podstawowy
- Zadanie 2
- Infografiki w układzie pionowym i poziomym
- Tworzenie infografiki w układzie pionowym
- Przykład infografiki w układzie pionowym
- Tworzenie infografiki w układzie poziomym
- Przykład infografiki w układzie poziomym
- Zadanie 3
- Interaktywny obraz
- Tworzenie interaktywnego obrazu
- Przykład interaktywnego obrazu
- Jak przygotować interaktywny obraz – film
- Zadanie 4
- Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna nr 1
- Ankieta ewaluacyjna nr 2
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach:
Moduły 1 i 2 zostaną odsłonięte w poniedziałek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do środy, do godz. 23.55.
Moduły 3 i 4 zostaną odsłonięte w czwartek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do poniedziałku, do godz. 23.55.
Moduł 5 zostanie odsłonięty najpóźniej w ostatnim dniu kursu, w którym udostępniona zostanie ankieta ewaluacyjna oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorką kursu jest Aneta Wilk.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
20.11.2019
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z AI dla anglistów
-
Kursy internetowe
19.03.2024
Tydzień z lekcją AI w kwadrans
-
Kursy internetowe
14.03.2024
Tydzień z Canvą i sztuczną inteligencją
-
Kursy internetowe - pozostałe
26.09.2023
Tydzień z Chatem GPT w edukacji
-
Kursy internetowe
23.03.2023
Tydzień z aplikacjami VR w edukacji