Laureaci Europejskiego Konkursu eTwinning 2025

Serdecznie gratulujemy laureatom tegorocznej edycji konkursu!

Wyłoniono ich spośród 1 191 zgłoszeń. Wśród nich są dwie polskie nauczycielki!

Kategoria wiekowa 3-6 lat 

Uczniowie biorący udział w tym projekcie brali udział w różnych, opartych na grywalizacji, aktywnościach promujących wellbeing i postawę prośrodowiskową. Nauczyciele pracowali zespołowo efektywnie wykorzystując narzędzie TIK angażując zarówno szkolną społeczność, jak i rodziców, w realizację zapIanowanych zadań.

Projekt łączył naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę (STEAM) oraz storytelling, aby pomóc uczniom zrozumieć naturę i przyczyny naturalnych katastrof. Zaangażowali się w szereg aktywności i kampanię zbierającą fundusze na rzecz szkół dotkniętych powodzią.

Kategoria wiekowa 7–11 lat  

  • Zwycięzca:  Podcast.us 

    Olga Góźdź

    Szkoła Podstawowa nr 143 w Łodzi

Projekt wykorzystywał podcasty jako narzędzie do rozwijania umiejętności językowych. Uczniowie pracując w międzynarodowych zespołach tworzyli scenariusze dzieląc się równocześnie swoimi zainteresowaniami. To niezwykle wzmocniło ich znajomość słownictwa i płynność wypowiedzi rozwijając jednocześnie umiejętności techniczne.

  • Laureat drugiego miejsca: Mysteries in the Mist 

    Barbara Głuszcz

    Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Zambrowie

Projekt rozbudził w uczniach ciekawość i świadomość kulturową wraz z kolejnymi przygodami profesora, rozwiązywanymi zagadkami, puzzlami i pokojami zagadek, z którymi zmagali się w międzynarodowych drużynach. Nauczyciele zadbali o efektywną współpracę, efektywnie koordynując działania i dbając o widoczność podejmowanych działań.

Kategoria wiekowa 12–15 lat 

Uczniowie pracując w międzynarodowych zespołach stworzyli plan działania w cel przekształcenia opuszczonej i zaniedbanej przestrzeni publicznej w zieloną oazę. Podczas tego zadania odkrywali istotę i znaczenie świadomego, aktywnego obywatelstwa, trwałości własnej pracy. Istotnym elementem były także produkty cyfrowe, takie jak immersyjne mapy 3D, kampania dotycząca ebezpieczeństwa, netykiety i sztucznej inteligencji.

Partnerzy odkrywali wspólnie rocznice w różnych obszarach, takich jak igrzyska olimpijskie, życiorysy silnych kobiecych postaci. Współpracowali badając różnorodne zagadnienia, wykazywali się kreatywności i zdobytą wiedzą w końcowych rezultatach, takich jak wideo, komiksy, prezentacje, plakaty i mapy.

Kategoria wiekowa 16–19 lat 

Celem tego projektu było pogłębienie zrozumienia historycznych i społecznych kwestii związanych, m.i. z Holokaustem i obywatelstwem. Uczniowie uczestniczyli w zróżnicowanych aktywnościach, takich jak debaty online, wideokonferencje i wyszukiwanie informacji.

Ten projekt skupił się na życiowych umiejętnościach uczniów, w kontekście wakacyjnej wycieczki. Poprzez współpracę, wykorzystując różne aplikacje i strony uczniowie poznawali promowali różnorodne podróżniczy praktyki wpierające zrównoważone podejście do środowiska i jego zasobów.

Edukacja techniczna i branżowa (IVET) 

Zwycięski projekt skupiał się na rozwijaniu przedsiębiorczości i zgłębianiu zagadnień z zakresu technologii informacyjnej, administracji i finansów. Wykorzystywał w swoich działaniach mieszane mobilności oraz eTwinning przygotowując uczniów do współpracy twarzą w twarz.

Zajrzyjcie na TwinSpace nagrodzonych projektów, aby poznać szczegóły tych fantastycznych działań i bądźcie z nami na październikowej ceremonii wręczenia nagród!