Odznaka jakości
Lista Odznak i statystyki z wybranego województwa znajdują się na dole strony.
Odznaka Jakości jest przyznawana wybitnym międzynarodowym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie określonego krajowego i europejskiego standardu. Odznaka Jakości jest przyznawana jako: Krajowa Odznaka eTwinning oraz Europejska Odznaka eTwinning.
Krajowa Odznaka Jakości
Krajowa Odznaka Jakości przyznawana jest przez Krajowe Biuro eTwinning tym nauczycielom, których praca w ramach międzynarodowego projektu osiągnęła określony poziom.
Każdy nauczyciel zarejestrowany w Programie może ubiegać się o Odznakę Jakości za projekt, który realizuje.
Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest wyróżnienie nauczycieli i szkół, których działania w ramach eTwinningu reprezentują wysoki poziom. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.
Krajowa Odznaka Jakości (KOJ) jest warunkiem przystąpienia do krajowego konkursu Nasz projekt eTwinning. Partnerzy, którzy NIE otrzymali KOJ nie będą mogli brać udziału w konkursie.
Zgłaszanie projektu do Krajowej Odznaki Jakości
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na profilu projektu na platformie ESEP. Przy każdym międzynarodowym projekcie (rejestrowanym pomiędzy placówkami z dwóch różnych krajów) znajduje się opcja „Ubiegaj się o odznakę jakości”, która otwiera formularz aplikacyjny dla danego projektu.
Zgłoszone projekty oceniane są w terminie maksymalnie 30 dni roboczych.
Wyjątek stanowi okres maj-sierpień. Z uwagi na bardzo dużą ilość zgłoszeń, typową dla tego okresu, czas oczekiwania na ewaluację może się wydłużyć do 60 dni roboczych.
Każdy nauczyciel, w ciągu roku szkolnego (okres: 1 sierpnia – 31 lipca), będzie mógł wysłać formularz aplikacyjny tylko dla 4 projektów. Na tę liczbę nie wypłynie wynik ewaluacji – odrzucenie któregokolwiek z 4 wniosków nie umożliwi wysłania kolejnego.
Przygotowując się do wnioskowania o KOJ warto więc wybrać projekty spełniające opisane poniżej kryteria w najwyższym stopniu – dotyczy to zwłaszcza kwestii współpracy i tworzenia wspólnych produktów.
Limit liczby wniosków nie ogranicza w żaden sposób realizacji projektów – eTwinnerzy w dalszym ciągu mogą prowadzić dowolną liczbę projektów.
Wymagania i kryteria przyznawania Krajowej Odznaki Jakości
Aby móc aplikować o Krajową Odznakę Jakości projekt musi spełniać podstawowe wymagania:
- Projekt musi być międzynarodowy - zarejestrowany pomiędzy szkołami z dwóch różnych krajów.
- Projekt powinien być zakończony lub być w ostatniej fazie jego realizacji.
- Aplikujący nauczyciel w znacznym stopniu przyczynił się do realizacji projektu i jest to widoczne w wypracowanych materiałach.
- Projekt powinien mieć plan i sprecyzowane cele.
- Działania powinny opierać się na współpracy partnerów, wspólnym działaniu i tworzeniu, w wyniku którego powstają wspólne materiały (np. wspólne publikacje, wideo, gry).
- Aktywności projektowe muszą angażować uczniów.
- Rezultaty projektu muszą być widoczne. Aby ocena projektu była możliwa, rezultaty powinny być widoczne i czytelna dla ewaluatorów. Efekty działań powinny być odpowiednio opisane na TwinSpace (zakładka STRONY), a do opisów powinny być dołączone zdjęcia, pliki obrazujące efekty tych działań. Samo dodanie zdjęć czy plików do sekcji Materiały bez odpowiedniej oprawy jest mało czytelne, nie ukazuje pełni celów, przebiegu czy rezultatów poszczególnych aktywności. Opisy działań powinny zawierać cel, schemat działania oraz informacje o efektach, wpływie na uczestników. Jeśli materiały znajdują się poza platformą TwinSpace aplikujący nauczyciel powinien zapewnić do nich dostęp w postaci adresu strony oraz ewentualnych danych do logowania jeśli jest to niezbędne do zapoznania się z nimi. Należy zadbać przede wszystkim o widoczność wspólnych produktów – utworzenie dodatkowej strony (np. Wspólne produkty/rezultaty – w języku projektu) ułatwi odnalezienie i zapoznanie się z kluczowymi elementami współpracy.
- Partnerzy powinni przeprowadzić ewaluację i opublikować jej wyniki oraz ich analizę na stronach TwinSpace..
Projekt, który spełni wszystkie powyższe wymagania zostaje poddany ocenie pod kątem następujących pięciu kryteriów merytorycznych:
- Innowacje pedagogiczne i kreatywność – w jaki sposób przebiegała praca z uczniami, jakich innowacyjnych i kreatywnych metod użyto do zaangażowania ich w działania i do realizacji planu.
- Integracja z programem nauczania – w jakiś sposób wkomponowano projekt w program nauczania konkretnego przedmiotu, czy były to działania interdyscyplinarne, jakie umiejętności i kompetencje rozwijały podejmowane aktywności.
- Współpraca szkół partnerskich – opis działań wyraźnie wskazujący podział zadań pomiędzy partnerami ze szczególnym uwzględnieniem elementów, nad którymi pracowali wspólnie, aktywności gdzie współpracowali uczniowie z partnerskich szkół oraz ich wkład w przygotowanie finałowego produktu. Tu należy dodać linki do obrazujących to stron na TwinSpace.
- Wykorzystanie technologii – jak wykorzystano technologię, aby wzbogacić działania projektowe, w jaki sposób zadbano o e-bezpieczeństwo i ochronę praw autorskich. Tu należy dodać linki do obrazujących to stron na TwinSpace.
- Rezultaty, wpływ, dokumentacja – wpływ podjętych działań na rozwój uczniów i warsztat pracy nauczyciela, korzyści które odnieśli członkowie projektu i szkoła, najważniejsze rezultaty współpracy oraz dokumentacja odnosząca się do etapu planowania i rezultatów projektu, w tym najistotniejsza ewaluacja. Tu należy dodać linki do obrazujących to stron na TwinSpace.
Dodatkowo w pytaniu Jaki był twój wkład w działania projektów aplikujący nauczyciel wskazuje swoją rolę w danej współpracy.
Zgłoszenie do Krajowej Odznaki Jakości można wypełnić w języku polskim lub angielskim.
Praktyczne wskazówki dotyczące najważniejszych aspektów projektu:
Dokumentacja i organizacja TwinSpace
Zgłoszenie do Krajowej Odznaki Jakości można wypełnić w języku polskim.
Zapoznaj się z materiałami z warsztatów poświęconych jakości projektów
Europejska Odznaka Jakości
Europejska Odznaka Jakości (EOJ) przyznawana jest przez Centralne Biuro Programu eTwinning tym projektom, gdzie co najmniej dwóch partnerów z dwóch różnych krajów, otrzymało już Krajową Odznakę Jakości. Jeśli w wyniku procesu automatycznej selekcji projekty zostały zaproponowane do Europejskiej Odznaki Jakości przez co najmniej jedno Krajowe Biuro eTwinning wszyscy partnerzy posiadający KOJ za tę współpracę otrzymują także EOJ.
O Europejską Odznakę nie trzeba wnioskować. Jeśli partnerzy spełniają warunki (wspomniane wyżej) projekt automatycznie zostaje poddawany ewaluacji pod kątem EOJ.
Europejskie Odznaki Jakości przyznawane są tylko raz w roku i ogłaszane są na portalu eTwinning.
Nauczyciele, którzy chcą otrzymać Europejską Odznakę Jakości w tym roku powinni zgłosić projekt do Krajowej Odznaki Jakości do 31 sierpnia 2024.
Europejska Odznaka Jakości jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o Europejską Nagrodę eTwinning. Partnerzy, którzy NIE otrzymali Europejskiej Odznaki Jakości nie będą mogli uczestniczyć w konkursie europejskim.
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości mają postać elektronicznego certyfikatu, widocznego na Pulpicie nauczyciela (Desktopie). Lista laureatów Europejskiej Odznaki Jakości zamieszczona jest na platformie ESEP, a także na polskim portalu poniżej.
Zobacz krajowe i europejskie odznaki z wybranego województwa
Kliknij w wybrane województwo, aby wyświetlić statystyki
Odznaczone projekty
Rodzaj odznaki |
Rok |
Nazwa projektu |
Nauczyciel |
Szkoła |
---|---|---|---|---|
2022 |
Little Red Riding Hood |
Zuzanna Jedynak |
Szkoła Podstawowa w Waksmundzie |
|
2022 |
Volles Haus |
Monika Rapacz |
Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Mszanie Dolnej |
|
2022 |
DaF in Medien |
Anna Chabińska-Węgrecka |
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie |
|
2022 |
Tajemnice zamku Królowej Matematyki |
KatarzynaRatkowska |
Szkoła Podstawowa nr 34 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Tropiciele i Sztuczna Inteligencja – escape room |
Edyta Woźniak |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Let's work together |
Renata Frosztęga-Ryszawy |
Szkoła Podstawowa w Lanckoronie |
|
2022 |
Językiem po planszy – gry planszowe w terapii logopedycznej. All tongues on board! Board games for speech therapy. |
Justyna Todor-Pałka |
Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Bolesławiu |
|
2022 |
Kuferek z pamiątkami |
Agata Reichert-Zaczek |
II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie |
|
2022 |
Shaping Young Europeans' Future through Drama |
Agata Reichert-Zaczek |
II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie |
|
2022 |
Rymowanka – dobieranka |
Justyna Todor-Pałka |
Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Bolesławiu |
|
2022 |
IN THE COUNTRY OF NUMBERS |
Joanna Dziamarska |
Szkoła Podstawowa nr 16 im. Jana Śniadeckiego w Krakowie |
|
2022 |
Quantum of Happiness |
Deotyma Talaga |
31 Liceum Ogólnokształcące w Krakowie |
|
2022 |
Castles; to the future from the past |
Joanna Mach |
Szkoła Podstawowa im. ks. Stanisława Słotwińskiego w Kamieniu |
|
2022 |
Virtuelle Klassenfahrten |
Celina Świebocka |
Szkoła Podstawowa w Jazowsku |
|
2022 |
eTwinning macht Schule |
Celina Świebocka |
Szkoła Podstawowa w Jazowsku |
|
2022 |
Be ACTIVE during a PANDEMIC! |
Piotr Balonek |
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Kopernika w Zatorze |
|
2022 |
Chemia w domu |
Maria Wiśniewska - Płachta |
Publiczna Szkoła Podstawowa w Czchowie |
|
2022 |
24 Zadania na czas oczekiwania 2021 |
Ewa Kempska |
Szkoła Podstawowa im. A. Skupnia–Florka w Gliczarowie Górnym |
|
2022 |
BEE ECO ENTHUSIAST |
Anna Wojdacka |
Szkoła Podstawowa nr 21 im. Władysława Jagiełły w Krakowie |
|
2022 |
BEE ECO ENTHUSIAST |
Paweł Krawczykowski |
Szkoła Podstawowa nr 21 im. Władysława Jagiełły w Krakowie |
|
2022 |
THINK GLOBALLY, REDUCE CARBON |
Beata Borowska |
Szkoła Podstawowa nr 91 im. Janusza Kusocińskiego w Krakowie |
|
2022 |
Deutsch kreativ |
Alina Czech |
Zespół Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Bochni |
|
2022 |
A.B.I.S. 2-Keep Going |
Agnieszka Obrzud |
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego w Starym Sączu |
|
2022 |
Team with your twin! |
Katarzyna Gałek-Żmudzka |
Szkoła Podstawowa nr 82 im. Świętej Jadwigi Królowej Polski |
|
2022 |
To bee or not to bee...it depends on us! |
Joanna Mach |
Szkoła Podstawowa im. ks. Stanisława Słotwińskiego w Kamieniu |
|
2022 |
To bee or not to bee...it depends on us! |
Ewa Rosek |
Szkoła Podstawowa im. ks. Stanisława Słotwińskiego w Kamieniu |
|
2022 |
Teens and Reading |
Mirosława Bogacz |
XI Liceum Ogólnokształcące w Krakowie |
|
2022 |
You & EU Time Capsule |
Izabela Jastrzębska-Dorocka |
Szkoła Podstawowa im. Świętego Jana Pawła II w Lubniu |
|
2022 |
Das Regenboden-Dorf - für ein ӧkologisches Leben |
Celina Świebocka |
Szkoła Podstawowa Nr 1 im. prof. Kazimierza Sosnowskiego w Obidzy |
|
2022 |
CRAZY BEES |
Beata Machowska-Wróbel |
Samorządowe Przedszkole nr 20 w Krakowie |
|
2022 |
Europa in unserer Umgebung |
Celina Świebocka |
Szkoła Podstawowa w Jazowsku |
|
2022 |
Technology and Digital Art together figthing for the Environment |
Beata Chla |
Powiatowe Centrum Ksztalcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wieliczce |
|
2022 |
SANATA ÖZEL DOKUNUŞLAR |
Anna Tarnopolska |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
What's your favorite day of the year? |
Magdalena Szarek-Witek |
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Kopernika w Zatorze |
|
2022 |
Be healthy in a safe world |
Celina Bigos |
Zespół Szkół Katolickich im. bł. P. J. Frassati w Nowym Sączu |
|
2022 |
LEGENDS |
Magdalena Wicher |
Samorządowe Przedszkole nr 35 z Oddziałami Integracyjnymi im.A.Dymnej w Krakowie |
|
2022 |
LEGENDS |
Mariola Markowska |
Samorządowe Przedszkole nr 179 w Krakowie |
|
2022 |
Spacer dla zdrowia - moja droga, mój cel. |
Anna Iskra |
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 107 w Krakowie |
|
2022 |
Outdoor is better |
Iwona Majkowska-Kochan |
Szkoła Podstawowa nr 2 w Wadowicach |
|
2022 |
COME FAR AWAY WITH ME |
Ewelina Gajos |
Szkoła Podstawowa w Pojałowicach |
|
2022 |
FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI |
Agnieszka Stawiarska |
Szkoła Podstawowa im. Mieczysława Wieczorka w Olszanie |
|
2022 |
FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI |
Agnieszka Stawiarska |
Szkoła Podstawowa im. Mieczysława Wieczorka w Olszanie |
|
2022 |
RESİMLE FARK ET,RİTİMLE DANS ET.( NOTICE WITH THE PICTURE, DANCE WITH THE RHYTHM.) |
Natalia Maksymczak |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
RESİMLE FARK ET,RİTİMLE DANS ET.( NOTICE WITH THE PICTURE, DANCE WITH THE RHYTHM.) |
Anna Godlewska |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
RESİMLE FARK ET,RİTİMLE DANS ET.( NOTICE WITH THE PICTURE, DANCE WITH THE RHYTHM.) |
Emilia Pilarczyk |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
RESİMLE FARK ET,RİTİMLE DANS ET.( NOTICE WITH THE PICTURE, DANCE WITH THE RHYTHM.) |
Paulina Tatar |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
Zakodowane zadania |
Dorota Zawalska |
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Skale |
|
2022 |
SANATA ÖZEL DOKUNUŞLAR |
Monika Michalewska |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
SANATA ÖZEL DOKUNUŞLAR |
Agata Byczyńska |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
SANATA ÖZEL DOKUNUŞLAR |
Anna Biernat |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3 w Krakowie |
|
2022 |
www.con.people |
Mariola Urbańczyk-Dragan |
Liceum Ogólnokształcące w Trzebini |
|
2022 |
Together We Are Strong |
Joanna Hanusz |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
STEAM For Kids |
Beata Machowska-Wróbel |
Samorządowe Przedszkole nr 20 w Krakowie |
|
2022 |
Business Simulation Network czyli Przedsiębiorczy Uczeń |
Justyna Grzegorzyca |
II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie |
|
2022 |
Business Simulation Network czyli Przedsiębiorczy Uczeń |
Dorota Gancarz |
Liceum Ogólnokształcące im.Marii Skłodowskiej-Curie w Skawinie |
|
2022 |
Business Simulation Network czyli Przedsiębiorczy Uczeń |
Joanna Woźniczka |
Liceum Ogólnokształcące im.Marii Skłodowskiej-Curie w Skawinie |
|
2022 |
Inside Out- our emotions |
Katarzyna Hodana |
Samorządowe Przedszkole nr 6 w Krakowie |
|
2022 |
Our Funny Little Worlds |
Ewelina Tarsa |
XI Liceum Ogólnokształcące w Krakowie |
|
2022 |
OBC (Our Book Club) |
Paweł Duda |
I Liceum Ogólnokształcące w Dąbrowie Tarnowskiej |
|
2022 |
OBC (Our Book Club) |
Magdalena Podkówka |
I Liceum Ogólnokształcące w Dąbrowie Tarnowskiej |
|
2022 |
A virtual exhibition : slavery, a nation’s dark history |
Grażyna Skalniak |
Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące Wolna Szkoła w Krakowie |
|
2022 |
Together We Are Strong |
Anna Włoch |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Together We Are Strong |
Anna Napora |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Together We Are Strong |
Marta Mąka |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Together We Are Strong |
Sylwia Jurkiewicz Kosińska |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Together We Are Strong |
Łucja Joanna Wilewska |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie |
|
2022 |
Su Elçileri İş Başında/Water Ambassadors at Work |
Katarzyna Hańderek |
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 162 w Krakowie |
|
2022 |
Świętujemy Gwiazdkę z dziećmi z Bullerbyn / Празднуем Рождество с ребятами из Бюллербю |
Anna Majerska |
Szkoła Podstawowa Nr 1 im. prof. Kazimierza Sosnowskiego w Obidzy |
|
2022 |
Bewegung macht fit ! |
Izabela Łysek |
Wielozawodowy Zespół Szkół w Zatorze |
|
2022 |
Christmas all around the World |
Anna Kosik-Roczkalska |
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zielonkach |
|
2022 |
PolGree friends |
Barbara Węgrzyn |
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki w Nowym Sączu (małopolskie) |
|
2022 |
Odkryjmy magię świąt |
Aneta Jaraczewska |
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Goszycach (małopolskie) |
|
2022 |
Odkryjmy magię świąt |
Aneta Jaraczewska |
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Goszycach (małopolskie) |
|
2022 |
Odkryjmy magię świąt |
Aneta Jaraczewska |
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Goszycach (małopolskie) |
|
2022 |
Odkryjmy magię świąt |
Aneta Jaraczewska |
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Goszycach (małopolskie) |
|
2022 |
SZKOLNA SPIŻARNIA |
Edyta Woźniak |
Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 4 w Krakowie (małopolskie) |
|
2022 |
Tajemnicze porosty |
Anna Iskra |
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 107 w Krakowie (małopolskie) |