Nauczyciel online - Przewodnik

e-Bezpieczeństwo uczniów powinno być naczelnym priorytetem dla wszystkich stron uczestniczących w procesie wychowania i edukacji. Tylko ich wspólne wysiłki doprowadzą do sukcesu

„E-bezpieczeństwo uczniów powinno być naczelnym priorytetem dla wszystkich stron uczestniczących w procesie wychowania i edukacji. Tylko ich wspólne wysiłki doprowadzą do sukcesu.” – mówi Adam Stępiński we wstępie do najnowszej publikacji The Web We Want – Nauczyciele online. Poradnik nauczyciela. Znajdziecie w nim liczne scenariusze zajęć oraz arkusze robocze, które możecie wykorzystać w pracy z uczniami zapoznając ich z niezwykle ważnym tematem bezpieczeństwa w Sieci. Pojawiają się tu również zagadnienia dotyczące praw autorskich i netykiety. Proponowane scenariusze nie skupiają się jednak wyłącznie na e-bezpieczeństwie - wspierają przede wszystkim rozwój kluczowych kompetencji. Znajdziecie wśród nich zarówno takie, które skupiają się na umiejętnościach matematycznych, językowych, naukowo-technicznych, jak i te dedykowane budowaniu postawy społecznej i obywatelskiej. Wiele z nich ćwiczy w uczniach umiejętność krytycznego myślenia, daje możliwość rozwinięcia artystycznych pasji, ekspresji kulturalnej. Do wyboru są zajęcia o różnym stopniu trudności i czasie trwania. Każde z nich możecie swobodnie włączyć w swoje działania projektowe, zaimplementować w codziennej pracy dopasowując do realizowanej podstawy programowej. O samy projekcie The Web We Want (Internet jakiego chcemy) , uruchomionym w Dniu Bezpiecznego Internetu w lutym 2013 roku przez sieć Insafe dowiecie się więcej na stronie: http://www.webwewant.eu/pl/ Zachęcamy do lektury i korzystania ze scenariuszy!