Międzynarodowe seminarium: Media and Art in civic education

Stacjonarne wydarzenie z serii Summer Educator Retreat dla początkujących eTwinnerów, nauczycieli pracujących w szkołach ponadpodstawowych: ogólnokształcących, branżowych, technicznych i zawodowych, zainteresowanych realizacją projektów eTwinning z udziałem swoich uczniów i we współpracy ze szkołami z innych krajów.

 

4-6.07.2025, Jachranka nad Zalewem Zegrzyńskim 

 

Wydarzenie będzie prowadzone w języku angielskim. Organizatorzy oczekują, iż podczas seminarium uczestnicy założą nowe, międzynarodowe projekty eTwinning.

Dodatkowo podczas seminarium uczestnicy zapoznają się z:

  • platformą ESEP i programem eTwinning,
  • koncepcją edukacji obywatelskiej i krytycznego myślenia;
  • założeniami dot. edukacji medialnej i fact-checkingu pod czujnym okiem ekspertów z organizacji Lie Detectors;
  • praktycznymi przykładami zastosowania metody dramy w działaniach edukacyjnych przedstawionymi przez Olę Chodasz
  • oraz z narzędziami TIK wspierającymi współpracę międzynarodową online

Partnerzy wydarzenia: 

Program wydarzenia
 

Warunki udziału w seminarium:

  1. Zatrudnienie w szkole ponadpodstawowej lub placówce realizującej podstawę programową o profilu: ogólnokształcącym, branżowym, technicznym, zawodowym.
    Aktywny zawodowo nauczyciel dowolnego przedmiotu pracujący w szkole ponadpodstawowej.
  2. Posiadanie aktywnego konta w programie eTwinning (na nowej platformie ESEP).
    Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, załóż konto przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego na seminarium. 
    Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
  3. Swobodna komunikacja w języku angielskim:
    Zajęcia w całości prowadzone będą w języku angielskim.
  4. Gotowość do rozpoczęcia projektu
  5. Początkujący w programie eTwinning, bez projektów międzynarodowych, nie biorący wcześniej udziału w tego typu wydarzeniach. 

Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych spotkaniach i wspólnie z partnerami zrealizują projekt we własnych placówkach wraz z uczniami.

  • Uczestnicy potrzebować będą laptopów z możliwością podłączenia do hotelowej sieci WiFi (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
  • Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane. Na ich podstawie będą zatwierdzane zgłoszenia na dane wydarzenie.
  • Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na całości wydarzenia i dołączy do projektu, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat wydawany jest bezpłatnie.
  • Rezygnacje przyjmowane są do 14 dni przed wydarzeniem wyłącznie pod adresem mailowym: jolanta.gradowska@frse.org.pl.
  • Organizator zapewnia uczestnikom transport (w określonych godzinach) na miejsce wydarzenie (z powrotem) z centrum Warszawy.

Zgłoszenia przyjmujemy do 15.06.2025. W przypadku dużej ilości chętnych możemy zakończyć nabór wcześniej.

Formularz zgłoszeniowy