Webinarium: Jak przestać nauczać, a zachęcić uczniów do uczenia się?

Wydarzenie grupy Humaniści - Wychowawcy na TIK Tak!

Termin: 14.02.2024, godz. 18:15

Podczas spotkania zaprezentowane zostaną najważniejsze założenia koncepcji Helen Parkhurst oraz sposoby na skonstruowanie lekcji według filarów daltońskich. Przyjrzymy się zmianie roli nauczyciela z przekazującego wiedzę na zachęcającego do uczenia się przewodnika. Zaprezentujemy kilka pomysłów na odwrócenie lekcji i zachęcenie uczniów do działania, do brania odpowiedzialności za swój proces uczenia się. Wskażemy, jak inicjować projekty interdyscyplinarne we współpracy nauczycieli różnych przedmiotów, a przede wszystkim skupimy się na dobrych praktykach i nauczycielskich refleksjach.

Ekspert:

  • Marcin Michalik
    Energiczny polonista, który nie potrafi usiedzieć na miejscu. Wielki miłośnik kreatywności i wszelkich zmian w edukacji. Zafascynowany ocenianiem kształtującym, myśleniem wizualnym, neurodydaktyką, Daltonem. Posiadacz kilku podyplomówek i kursów, ale najbardziej ceni sobie zdobywanie ,,żywej\" wiedzy od innych i
    dzielenie się nią. Działa w społeczności Polonistów z pasją, Microsoftu, Wakeleta, Planu Daltońskiego. Nauczyciel dyplomowany, terapeuta pedagogiczny, logopeda.
    Pracuje w Zespole Szkół w Podleszanach na Podkarpaciu. Czyta, pisze, dużo słucha i uwielbia jeździć na rowerze.

Warunki udziału:

  1. Posiadanie aktywnego konta w programie eTwinning.Jeśli jeszcze nie posiadasz konta w programie eTwinning, kliknij i załóż konto 
  2. Każdy zakwalifikowany uczestnik, który weźmie udział w całym wydarzeniu, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat jest w formie cyfrowej i wydawany jest bezpłatnie.

Nagranie zostanie udostępnione na kanale YouTube eTwinning Polska.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 14.02.2024 14:00

Formularz zgłoszeniowy
 

Zapraszamy także na:

Strona wydarzenia
 

Tu udostępnimy prezentacje i materiały po webinarium.