02.03.2022
Aktualności
Scenariusz projektu: Na tropach zimy
Kolejny kompletny scenariusz projektu, zrealizowany i przetestowany w ramach seminarium z cyklu Mój pierwszy projekt eTwinning z Ambasadorem.
Wszystkie znajdziecie TUTAJ.
Autorka: Anna Krzyżanowska – Ambasadorka i trenerka programu eTwinning w województwie śląskim
Nauczycielka wychowania przedszkolnego i surdopedagog pracująca w Przedszkolu z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 48 w Zabrzu. W swojej pracy z dziećmi wykorzystuje koncepcję uczenia się poprzez działanie, w bliskim kontakcie z naturą, kulturą i zbalansowanym (a zarazem twórczym) podejściem do możliwości świata cyfrowego.
Związana z Programem eTwinning od 2006 roku. Wraz ze swoimi podopiecznymi realizowała liczne projekty o tematyce międzykulturowej, przyrodniczej i językowej, uznane za przykład dobrej praktyki i nagrodzone w ogólnopolskich i europejskich konkursach eTwinning. Konsultantka Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku, specjalizująca się w obszarze edukacji przedszkolnej oraz wykorzystywaniu technologii w edukacji, w ramach działalności Pracowni Doskonalenia i Dydaktyki. Zaprasza do kontaktu, niezależnie od stopnia zaangażowania nauczycieli w Programie eTwinning.
Scenariusz projektu „Na tropach zimy”
Opis projektu:
Uczniowie eksplorują zagadnienia związane z obserwacją zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie w okresie zimy. Wykorzystują wyobraźnię i ekspresję twórczą do wypracowywania wspólnych rezultatów ich badań.
Grupa docelowa: dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniowie edukacji wczesnoszkolnej
Obszary tematyczne: przedmioty przedszkolne, przedmioty w szkole podstawowej, przedmiot interdyscyplinarny, nauki przyrodnicze
Narzędzia TIK:
Canva, Dokumenty Google, AnswerGarden, Mentimeter, Padlet, You Tube, Jamboard, VoiceThread
Czas trwania: około 3 miesięcy
Aktywności w projekcie:
Aktywności realizowane w projekcie w większości opierają się na koncepcji współtworzenia rezultatów. Niektóre z nich wymagają zaangażowania jednego z nauczycieli koordynatorów, który podejmuje się złożenia elementów cząstkowych zrealizowanych przez grupy partnerskie w jedną całość.
Scenariusz opisuje przykładowe aktywności na każdy z etapów projektów, od planowania, przez realizację zadań do ewaluacji i rozpowszechniania rezultatów. Są to między innymi: awatarowe zdjęcia grupowe, zagadki wzrokowe, wirtualna mapa bałwanków, animacje głosowe, wspólny rysunek online, piosenka, wideo relacja z obrzucania śnieżkami.
Propozycje na aktywności powinny wynikać także z pomysłów dzieci uczestniczących w projekcie oraz priorytetów edukacyjnych określonych przez koordynujących go nauczycieli.
23.02.2022
Scenariusz projektu
-
Scenariusz projektu
-
Scenariusz projektu
28.02.2022
Scenariusz projektu: Postaw na Ziemię
-
Scenariusz projektu
25.02.2022
Scenariusz projektu: Owady i inni znajomi z majowej łąki. Odkrywamy świat przyrody
-
Scenariusz projektu
18.02.2022
Scenariusz projektu: Czy wiesz, że... wynalazł to Polak?
-
Scenariusz projektu
16.02.2022
Scenariusz projektu: Piękna matematyka - geometria w sztuce
-
Scenariusz projektu
14.02.2022
Scenariusz projektu: Jem zdrowo i kolorowo